Onko normaalia että äidit haluaa niiden lasten asuvan kotona?
Olin äidilläni kylässä ja hän sanoi että olisi ihanaa jos vielä asuisin kotona. Muutenkin kun käyn kylässä, niin pyytää aina jäämään yöksi mutta en koskaan pysty. Onko normaalia?
Kommentit (18)
Minkäikäinen äiti ja minkäikäinen sinä olet? Asuuko äitisi yksin?
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen äiti ja minkäikäinen sinä olet? Asuuko äitisi yksin?
Olen 30 ja äitini 65, äitini asuu yksin. Asuin kotona 25-vuotiaaksi
Noo ehkä tuo on jo vähän outoa. Mutta ainakin 25-vuotiaaksi asti ihan normaalia asua kotona.
Haluan lasteni asuvan kotona eikä jossain laitoksessa. Minun luonani ei tarvitse asua.
Äitisi on yksinäinen?
Meilä kaksi vanhinta on muuttaneet kotoa enkä suin surminkaan haluaisi heitä takaisin vaikka rakkainta maailmassa minulle ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Noo ehkä tuo on jo vähän outoa. Mutta ainakin 25-vuotiaaksi asti ihan normaalia asua kotona.
Aika vanha on 25-vuotias kotona asuja. En tiedä ketään tuon ikäistä joka asuisi vanhemmillaan.
Miksi et voi jäädä yöksi? Äitisi on varmasti yksinäinen. Mutta kyllähän se ihmisen aikuistumiseen kuuluu muuttaa pois vanhempien helmoista ja itsenäistyä.
Yleensä äidit haluavat lastensa asuvan kotona eikä esim. sillan alla tai lastenkodissa.
Ei ole normaalia, vaan itsekästä ja sairasta. Miehen suvussa on ollut vähintään kolme sukupolvea kestänyt perinne, että perheen nuorin poika jää "isännäksi". Huom. tilat ovat olleet ehkä korkeintaan viisi hehtaaria isoja. Ja sitten todellakin on yhdestä lapsesta manipuloitu ja peloteltu yksi jäämään kotiin vanhuksia viihdyttämään. On peloteltu, kuinka hän ei pärjää "vieraan töissä" ja kuinka kuuluu olla kiitollinen, että oma tila antaa elannon ja katon pään päälle.
Mieheni on jo yli 40-vuotta ja asunut poissa kotoaan yli 20 vuotta. Silti välillä anopin puheissa pilkahtaa, että kun ei kelvannut kotona olla.. Mieheni kun olisi ollut se nuorin poika ja kotiin jäävä "isäntä".
Ei ole normaalia. Äitisi on läheisriippuvainen.
Minusta on outoa. Ymmärrän, että äidistä on tosi kiva, että käyt, mutta ei se, että asut pidempään.
N53
18-vuotiaana on jo syytä muuttaa kotoa ja itsenäistyä. Ainakin jos on selkärankaa vähänkin. Kaikki muu on vanhempien taloudellista hyväksikäyttöä.
Eikä siitä omasta elämästä mitään tule vanhempien silmien alla.
Ehkä äitisi vain haluaa osoittaa, että olet edelleenkin hyvin toivottu ja mieluinen henkilö lapsuudenkodissasi.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotiaana on jo syytä muuttaa kotoa ja itsenäistyä. Ainakin jos on selkärankaa vähänkin. Kaikki muu on vanhempien taloudellista hyväksikäyttöä.
Eikä siitä omasta elämästä mitään tule vanhempien silmien alla.
Äitini ei olisi halunnut että muutan pois kotoa, eikä edes koskaan ehdottanut sitä. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi jäädä yöksi? Äitisi on varmasti yksinäinen. Mutta kyllähän se ihmisen aikuistumiseen kuuluu muuttaa pois vanhempien helmoista ja itsenäistyä.
On hänellä naapurit, ja sukulaiset jotka soittelee. Ja osaa tehdä ystäviä. En jää yöksi, ksoka minula on työ ja oma elämä. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Yleensä äidit haluavat lastensa asuvan kotona eikä esim. sillan alla tai lastenkodissa.
Siis mulla on ihan oma kiva kämppä ja äitini tietää tämän..
T. AP
Äitini olisi halunnut että en opiskele enkä ikinä mene töihin tai tapaa ketään vaan möllötän vain ikuisesti kotona syömässä hänen tekemiään ruokia.
Pääsin sieltä kyllä pois opiskelemaan satakiloiseksi lihotettuna ja joutuen kuuntelemaan monen tunnin puhelut joka ilta ja viettäen kaikki viikonloput ja lomat kotona armottoman ruoantuputuksen kohteena. Vieläkin kassitolkulla ruokaa mukana lähtiessä kun käydään. Voisin koska vaan muuttaa takaisin... olen nyt 43.
Mutta olenkin nainen. Moni mies vaan mukaan tuohon ja sinne jää.
Niin ja olen kuitenkin 30 vuotias.. T