Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajalla hyvä palkka!

Vierailija
28.09.2014 |

Lähihoitajia aina mollataan, mutta täytyy kyllä sanoa, että hieman hämmästytti kun lastentarhanopettaja ystäväni, jolla työkokemusvuosia jo lähes 20v kertoi kuinka hänen tyttärensä 19v lähihoitaja saa parempaa palkkaa kuin hän itse. Eli tekee kolmivuorotyötä vanhusten parissa. Valmistui keväällä. Ja ystäväni on tosiaan lukion suosittanut ja opistotason siihen päälle ja ollut työelämässä jo lähes 20vuotta. Eli kaikki kunnia vaan lähihoitajille. Toki rankkaahan tuo kolmivuorotyön tekeminen on siinä vaiheessa kun oma perhe tulee kuvioon mukaan, mutta nyt nuorelle tytölle varmaan ihanteellista, toivottavasti osaa laittaa rahaa säästöön, moni muu samanikäinen vielä lukiossa, ilman mitään palkkatuloa ja vuosien opiskelut vielä edessä.

Terv. Kahden lukiolaisen äiti 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! T.lähihoitaja

Vierailija
22/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attendo maksaa vastavalmituneelle lähihoitajalle pääkaupunkiseudulla 1970 e bruttona.

Oman peruspalkkani 5.5 vuoden opintojen jälkeen on 2430 euroa.

Eli on kohtuullisen ok alkupalkka lähihoitajalla. Lisäthän ovat suht. samat riippumatta, milä alalla työskentelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, esim. Apteekin lääketyöntekijän palkkaan verrattuna lähärien alkupalkka on parempi, mutta suhteutetaanpa palkan määrä siihen itse työhön... saan vanhuspuolella peruspalkkaa 2034/kk ja tietty lisät, mutta yövuoroissa olen osin yksin vastuussa liki 30 vanhuksesta, saan ilon kuunnella omaisten haukkuja kun äitiä tai isää ei ole ehditty taaskaan kuivittaa ennen kahdeksaa koska sijaisia on säästösyistä kielletty ottamasta sairastuneiden hoitajien tilalle - minun syyni, selkeästi, aggressiivinen vanhus sekavana raapaisee verinaarmut käteen ja dementikko ei ymmärrä että yritän häntä auttaa vessassa käyttämällä ja lyö nyrkillä.
Ja ambulanssissa työskennellessäni peruspalkkani oli vielä tuosta useita satasia matalampi, siellä sitä vastuuta on kans ihan eri lailla kuin jossain toimistohommassa. Että vieläkö se palkka on hyvä?

Vierailija
24/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pieni palkka lähihoitajallakin. Minun peruspalkka on osastonsihteerinä 2200 ja siihen lisät päälle (iltaa ja viikonloppua tulee satunnaisesti).

Vierailija
25/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:02"]Lähihoitajan palkka on 2000 - verot ym. Toki mahdollinen vuorotyö voi "nostaa" palkkaa, mutta mielestäni palkoista pitää keskustella ilman vuorolisiä.

Muuten voisin puhua paperin palkoista, saunalisistä ym...
[/quote]
Kun puhutaan palkoista niin silloin puhutaan nimenomaan siitä palkasta jossa on mukana kaikki ilta,yö,lauantai ja pyhälisät sekä kertyneet kokemuslisät jne. Ja miksi ihmeessä kirjoitat sanan nostaa lainausmerkkeihin? Vuoro ym lisät ihan oikeasti nostaa sinunkin palkkaa. Ja noista paperimiehistä: Se palkka mitä kadehdit sisältää kaikki ne sauna, ilta, yö, pyhä, juhlapyhä ja kaikki kinkkurahat mitä paperimies saa vuoden mittaan. Jos puhuttaisiin vain peruspalkasta niin ei se paperimiehen peruspalkka kauas sinun hoitajan peruspalkasta menisi. Olen aina ihmetellyt teidän hoitajien, niin lähihoitajien kuin sairaanhoitajienkin, tyhmyyttä palkka-asioissa. Muka pienipalkkaisia olette ja koko ajan vääristelette palkkaanne pienemmäksi kuin se on. Rahaa kyllä on.

Vierailija
26/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:46"]Onpas pieni palkka lähihoitajallakin. Minun peruspalkka on osastonsihteerinä 2200 ja siihen lisät päälle (iltaa ja viikonloppua tulee satunnaisesti).
[/quote]
Lähihoitajan palkka on todella hyvä koulutukseen nähden.

Vierailija
27/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun se on aina tää... Eka kerrotaan peruspalkka ja sitten alkaa poru, kuinka kauheaa on tehdä kolmivuoroa. Mikä arvon lähärit ja sh:t olisi teidän mielestä teille asiallinen palkka julkisella sektorilla päivätyöstä? Puhutaan nyt sitten peruspalkoista ja jätetään päivystyslisät pois. Tottakai jokainen haluaisi saada hyvää palkkaa, mutta oletteko ajatelleet, että juuri lto:n, yliopistokoulutetun ihmisen, jolla on PITKÄN aikavälin vastuu lasten kanssa, saa hädin tuskin enemmän. Entäs sitten luokanopettaja? 20 lasta yksin ja vastuu ei lopu siihen, kun pääsee töistä vaan samat ongelmat on seuraavana päivänä, seuraavana ja vielä seuraavana. Se on henkisesti kuluttavaa. Luokanopen peruspalkka on noin 2500. Entäs sossutyöntekijät? Tekevät erittäin kuormittavaa työtä yliopistotutkinnolla? Ja jos me maksettaisiin vaikka lähihoitajalle lähtöpalkkana päivätyöstä 2500, niin sitten pitäisi maksaa lto:lle vielä enemmän ja opettajalle yli 3000 jne. Kuka sen kaiken rahoittaa?

Vierailija
28/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yllättynyt siitä miten hyvä palkkani oikeasti on. Valmistuin lähihoitajaksi vuosi sitten ja keskiansioni bruttona kuukaudessa on ollut vuoden aikana reilu 2900e. Palkka vaihdellut välillä 2600-3350e/kk. Peruspalkka on 2150e/kk. Olen töissä kunnallisella puolella, missä palkka on yksityistä parempi, sekä työpaikallani tulee vielä vaativuuslisä tuohon peruspalkkaan työn laadun takia, sisältyy siis tuohon 2150e. Toki tuohon 2900e keskimääräiseen palkkaan päästäkseen pitää tehdä aikalailla kaikki viikonloput ja juhlapyhät töitä, että sinällään joskus toivoisi että voisi pitää enemmän viikonloppuvapaita. Viimeisen 6kk aikana olen ollut vapaalla kokonaisuudessaan tasan 2 viikonloppua. Puolensa ja puolensa. Olen kuitenkin tyytyväinen työhöni ja siitä saamaani palkkaan. 

Vierailija
29/30 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itsekin vastavalmistuneena sairaanhoitajana kolmivuorotyössä ajattelin että mulla on tosi hyvä palkka. Mutta 20 vuoden kokemuksen jälkeen se ei juurikaan ole noussut joten enää se ei ole hyvä kun menotkin on perheen myötä kasvaneet.

Vierailija
30/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan vanha keskustelu. Kuinka paljon on lähihoitajan palkka nyt? Kannattaako nuoren opiskella lähihoitajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme