Eka rantaloma taaperon kanssa
Lähdemme Kanarialle marraskuussa viikoksi, lapsi on tuolloin 1v9kk. Kertokaa minulle mitä en todennäköisesti tulisi ajatelleeksi?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:40"]
No muutama perusjuttu:
- lentoaikataulu (maksa enemmän sopivista inhimillisistä kellonajoista)
- ette voi kulkea kohdemaassa autolla (taksilla), vain bussilla
- uv-vaatteita pari vaatekertaa
- maitohappokuuri aloitettava jo 2 vko ennen matkaa
- lääkkeet mukaan, vatsatautiin, kuumeeseen, kortisonia mahdollisiin pistoksiin, kyypakkaus, haavanhoitotarvikkeet
- hotellin ovet kannattaa lukita öisin ettei lapsi pääse karkaamaan (matkalaukut oven eteen)
- hotellin ikkunoiden alta tuolit pois ettei lapsi pääse kiipeämään ja putoamaan ikkunasta. Samoin parvekkeelta tuolit pois ettei kiipeä niille ja putoa kaiteen yli
- älä anna syödä jäitä tai irtojäätelöä
- valitse ilmastoitu hotelli
- ota lämmintä mukaan, ja muutamat paksut jarrusukat. Kivilattiat ovat hyvin kylmät (marraskuussa) ja liukkaat
- kysy onko hotellissa lainata / vuokrata matkarattaita niin ei tarvitse itse rahdata mukana
- lentomatkoille tekemistä
- oma rätti / pieni peitto
- uimakengät, altaalla eivät liu'u ja meressä ei kivet pistele
- kelluntauimapuku
- hanki lapsellekin eurooppalainen kela-kortti
- omia tuttuja juomia ja kestäviä ruokia varmuuden vuoksi laukkuun kun pääsette perille. Heti ei saa mistään kuitenkaan mieluisaa ruokaa ja lapsella kova nälkä tai jano.
[/quote]
Wow. Ihmettelen, kuinka olen selvinnyt hengissä lapsuuteni reissuista.
Aikuisten aktiiviloma tulossa, kun kuljette nopean ja uteliaan taaperon perässä:) Tämä ei tullut meille mieleen esikoisen ekalla rantalomalla. Yhtään ei voinut rennosti loikoa, kun lapsi kävi vetämässä varpaasta muita auringonottajia, jos silmä yhtään vältti.