Venlafaxin ja sivuoireet?
Katoavatko seksihalut? Latistuuko tunne-elämä? Tuleeko puutumista jäseniin tai kasvoihin? Pyörryttääkö, väsyttääkö? Aiheuttaako impotenssia? Jos ottaa lääkkeen aamulla, kuinka vaikuttaa jaksamiseen ja vointiin?
Lääkäri määräsi tuota lääkettä, mutta pelottaa aloittaminen, kun olen tullut yliherkäksi eri lääkkeille.
Kommentit (19)
Kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia. Riippuu ihmisestä mistä niistä joudut kärsimään. Lue se lappu joka tuli lääkkeen mukana, siinä kerrotaan niistä. Venla muuten hyvä lääke, mutta helvetillinen lopettaa.
Entä tuon ryhmän lääkkeisiin liitetyt uutisoidutkin vaikutukset, joita ei suoraan selosteessa lue, mutta jotka lääkärikin myönsi epäsuoraan?
Olen syönyt 8v. Tehosi hyvin masennukseeni, joskin alusta saakka aiheuttanut sivuvaikutuksena lisääntynyttä hikoilua. Nyt hikoilu on pahentunut niin paljon, että pakko lopettaa lääkitys, josko se sitten auttaisi. Masennusoireita ei minulla ole ollutkaan kyllä enää 5vuoteen.
Entä nuo tunne-elämän ja etenkin seksuaalisuuden katoaminen, jotka yhdistetään ssri-lääkkeisiin?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:04"]
Entä nuo tunne-elämän ja etenkin seksuaalisuuden katoaminen, jotka yhdistetään ssri-lääkkeisiin?
[/quote]
Kyllä. Tämä tapahtuu kaikilla muilla masennuslääkkeillä paitsi Voxralla, joka ei ole ssri. Tosin Venlakaan EI ole ssri, vaan SNRI. Voxra on DNRI.
Suosittelisin Voxraa. Sitä ei lääkärit yleensä tarjoa, vaan pitää kysyä itse. Et saa jos on huumetaustaa, syömishäriötaustaa tms.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 07:45"]
Entä tuon ryhmän lääkkeisiin liitetyt uutisoidutkin vaikutukset, joita ei suoraan selosteessa lue, mutta jotka lääkärikin myönsi epäsuoraan?
[/quote]
Venla ei ole ssri.
Olen syönyt kyseistä lääkettä 10 vuotta. Tehokas masennus- ja ahdistuslääke. Lopettaminen tai keskeyttäminen on ainakin minulle äärimmäisen tuskallista. Seksihalut heikkenevät. Miehillä laukeaminen viivästyy tai jää kokonaan pois. Naisille tämä lääke aiheuttaa orgasmikyvyttömyyttä. Jos olet mies ja kärsit ennenaikaisesta siemensyöksystä, niin lääke voi jopa auttaa sinua kestämään pitempään, mutta jos olet jo lähtökohtaisesti heikosti laukeavaa tyyppiä, niin voit unohtaa orgasmisi lääkkeen käytön ajaksi. Lääkettä taidetaan nykyisin myydä vain retard-muodossa, joten aamulla otetun pillerin vaikutus on vielä illalla suunnilleen sama. Jos haluat saada normaalit seksikykysi takaisin, vaikka väliaikaisesti, niin kyllä ne sieltä palaavat, mutta sinun on oltava ilman lääkettä 24-48 tuskallista tuntia. Mutta masennus ja ahdistus kyllä häviävät. Silti suosittelen lääkettä vain sellaisille naisille, joille seksuaalisen tyydytyksen saaminen ei ole tärkeää, sekä sellaisille miehille, jotka kärsivät ennenaikaisesta siemensyöksystä. En olisi itse aloittanut lääkkeen käyttöä, jos olisin tiennyt tämän kaiken.
Olen itse mies, seksihalujen heikkeneminen ei haittaa (päinvastoin) eikä laukeamisen viivästyminen, kunhan erektiohäiriötä ei tule.
Tuhoaa unireseptoreita ja lihottaa. Vaikea lopettaa. Pitkässä käytössä pienentää aivoja.
Söin Venlaflaxinia kaksi vuotta, ja ainoa oire minkä huomasin oli masennuksen katoaminen. Lopettaminenkaan ei ollut vaikeaa.
Googlaa Venlafaxin sivuvaikutukset. Niitä on paljon. Tällä palstalla Venlasta
http://www.vauva.fi/haku?q=venlafaxin
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:51"]
Tuhoaa unireseptoreita ja lihottaa. Vaikea lopettaa. Pitkässä käytössä pienentää aivoja.
[/quote]
Auts. Unettomuus on ongelma jo nyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Söin Venlaflaxinia kaksi vuotta, ja ainoa oire minkä huomasin oli masennuksen katoaminen. Lopettaminenkaan ei ollut vaikeaa.
Kuulostaa hyvältä
Olen käyttänyt nyt kolme vuotta. Sivuoireita oli vain aluksi, pahoinvointia ja kovaa ahdistuneisuutta. Nämä tulee minulla aina myös annosta nostaessa. Kuitenkin kahdessa viikossa olo tasoittui ja haittoja ei ole ollut lainkaan. En edes huomaa käyttäväni mitään lääkettä ja se kai siinä olisikin tavoitteena. Masennusoireet lähes täysin ovat kadonneet.
Minulla on kokeiltu myös Voxraa ja Cipralexiä. Ensimmäinen aiheutti todella pahaa unettomuutta ja valvoin lähes kolme vuorokautta. Olin todella ahdistunut ja hakeuduin päivystykseen siinä kohtaa kun toinen vaihtoehto olisi ollut itseni tappaminen. Aloin saamaan myös paniikkikohtauksia joita en ole koskaan ennen saanut. Se ahdistus oli niin kokonaisvaltaista etten aiemmin ole kokenut. Järkyttävä kokemus. Oireet hävisivät kun lopetin lääkkeen. Cipralex taas vei seksihalut täysin, orgasmia en pystynyt saamaan ja oksensin puoli päivää lääkkeen ottamisen jälkeen. Minulle kumpikaan ei sopinut lainkaan.
Sivuvaikutukset ovat todella yksilöllisiä ja tehokin on yksilöllistä. Kokeilemalla selviää. Ei niitä lääkkeitä kannata pelätä, ne voi myös lopettaa jos olo käy sietämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Auts. Unettomuus on ongelma jo nyt. apItseasiassa SNRI-lääkkeet yleensä laskevat painoa. Toki nämäkin vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta tuo on se tyypillisin vaikutus. Mitään "unireseptoreita" taas ei ole olemassa. Unettomuutta voi kyllä aiheuttaa kuten monet muutkin lääkkeet, toki myös itse masennus aiheuttaa unettomuutta ja masennuksen helpottuminen voi myös parantaa unta. Aivojen pienentymisestä haluaisin lähteen. Lopettaminen voi olla hankalaa, mutta monissa valmisteissa lääkeaine on pieninä tabletteina kapselin sisällä jolloin lääkkeen annostusta voi pienentää noin 10 mg kerrallaan kun tyypillinen hoitoannos on 75–300 mg.
Tuli huono olo alussa, ei saanut mitään syötyä. Ihan kunnon unettomuus paukahti myös päälle, joten lääkelistaan lisättiin ketipinor. Ei auttanut masentuneeseen mielialaan, pelkästään toimintakyky parani hieman. Lopetin puoskareilla käynnin ja lääkkeiden syömisen kokonaan, olen mielummin ilman. Vielä olen elossa, vaikka ei erityisen hyvin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaa unireseptoreita ja lihottaa. Vaikea lopettaa. Pitkässä käytössä pienentää aivoja.Auts. Unettomuus on ongelma jo nyt. ap
Itseasiassa SNRI-lääkkeet yleensä laskevat painoa. Toki nämäkin vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta tuo on se tyypillisin vaikutus. Mitään "unireseptoreita" taas ei ole olemassa. Unettomuutta voi kyllä aiheuttaa kuten monet muutkin lääkkeet, toki myös itse masennus aiheuttaa unettomuutta ja masennuksen helpottuminen voi myös parantaa unta. Aivojen pienentymisestä haluaisin lähteen. Lopettaminen voi olla hankalaa, mutta monissa valmisteissa lääkeaine on pieninä tabletteina kapselin sisällä jolloin lääkkeen annostusta voi pienentää noin 10 mg kerrallaan kun tyypillinen hoitoannos on 75–300 mg.
Osa versioista on kapselin avulla hitaasti liukenevia, osa niiden kapselin sisällä olevien rakeiden pinnan avulla.
Jos aikoo pienentää annosta osittamalla, pitää tietää kumpi on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:04"]
Kyllä. Tämä tapahtuu kaikilla muilla masennuslääkkeillä paitsi Voxralla, joka ei ole ssri. Tosin Venlakaan EI ole ssri, vaan SNRI. Voxra on DNRI.
Suosittelisin Voxraa. Sitä ei lääkärit yleensä tarjoa, vaan pitää kysyä itse. Et saa jos on huumetaustaa, syömishäriötaustaa tms.
Mikäs lääke tämä ihme sitten oikein on?
Eikö kukaan ole käyttänyt ko. lääkettä?