Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholista huono olo

Vierailija
28.09.2014 |

Mulle on alkanut nykyään käymään niin, että jo yhden tai kahden siiderin jälkeen tulee tosi huono olo ja usein oksennankin. Ennenkään en ole suuria määriä juonut, mutta tämä on jo aika pohjanoteeraus. Mitään viinejä tai edes skumppalasillista en voisi edes harkitakaan, kun niistä jo yhdestä tulee huono olo.

En todellakaan tarkoita, että tämä olisi yhtään huono juttu, päinvastoin. Oon melko nuori vielä, mutta kavereiden pyytäessä baariin menen autolla yleensä.

Mutta olisi kuitenkin kiva tietää, että voisiko tämä liittyä johonkin sairauteen tms? Syön e-pillereitä, voiko sillä olla vaikutusta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liittyy sairauteen niin tuo pitäisi saada suomalaisten uudeksi kansantaudiksi.

Ainoa mikä tulee mieleen että olisit allergisoitunut tai tullut yliherkäksi alkoholille mutta se on täysin eri asia pystytäänkö sitä luotettavasti todistamaan mitenkään. Itselläni on erääsen asiaan määritelty allergiaksi juuri huonon olon ja oksentelun perusteella, testejä ei ole olemassa vielä siihen niin pelkillä oireilla ja mistä oireet alkavat olivat pohjana diagnoosille.

Vierailija
2/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että psyykkistä. Tunnet juomisesta alitajuista syyllisyyttä.

Vierailija
4/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin hiilihapollisten juomiem jälkeen tulee todella huono ja turvonnut olo ja jopa oksennus ihan parin jälkeen. voisko sulla olla sama ja sitten lisäksi viinin maku vaan ällöttää niin paljon että tulee huono olo? mulla ainakin eka viinilasillinen maistuu usein melko karvaalle.

Vierailija
5/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että muut hiilihapolliset juomat tätä aiheuttaisi, juon kuitenkin päivittäin kivennäisvettä.

Se yliherkistyminen/allergisoituminen voisi kai olla vaihtoehto.

Vierailija
6/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvalla on riittävästi aivokapasiteettia viinalla tuhottavaksi.

Sinulla on käynyt tuuri suomalaisjuoppojen maassa - järki säilyy.

Vierailija
7/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo.

Vierailija
8/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa liittyä joskus kuukautiskierron vaiheisiinkin, eli jotain hormonaalista taustatekijää voi tuossa siis juurikin olla. Minulla on ihan sama, jos juon vähänkään alkoholia juuri ennen kuukautisia tai kuukautisten aikana, eli heti samana iltana tai seuraavana päivänä on pahoinvointia. Muulloin viiniä yms. menee kuitenkin ihan normaalisti. 

Vierailija
9/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, max kolme siideriä tai pari lasillista viiniä niin on pakko lopettaa ja todennäköisesti myös oksennan.
T. 19v

Vierailija
10/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:36"]

Veikkaan että psyykkistä. Tunnet juomisesta alitajuista syyllisyyttä.

[/quote]

Miksi alapeukutus? Täysin mahdollista. 

Vierailija
11/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin kasvot ja dekolte-alue muuttuvat alkoholista tulipunaisiksi ja sydän meinaa revetä. Olen muutenkin allergikko ja ymmärrän jättää alkoholin väliin edellä mainittujen reaktioiden vuoksi.

Osalla suomalaisiakin on geenimutaatio joka aiheuttaa antabusreaktion alkoholin yhteydessä.

Vierailija
12/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pysty juomaan alkoholia. Syytä en tiedä, mutta eipä tämä elämää haittaa. Joskus tulee vahingossa syötyä alkoholia sisältävä makeinen tai leivonnainen joka sekin aiheuttaa huonon olon.

Nuorempana vielä join alkoholia, joskus reippaastikin. Noin 35 vuotiaana en sietänyt alkoholia enää lainkaan. Eli sen jälkeen kun olen lapset saanut olen ollut absolutisti.

Vierailija
13/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen pahin painajainen=Ei pysty pämppäämään. :D

Vierailija
14/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideristä itselle tulee ihan samanlailla huono olo. Luulen että johtuu jostain makeutusaineesta tai lisäaineista. Siksi pysyttelen oluessa. Ei tuu huonoa oloa siitä :)

Vierailija
15/21 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempana käyttänyt paljonkin alkoholia, mutta lapsen saamisen jälkeen en kestä enää juuri yhtään. Ei haittaa, mutta olen miettinyt ihan samaa että mistä mahtaa johtua. Tulee vaan huono olo jo pienestäkin määrästä. Liittynee jotenkin muuttuneeseen hormonitoimintaan että on herkempi?! En oksenna kun en pysty niin paljon juomaan, mutta tosiaan ennen lasta join vielä jonkin verran mutta nyt ei pysty enää sitäkään.

Kuohari on pahin, olutta en kyllä ole kokeillutkaan kun en tykkää mausta. Lasi siideriä tai viiniä ja sitten täytyy lopettaa. Mutta tosiaan hyvä näin, ei pienen lapsen äidin tarvitsekaan juoda, parasta olla ajokunnossa jos sattuu autoa tarvitsemaan.

Vierailija
16/21 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32-vuotias nainen ja minulle alkoholi aiheuttaa tuota samaa voimakasta huonoa oloa ja oksetusta. Vielä 10 vuotta sitten pystyin juomaan aterialla lasin viiniä tai baarissa pari siideriä, eikä niistä tullut mitään huonoa reaktiota.

En tarkalleen muista milloin tämä alkoi, varmaan siellä 22-25 vuotiaana. Nykyään en voi juoda edes puolikasta ravintola-annosta alkoholia, esim viinilasillista ruuan kanssa. Huono olo iskee muutamassa minuutissa ja pitää käydä pihalla hengittelemässä ja tasaamassa oloa, ettei oksenna. Mitään sekavaa olotilaa ei tule, vain huippaus, oksetus, ällötys.

Olen kokenut tämån noin kerran vuodessa kun mietin vuosia ettei se voi johtua oikeasti alkoholista. Olenhan juonut normaalisti vuosia ennen tätå. Ajattelin että oli sattumalta migreeni tulossa tai olen kipeä tms. Mutta on kyllä käynyt vuosien varrella selväksi, etten voi enää juoda tippaakaan.

Ja kyllä tää mua vähän harmittaa. Olis ihan kiva edes kerran vuodessa juoda pati huikkaa skumppaa juhlissa tms. Tai että voisi itse valita olla juomatta, eikä tarttisi miettiä niin tarkasti että onko jossain alkoholia vai ei. Typerä vaiva.

Vierailija
17/21 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on alkanut ilmentyä myös minulla. Tulee jo yhdestä siideristä niin paha olo että oksennan tai saatan pyörtyä. Olen myös miettinyt että voisiko tämä liittyä johonkin sairauteen?

Vierailija
18/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ruvennut jo vähäisenkin alkoholimäärän jälkeen tulemaan tosi huono olo sen jälkeen, kun sain diabetes diagnoosin.

Vierailija
19/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama vaiva diaknosoitiin synnynnäinen munuaisen tukos vasen munuainen on kuollut ei toimi .Olen noin vuoden ihmetelly miksi alkoholista tulee pienestäkin määrästä hirvee olo .Nyt tietysti en joisikaan että sais pitää toisen munuaisen .liityiskö raskaus myrkytykseen ootte nuoria outo juttu.lääkärit ei kyllä tiä tästä ei varmaan mitää tutkimuksia.

Vierailija
20/21 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö täällä. Nuorempana pystyin juomaan alkoholia, esim. muutaman terassilla ilman sen kummempia oloja. Nykyään kun ikää 40+ jo pienestäkin määrästä tulee kauhea olo ja oksennus. Kestää kauan toipua. Olutta en ole pystyny juomaan koskaan, siiderit ja viinitkin tekee tuon huonon olon. Edes yhtä lasillista ei pysty ottamaan ja kasvotkin alkaa aina punottamaan. Eipä tämä muuten haittaa, mutta juhlissa olisi kiva ottaa se tarjottu malja ilman pelkoa vessaan juoksusta. Ei vaan pysty enää, niin parempi olla ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi