Luottaako ihmisiin, kaikki hylkäävät
Olen harjoitellut luottamaan. Terapeuttinikin on koko ajan kyseenalaistanut, onko luottamuspulallani todellisuuspohjaa.
"Sinun pitäisi avautua rohkeasti muille"
"se on riski, mutta myös mahdollisuus tulla rakastetuksi"
No mähän olen avautunut. Alkanut olla rehellinen. Seurauksena vanhojen kaverien kaikkoaminen, kun en enää miellytä heitä.
Uusissa piireissä, esim. eräällä kurssilla, oli aluksi ok avautua uusille ihmisille ja olen näyttänyt haavoittuvuuteni. Kurssin aihepiireinä on psykologia, itsetuntemus ja ihmissuhteet, joten itku on ollut minulla herkässä ja olen käynyt syviä asioita läpi. Nyt kuitenkin näyttää, että ihmiset tuolla kurssilla ovat alkaneet vältellä minua ja yksi poisti Fb-kavereista kertomatta syytä. Meillä on pienryhmäpuheluita lähijaksojen välillä. Nyt puheluumme osallistui vain minä ja yksi toinen henkilö. Tämä henkilö on ainut ryhmästä, joka on pitänyt yhteyttä kurssin ulkopuolellakin. Koen, että minua eristetään muista.
Tuntuu, että juuri tämän takia olen pitänyt kuorta yllä. Hylätyksi tulemisen pelko. Että minua ei hyväksytä aitona itsenäni.
Mutta jos ihmiset ovat tuollaisia susia, en heitä haluaisikaan miellyttää naamiollani.
Itkettää ja ahdistaa, olenko aina yksin? Tuntuu, että terapeuttinikin elää jossain ideaalisessa maailmassa.
Mieheni on ainoa, johon uskallan nyt luottaa. Mutta juuri se käytös, odotin hänen täyttävän kaikki sosiaaliset tarpeet, on johtanut aiemmin ongelmiin ja lähdin avautumaan muille.
Kommentit (27)
Kello on neljä aamulla...[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 03:38"]Av:kin hylkää.
[/quote]
Se nyt vaan on fakta että suurin osa ihmisistä on täysiä **********. Muita ei voi muuttaa ja lopulta oma itse on se joka jää jäljelle, ***** muista.
NO jos et ihmisten kanssa kohdannut aitona itsenäsi, et menettänyt mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 03:58"]
Se nyt vaan on fakta että suurin osa ihmisistä on täysiä **********. Muita ei voi muuttaa ja lopulta oma itse on se joka jää jäljelle, ***** muista.
[/quote] Miten elää niiden muiden kanssa?
Se on totta. Ihmiset hylkäävät ja kääntävät selkänsä. Tässä on syy miksen terapiaan menekään. Minun neuvoni: etsi lohdutusta muualta kuin toisista ihmisistä. Haltioidu taiteesta, musiikista, luonnosta. Hanki lemmikkieläin.
Älä luota. Terapeuttisi kuulostaa Tommy Hellsteniltä
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 07:05"]Se on totta. Ihmiset hylkäävät ja kääntävät selkänsä. Tässä on syy miksen terapiaan menekään. Minun neuvoni: etsi lohdutusta muualta kuin toisista ihmisistä. Haltioidu taiteesta, musiikista, luonnosta. Hanki lemmikkieläin.
[/quote]
Miksi alapeukutettu? Yritän vain auttaa ap:tä. Hylkääminen on fakta. Lyötyä vsin lyödään lisää. Paljasta haavoittuvuutesi ja sitä käytetään härskisti hyväksi tai satutetaan lisää. Terapeutti on vastuuton antaessaan tuollaisia neuvoja.
Nimim. Kokemusta on
Apua kuinka kyynistä porukkaa! Et vain ole kohdannut riittävän samanhenkisiä ihmisiä, ap. Älä luovuta, paljon on hyviä ihmisiäkin olemassa.
Mä tein Sen virheen, että luotin uuteen ystävään. Ei ois kannattanut! Lopetti yjteydenpidon kun löysi uuden ystävän ja uuden hyväksikäytettävän. Ihmiset on kusipäitä. Ei kannata luottaa KENEENKÄÄN!!
Jos on ennen feikannut ja pitänyt jotain roolia niin mikä ihme se on että nämä ihmiset menettää?
Tai jos jollain psykologian tunnilla alkaa itkemään ja tilittää muille niin miksi ihmetellä että muut jättää hajurakoa? Eihän muita voi pakottaa. Miksi muiden kuuluu toimia sinulle terapeuttina vaikka olisitte psykologian tunnilla. :(
Muille kuuluu olla oma itsensä, mutta onko se sitten sitä että sinä avaudut ja muut pakotat kuuntelemaan? Missä se sinun kuuntelu on? Vai onko sinun OMA luonne se että linttaat muut allesi? Sekö on sinun löytö? Ja kun SINÄ löydät itsesi niin muiden luonteen rumuutta on ettei SINUA kuulla ja sitä kautta arvosteta?
Vinkkini on että ole oma itsesi, mutta älä ole itseriittoinen. Kai nyt sinä voit olla kiinnostunut muistakin ihmisistä? Jos sinä et tiedä miksi pelotat muut pois läheltäsi, niin eikö se kerro jo jotain siitä miten itseriittoisesti toimit?
* Nyt varmaan pahoitit mielesi ja olen kurja ihminen*
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:24"]
Jos on ennen feikannut ja pitänyt jotain roolia niin mikä ihme se on että nämä ihmiset menettää?
Tai jos jollain psykologian tunnilla alkaa itkemään ja tilittää muille niin miksi ihmetellä että muut jättää hajurakoa? Eihän muita voi pakottaa. Miksi muiden kuuluu toimia sinulle terapeuttina vaikka olisitte psykologian tunnilla. :(
Muille kuuluu olla oma itsensä, mutta onko se sitten sitä että sinä avaudut ja muut pakotat kuuntelemaan? Missä se sinun kuuntelu on? Vai onko sinun OMA luonne se että linttaat muut allesi? Sekö on sinun löytö? Ja kun SINÄ löydät itsesi niin muiden luonteen rumuutta on ettei SINUA kuulla ja sitä kautta arvosteta?
Vinkkini on että ole oma itsesi, mutta älä ole itseriittoinen. Kai nyt sinä voit olla kiinnostunut muistakin ihmisistä? Jos sinä et tiedä miksi pelotat muut pois läheltäsi, niin eikö se kerro jo jotain siitä miten itseriittoisesti toimit?
[/quote]
Miten saat käännettyä asiat ap:n syyksi? Aivan käsittämätöntä.
Omana itsenänä oleminen tulee tehdä ITSENSÄ takia, ei sen takia, että odottaa sen avulla saavutettavan palkintoja (eli muiden hyväksyntä, luottamus, jne). Kaksi täysin eri asiaa. Jos olet oma itsesi ja saat ihmissuhteita, ovat ne sitten rehellisempiä, mutta aina täytyy varautua siihen, että muut ihmiset eivät ole rehellisiä ja toimivat siten mikä on heille parhainta eli häipyvät kun ihmissuhteesta saatu hyöty on käytetty. Tää on kovaa peliä johon tulee varautua ja oppia.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:24"]Jos on ennen feikannut ja pitänyt jotain roolia niin mikä ihme se on että nämä ihmiset menettää?
[/quote]no joo. Mulla oli ystävä, joka aina valitti muista. Keksi ihan hulluja juttuja tyyliin, että eräskin lastenhoitaja lyö hänen lastaan. Lopulta paljastui, että ei ollut totta. Väitti ex- miestään pedofiiliksi. Näki kaikkia enkelijuttuja ympärillään. Ja vaikka mitä. Nyt sitten on keksinyt minusta jonku hullun jutun. Ois pitänyt kiertää vaan koko tyyppi kaukaa. Nyt ymmärrän sen ex-anoppia ja ex-miestä ja kaikkia muitakin, jotka ovat tälle vihassa. Tarinan opetus? Monet ihmiset on ihan kusipäitä, anna niiden mennä jos ne sut hylkää. Sussa ei oo mitään vikaa.
Ap, tämä on vain välivaihe. Nyt hetken aikaa toteutat tätä avautumista, löydät tunteitasi ja menetät ihmisiä. Sitten kun olet elämäsi kanssa tasapainossa, huomaat ettei läheisten suhteiden idea ole kaataa kaikki paska toisten niskaan vaan olla aikuisesti ystäviä. Tätä et voi huomata vielä kun olet tunteidesi kanssa pikkuinen lapsi. Eli elä tämä välivaiheena ja luota. Aitoja ihmissuhteita tulee vielä.
Itse luotan aina vaistoon siihen liittyen kenen seurassa on turvallista avautua, se on aina oikeassa. Aina nimittäin löytyy näitä ihmisiä, jotka mielellään käyttävät toisen herkkyyttä hyväkseen ja väärässä seurassa "avautuminen" voi satuttaa jonkin verran. Tärkeää tiedostaa omat rajat.
Niin, ehkä tuollaisella kurssilla kuvittelisi olevan samanhenkisiä ihmisiä.
Kysy suoraan, miksi poisti kavereista äläkä vauva-palstalla arvuuttele!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:37"]Kysy suoraan, miksi poisti kavereista äläkä vauva-palstalla arvuuttele!
[/quote]
Niin juuri. Sittem se on hänen ongelmansa, ei sinun.
Av:kin hylkää.