Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä syyspimeä on sitten mukavaa aikaa!

Vierailija
27.09.2014 |

Minä olen selkeästi pimeän ihmisiä. Ei minulla auringonpaistettakaan mitään vastaan ole, mutta syysauringon paiste tuo jotenkin haikean ja jopa surumielisen fiiliksen. Se ei oikein onnistu kunnolla enää lämmittämään eikä oikein valaisemaankaan ja tuo tunteen, että kesä on todellakin enää muisto vain. Syyspimeä taas tuo mukanaan tunnelmalliset illat jolloin voi nuotion ääressä istuskella kaikessa rauhassa ja katsella tulen loimua tuikkivaa tähtitaivasta. 

Loimuttelin tuossa iltapalaksi loimulohta ja nuotioperunoita ja oli kyllä todella hieno fiillis istua yksin nuotion äärellä vain luonto seurana. Keli oli mitä mainioin, noin 10 astetta lämmintä, joten nuotion ääressä tarkeni hyvin ihan normi verkkariosastolla. Ruoka nyt oli luonnollisesti herkullista, loimulohi kun ei petä koskaan :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyspimeä tarkoittaa parin viikon reissua 30 asteen lämpöön & aurinkoon kauas pois.

Vierailija
2/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:42"]

Syyspimeä tarkoittaa parin viikon reissua 30 asteen lämpöön & aurinkoon kauas pois.

[/quote]

En tietenkään vo väittää sinun olevan väärässä, koska se on sinun tuntemuksesi, mutta itse henkilökohtaisesti kokisin asumiseni Suomessa perin ahdistavaksi, jos vain parikuukautinen kesä olisi kelvollista aikaa ja kaikki muu enemmän tai vähemmän ahterista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyssä on mukavaa se, ettei tarvitse olla enää sosiaalinen. Ei tule törmättyä naapureihin enää pihalla ja saa olla omassa kolossaan ja vetää peiton korviin, villasukat jalassa.

Vierailija
4/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva fiilistellä! ♥

Vierailija
5/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:42"]

[/quote]

En tietenkään vo väittää sinun olevan väärässä, koska se on sinun tuntemuksesi, mutta itse henkilökohtaisesti kokisin asumiseni Suomessa perin ahdistavaksi, jos vain parikuukautinen kesä olisi kelvollista aikaa ja kaikki muu enemmän tai vähemmän ahterista.

[/quote]

No minä nimeomaan tunnen oloni ahdistuneeksi täällä.

Vierailija
6/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiha ntässä vielä tulla intiaanikesä ja rantakelit ei toivoa ole vielä menetetty

Vierailija
7/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on! Vielä kun saataisiin kunnon syysmyrsky, jolloin puiden latvat viistävät maata, sataa vaakasuoraan ja taivas on mustelman sininen. Sähköt myös mielellään poikki, saisi ottaa myrskylyhdyt käyttöön. Tämä on kyllä paras vuodenaika, nyt on kyllä liian lämmintä vielä, mutta kyllä se tästä.

Vierailija
8/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on aivan ihanaa aikaa. Keväät ja kesät kuluvat aina mökillä, talvella reissataan paljon. Syksy on oikeastaan ainoa vuodenaika jolloin olemme vain kotona miehen kanssa. Kynttilöitä, takkatulta ja sieniretkiä kirpeässä syyssäässä. Aivan huippua! :)

Vierailija
9/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:02"]

Syksyssä on mukavaa se, ettei tarvitse olla enää sosiaalinen. Ei tule törmättyä naapureihin enää pihalla ja saa olla omassa kolossaan ja vetää peiton korviin, villasukat jalassa.

[/quote]

Sori, vahingossa alapeukku, piti olla yläpeukku.

Vierailija
10/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täälllä pänvastoin, kesällä oli parkkipaikka tyhjä, kun kaikki olivat reissussa tai mökillä. 

Vierailija
11/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla ei tuota ongelmaa ole kesälläkään, minä kun asun maalla yksikseni ja lähimpään naapuriin on puolisen kilometriä matkaa. Ei siis tarvi sosialisoitua minään vuodenaikana :)

ap

Vierailija
12/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän syksystä ja jos lähtisin nyt syksyllä ulkomaille, en todellakaan lähtisi mihinkään aurinkorannalle, juurihan meillä oli kuuma hellekesä. Mieluummin johonkin kaupunkilomalle, jossa keli korkeintaan hieman lämpimämpi. Keväällä voisin harkita etelänmatkaakin, vähän niin kuin varaslähtönä siihen tulevaan kesään.

Vierailija
13/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:07"]

Niin on! Vielä kun saataisiin kunnon syysmyrsky, jolloin puiden latvat viistävät maata, sataa vaakasuoraan ja taivas on mustelman sininen. Sähköt myös mielellään poikki, saisi ottaa myrskylyhdyt käyttöön. Tämä on kyllä paras vuodenaika, nyt on kyllä liian lämmintä vielä, mutta kyllä se tästä.

[/quote]

Sarkasmia?

Mä ihan oikeasti tykkään, saisi olla kylmempää. Pimeys ja myrsky ♥

Vierailija
14/17 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:07"]

[/quote]

Sarkasmia?

Mä ihan oikeasti tykkään, saisi olla kylmempää. Pimeys ja myrsky ♥

[/quote]

Ei ollut, olen todellakin tätä mieltä. Moni ei tätä kyllä ymmärrä, joten en siitä turhaan huutelekaan.

Vierailija
15/17 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vielä.

No ei muakaan uskota :D

Vierailija
16/17 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkilökohtaisesti en niin kovin perusta märästä ilmasta, eli en nyt varsinaisesti mikään myrsky/vesisade ihminen ole, se kun täällä maalla rajoittaa tuota ulkona olemista. Toki myrskysäällä on mukava sisätiloissa istua takkatulen ääressä.

Palatakseni vielä tuohon illan menuun, niin täytyy kyllä sanoa, että loimulohi on kyllä suussa sulava herkku. Vaikka tuossa muutama tunti sitten söinkin itseni kylläiseksi, niin tässä olutta siemaillessa en malttanut olla tekemättä loimulohi ruisleipää, vaikka ei sen kummemmin nälkä olekaan. Kunnon jälkiuunileipää ja päälle voita, sekä loimulohta. On se vaan niin jumalaisen hyvää :)

Vierailija
17/17 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tänäänkin päivällä aurinko paistoi, niin kovin syksyinenhän sen vaivalloinen loiste oli. Illemmalla oli taas mukava kävellä tuolla pimeässä ja ihailla tähtitaivasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi