ruokatorven närästys/kipu/tulehdus
Onko kellään?
olen kokeeksi syönyt yhden kuurin lääkärin määräämää tulehdusta poistavaa lääkettä, auttoi vähän mutta loputtua kipu palasi.
Kommentit (6)
jos kyse on närästyksestä, kannattaa varmaanki syödä närästyslääkettä, Somac, Omebrazol tms, kuurina. saa ilman reseptiä apteekista, ja henkilökunta neuvoo oikean lääkkeen löytämisessä.
Somacia vähintään 2 viikkoa. Sillä lähti. Somac siis sitä reseptillä saatavaa.
Jos kipu palaa lääkekuurin jälkeen, silloin tietenkin takaisin lääkäriin!
Noita nykyisin ilman reseptiäkin saatavia lääkkeitä ei saa syödä jatkuvasti (ilman lääkärin määräystä ja tilanteen kontrollia), se lukee paketissakin. Jatkuvan tulehduksen/refluksin syy on selvitettävä, tarkoittaa tähystystä. Jatkuva närästys ja ruokatorven tulehdukset on syöpäriski, samoin on jatkuva lääkkeiden syöminen.
Söin itse myös kuurina Pariet nimistä lääkettä joka vaikuttaa tulehdukseen ruokatorvessa. Ei auttanut. Nyt menossa jatkotutkimuksiin.
Onko vinkkejä miten ruokailulla/ruoilla vousi auttaa?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:37"]Somacia vähintään 2 viikkoa. Sillä lähti. Somac siis sitä reseptillä saatavaa.
[/quote]Saa sitä ilman reseptiäkin.
Olen kerran syönyt kuurin haponestolääkkeitä, jotka tehosivat. Meillä on suvussa ruuansulatuksen ongelmia kuten löysää ruokatorven läppää ja crohnin tautia ruokatorvessa. Sinuna menisin uudelleen lääkäriin, jos vaiva jatkuu ja muillakin sukulaisilla on jotain,parempi katsoa kuin katua.Niin tekisin itsekin.