Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakava, toistuva masennus: jos lääkitys ei tehoa, mitä sitten?

Vierailija
27.09.2014 |

Mikä tehoaa? Lääkkeitä on kokeiltu nyt kymmenkunta erilaista eikä mistään ole ollut apua. Masennuksen juuret ovat lapsuuden traumaattisissa tapahtumissa ja läheisten menetyksissä. On vaikea elää ihmisrauniona, toisinaan on itsetuhoinen olo. Sairaalassa olen ollut, mutta lähettivät kotiin kun en juuri silloin halunnut tappaa itseäni.

Auttakaa joku.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ruokavalio on hyvä apu masennukseen.

Vierailija
22/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin ennen toistuvista masennuksista, monenlaisia lääkkeitä käytin jne. Ainoa asia mikä lopullisesti auttoi oli kääntää elämälle uusi lehti, aloitin kaiken puhtaalta pöydältä ja lopetin itsesäälissä rypeämisen. Aloin opiskella, hankin työn. Muutin muualle. Nyt olen 8 vuotta elännyt ilman masennuksia ja elämä tuntuu hyvältä. Ihminen on usein hyvin ankara itselleen. Lääkkeistä ei tullut kun keinotekoinen (sumussa oleva) fiilis. Yritä jaksaa käydä lävitse mitkä asiat on ne mitkä sua masentaa, olisitko voinut tehdä jotain toisin sinun elämässä? Jos olisit voinut niin on jokatapauksessa liian myöhäistä muuttaa menneisyyttä joten koita päästää siitä yli. Aloita vaikka joku uusi harrastus, yritä innostua jostain. Ja mitä tärkeintä hanki itsellesi säännöllinen päivärytmi. Voimia sinulle. Ja muista mikään muu asia tai kukaan muu ihminen ei voi sua tosta suosta vetää ylös, sinun on itse tehtävä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:28"]Voi hyvää päivää....
Siis lluuletko että masennus on jotenkin sairaus mikä lähtee pois kun syöt lääkkeitä???
Varaa aika terapeutille ja PUHU asiasi puhki ja halki. Niin se masennus voitetaan. Puhumalla.
[/quote]

Niin just. Ei sulla masennus ole sen takia että tarviit kemiallisia lääkkeitä.
Masennus johtuu käsittelemättömistä asioista ja tunteista.

Vierailija
24/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 07:56"]

Oikea ruokavalio on hyvä apu masennukseen.

[/quote]

Et selvästi ymmärrä masennuksesta sairautena mitään. Tosin ap:n masennus kuulostaa täysin normaalilta reaktiolta traumaattisiin tapahtumiin, joita ei ole käsitelty. Hän tarvitsee asiantuntevaa ja pitkäkestoista terapiaa siihen , ei vhh:ta. 

Vierailija
25/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:01"]

Minä kärsin ennen toistuvista masennuksista, monenlaisia lääkkeitä käytin jne. Ainoa asia mikä lopullisesti auttoi oli kääntää elämälle uusi lehti, aloitin kaiken puhtaalta pöydältä ja lopetin itsesäälissä rypeämisen. Aloin opiskella, hankin työn. Muutin muualle. Nyt olen 8 vuotta elännyt ilman masennuksia ja elämä tuntuu hyvältä. Ihminen on usein hyvin ankara itselleen. Lääkkeistä ei tullut kun keinotekoinen (sumussa oleva) fiilis. Yritä jaksaa käydä lävitse mitkä asiat on ne mitkä sua masentaa, olisitko voinut tehdä jotain toisin sinun elämässä? Jos olisit voinut niin on jokatapauksessa liian myöhäistä muuttaa menneisyyttä joten koita päästää siitä yli. Aloita vaikka joku uusi harrastus, yritä innostua jostain. Ja mitä tärkeintä hanki itsellesi säännöllinen päivärytmi. Voimia sinulle. Ja muista mikään muu asia tai kukaan muu ihminen ei voi sua tosta suosta vetää ylös, sinun on itse tehtävä se.

[/quote]

Niin just. Sano vielä "ota itteäs niskasta kiinni!"

Suuresti epäilen, että olet oikeasti kärsinyt masennuksesta. 

Vierailija
26/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha auttaa!

Vierailija
27/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:15"]

Itsemurha auttaa!

[/quote]

Tykkäisitkö hyvää, jos joku läheisesi ottaisi tosta neuvosta onkeensa? Esim puolisosi, äitisi, lapsesi? Ehkä he googlailee joku päivä ohjeita masennuksen hoitoon ja törmää tähän sun neuvoon. 

Ironista, eikö totta? :)

Vierailija
28/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harjoitetut lihakset ehkäisee masennusta, joten jos mikään pilleri ei auta, mites olisi tunti-kaksi vaihtelevaa liikuntaa päivässä.

(mutku tulee hiki ja lihakset kipeeksi ja muutenkin vituttaa liikunta ja ei kehtaa läskinä liikkua ja....)

noi tuossa yllä ei sitten olleet merkkejä masennuksesta

Vierailija
29/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kannata kysellä AV:lta neuvoa. Täällä on näitä empatiakyvyttömiä vatipäitä suurin osa. 

Mun neuvo: vältä tätä palstaa. Menee loppukin usko ihmiskuntaan. 

Vierailija
30/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:30"]

Ap, ei kannata kysellä AV:lta neuvoa. Täällä on näitä empatiakyvyttömiä vatipäitä suurin osa. 

Mun neuvo: vältä tätä palstaa. Menee loppukin usko ihmiskuntaan. 

[/quote]

Jos kerran kaikki lääkkeet on kokeiltu, eikä mikään auttanut, niin silloin pitää kokeilla jotain uutta. Jotain mitä ei ole kokeiltu vielä, vai? Myötäloukkaantujat taas on huvittava ilmiö sinänsä.

Vierailija
31/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T3 lääkettä kannattaa kokeilla.

Vierailija
32/33 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luette ap:n aloituksen, niin hän selvästi kertoo kärsivänsä traumoista ja lapsuuden vaikeista kokemuksista, joista osan on jopa torjunut täysin mielestään. 

Ei siihen silloin auta mikään hikiliikunta, vhh tai vaihtoehtoinen kilpparilääkitys, vaan terapia. Sanon tuosta hypnoosista, että jos löydät ammatti-ihmisen, joka sen tekee, niin mikä ettei. Mutta mene nyt sinne terapiaan ihan ensiksi. Oikotietä onneen ei ole.

Vierailija
33/33 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MDMA-terapiaan pääseminen onkin sitten vaikeampi juttu. Tällä hetkellä ainoat vaihtoehdot ovat joko päästä hirveällä tuurilla mukaan lailliseen tutkimukseen tai sitten järjestää asia itse, jolloin joutuu itse hankkimaan mdma:n, joka on tietenkin laitonta. Mutta se että se on laitonta ei tarkoita automaattisesti että se olisi väärin. Yhteiskuntamme ei välttämättä aina ole oikeassa määritellessään mikä on oikein ja mikä väärin.