Mikä on todennäköisin mt-diagnoosi,
jos ihminen puhuu vuolaasti itsekseen koko pitkän ratikkamatkan?
Kommentit (16)
Skitsofrenia tai bipolaarihäiriön maniavaihe.
hands free? siihen ei taida olla edes lääkkeitä :(
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Vai niin. Niinpä niin. Sun tyhmyyteesi ei taida olla lääkettä. Kuka tahansa näki heti, että ei hän puhunut puhelua. ap
Olen itse kohdannut kerran kaupungilla tapauksen, joka kävi "vuoropuhelua" kahden eri "henkilön" välillä puhuen vuorotellen kimeällä ja möreällä äänellä.
Ei ollut ainakaan yksinäinen, kun hyvä seura kulki aina mukana.
Jospa se viihdytti itseään esittämällä hullua
tänään oli se small talk päivä julkisissa, ehkä ymmärsi sen jotenkin eri tavalla
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:42"]
[/quote]
Vai niin. Niinpä niin. Sun tyhmyyteesi ei taida olla lääkettä. Kuka tahansa näki heti, että ei hän puhunut puhelua. ap
[/quote]
Me muut ei oltu paikalla. Vain sinun kertomasi näkyy meille. Pidin sinua inhottavana jo kyselessäsi tuollaista, nyt tiedän olleeni oikeassa. Diagnoosia kyselisin sinuna ihan ammatti-ihmiseltä vastaanotolla. Vaikka ei tuohon vikaan taida lääkkeet auttaa, kognitiivinen terapia ehkä.
[/quote]
[/quote]
Sen erottaa taukojen pituuksista. Varsinkin päähinettä käyttävillä tuo handsfreekäyttäjä vs kaheli ei ole välttämättä havaittavissa ellei molemmat korvat näy eikä kummassakaan ole bluetooth - vermettä.
Itse nuorena pelottelin huvikseen ihmisiä käymällä keskustelua itseni kanssa. Saatoin joskus myös laulaa tai rapata kävellessäni, tein tuolloin musiikkia. Ihmisten reaktiot olivat hauskoja, vaikkei biisien harjoittelun ja laulamisen tarkoitus ollutkaan järkyttää.
Hän oli vain ekstrovertti, puhui ajatuksiaan ääneen ts. kävi sisäistä keskustelua itsensä kanssa.
No en usko että toi on joku MT-diagnoosin kriteeri mutta veikkaisin että on vaan pilannu aivojaan huumeilla tai viinalla
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:27"]
[/quote]
[/quote]
Me muut ei oltu paikalla. Vain sinun kertomasi näkyy meille. Pidin sinua inhottavana jo kyselessäsi tuollaista, nyt tiedän olleeni oikeassa. Diagnoosia kyselisin sinuna ihan ammatti-ihmiseltä vastaanotolla. Vaikka ei tuohon vikaan taida lääkkeet auttaa, kognitiivinen terapia ehkä.
[/quote]
Aloitus oli tehty aivan asiallisella mielellä! Vastasin sitten tuohon yhteen pilkalliseen ja tyhmänä pitävään vastaukseen sen kerjäämällä tavalla, joten deal with it! Sinä olet asiaton, ja lopun tekstini osoitankin muille.
Kokeilkaapa itse, miltä se tuntuu, kun joku tulee julkisessa lähes viereen istumaan ja pitää kuuluvalla äänellä sekavaa puhetta koko matkan. Enkä selvästikään ollut ainoa, joka piti tilannetta jopa häiritsevänä. Aivan puhtaasta mielenkiinnosta asiaa (hänen dg:tään) mietiskelin, katsopas ajatteleva ihminen kun olen. Ns. normaalia se näkemäni käytös ei ole. Moni sivullinen voi kokea sellaisen käytöksen uhkaavaksikin, kun suljetussa tilassa matkustaessaan joutuu pakosta sitä havainnoimaan. Hän aloitti "puheensa" jo tullessaan, mutta ensin katseli kaikki istujat läpi, ja aloitti: "Kuulkaas..." jne. Hän EI puhunut puhelua. Tuleehan siinä mieleen, että jääkö se vain siihen, hyvin poikkeuksellinen käytös kun on kyseessä. Tuo kyseinen henkilö ei vaikuttanut ollenkaan uhkaavalta muuten, mutta hänen puheensa olivat hyvin ahdistavia pakkokuultuna.
aloittaja
toi hands free kommenttihan oli selvää huumoria :D ap älä oo tosikko
Oliko liikaa puhetta, että olisi kyseessä Tourette? Minuakin kiinnostaa nuo diagnoosit, olen joskus ollut töissä mielisairaalassa ja olisi kiinnostanut kyllä tietää mikä ketäkin vaivasi. Olin kuitenkin avustavissa töissä, niin se ei minulle kuulunut. Silti olisin halunnut ymmärtää paremmin niitä ihmisiä. Yksi oli sielläkin sellainen joka puhui koko ajan itselleen ja hoki fraaseja.
Skitsofrenia?