Testaa montako orjaa vuoksesi työskentelee
Kommentit (43)
Silmiä avaava testi. Kun syöttää ravinto-osiossa vaihtoehdoiksi kaukana tuotettuja soijaa, pähkinöitä, kaloja ja hedelmiä, luku on huomattavasti isompi kuin ilman niitä. On siis eettisempää syödä lähellä tuotettua suomalaista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:32"]
Silmiä avaava testi. Kun syöttää ravinto-osiossa vaihtoehdoiksi kaukana tuotettuja soijaa, pähkinöitä, kaloja ja hedelmiä, luku on huomattavasti isompi kuin ilman niitä. On siis eettisempää syödä lähellä tuotettua suomalaista ruokaa.
[/quote]
Vegaaneilla voi tulla nälkä kun yrittävät keksiä sopivaa ravitsevaa suomalaista lähiruokaa. Ruokavalionsa eettisyydellähän he tykkäävät ratsastaa.
Mobiiliversio ei mulla ainakaa toimi :( olisin halunnu tietää mutta se ei anna esim syöttää siihen ruokakohtaan oikeita tietoja... :( nyt näyttää siltä, että syön perunaa harvoin mutta mangoa jatkuvasti... argh
Tosin soijaahan ne suomalaiselikotkin on syöneet ennen kuolemaansa.
Kiitos ap, että linkitit. Lähettäkää muutkin muistutuksia (send notes) orjatyötä käyttäville firmoille, joiden tuotteita ostatte.
Testi oli minustakin mukavasti toteutettu ja hienon visuaalinen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:33"]
Tällainen välikysymys: Pelkäättekö, että kehitysmaiden kehityksen myötä joutuisitte alentamaan omaa elintasoanne? Olisitteko valmiita luopumaan ''orjistanne''? (Tarkoitukseni ei ole alkaa moralisoimaan ketään. Kysyn ihan mielenkiinnosta)
[/quote]
Kehitysmaiden kehittyminenhän loisi suomalaisille tuotteille uusia markkinota, tuskin me siinä olisimme häviölle jäämässä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:56"]
[/quote]
Eikö kannattaisi kääntää kehitystä siihen suuntaan, että suomalaiselikot eivät enää söisi sitä soijaa? Toisin kuin vegaanien ajamassa suunnassa, jossa epäeettinen soija on välttämätön osa ruokavaliota?
35.
Testi oli kyl hyvin toteutettu, helppo tehdä vaikkei ole hyvä enkussa, hyvin ymmärrettävä testi :)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:56"]
[/quote]
Ei kaikki.
Mä en osaa vastata tähän... Vastaanko siis vaan omalta osalta? Eli jaan pyyhkeiden määrän jne? Jos vastaan lapsillekin, niin onko polkupyörien määrä kuitenkin vain lasten polkupyörät, ei mun? Jne. jne.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:37"]
148 ja ylpeä siitä! Ne on niitä, minä en.
[/quote]
Saat olla ylpeä! Sinä työllistät ja tuot elannon heille.
Ite työllistän vain 42.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:49"]
Lapsi mukana laskussa: 40. Enkä hyväksy tuotakaan tulosta, mulla on paljon mm.kenkiä made in finland[/quote]
Ei made in finland kerro valmistusaineiden alkuperästä mitään.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:17"]
Stig sai 61 orjaa tästä.
https://twitter.com/stigvirallinen/status/635721344232091648
[/quote]
Onks Stiiggiki nykyää anarkovassari?
Lapsen kanssa 62. Iso osa hankinnoista on second handiä, mutta eihän se toisaalta vaikuta valmistustapaan.
43, kahden aikuisen talous...