Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanska poistaa rajoitukset. Onko mahdollista Suomessa ?

Vierailija
27.08.2021 |

Kokoontumisrajoitukset, turvavälit, maskit ja käsien desinfiointi kohta historiaa ?
Rokotuskattavuus meillä on pian saavuttanut tavoitteen. Ehkä se on se 70%.
Ne jotka ovat rokotuksesta kieltäytyneet ovat omillaan.

Kommentit (454)

Vierailija
441/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rajoituksia Suomessa on/oli?. Ei minun ulkosuomalaisen silmin lähes mitään, paitsi maahantulorajoituksia. Oli outoa käydä Suomessa kun aiellä näytti kaikki olevan sallittua. Suositukset eivät ole rajoituksia.

No, olihan täällä maskipakko esim julkisessa liikenteessä. Tosin jos nykykäytännön mukaisesti tätä ei mitenkään valvota, niin mikä pakottaa ihmiset oikeasti noudattamaan tätä? Poliitikon määräämä lakipykäläkö, huoh.

Helsingissä vissiin on ollut jonkinlainen liikennöitsijän asettama maskipakko julkisessa liikenteessä.

Muuten on menty suosituksilla ja niitä on saanut halutessaan noudattaa. Mitään paljoa ei kuitenkaan ole ollut.

Vierailija
442/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellä on kiire kuolla tai sairastua? kirjoitti:

Niinhän se on, että ilman nykyaikaista tehohoitoa hautausliikkeet voisivat oikein hyvin. Moni ajattelee, että mitä siitä, jos vaikka muutama joka päivä kuoleekin koronaan, mutta kyllä se koskee varsin kipeästi läheisiä ja ei kuolevakaan varmaan riemuitse. Minä en ainakaan halua sairastua, en vakavasti enkä lievemmin, ja kuolemaan ehtii myöhemminkin, ei minulla ole kiire. Jonkinlainen kylmyys ja vain itsensä ajattelu on vallannut ihmiset.

Etkö huomaa että tiimalasissa aika kuluu? Itse olen nyt käyttänyt jäljellä olevasta elämästäni 10% koronan odotteluun. Paljonko tähän pitää käyttää elämästään? Vanhukset ja rokottamattomat saavatkin kuolla pois, ei niillä ole väliä. Lapsethan tuohon eivät yleensä kuole, ainakaan enempää kuin aktiivisesti hyväksytään liikenteen uhreiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rajoituksia Suomessa on/oli?. Ei minun ulkosuomalaisen silmin lähes mitään, paitsi maahantulorajoituksia. Oli outoa käydä Suomessa kun aiellä näytti kaikki olevan sallittua. Suositukset eivät ole rajoituksia.

No, olihan täällä maskipakko esim julkisessa liikenteessä. Tosin jos nykykäytännön mukaisesti tätä ei mitenkään valvota, niin mikä pakottaa ihmiset oikeasti noudattamaan tätä? Poliitikon määräämä lakipykäläkö, huoh.

Just istun junassa jossa järjestyksenvalvojilla ei ole maskia. HSL:n junissa on käsittääkseni edelleen maskipakko.

Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan Suomella ei ole lainsäädännöllisiä keinoja ottaa käyttöön maskipakkoa.

Ei junassakaan ketään voi sakottaa maskin puuttumisesta. Toki liikennöitsijä voi kieltäytyä ottamasta kyytiin maskittomia matkustajia.

Vierailija
444/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kellä on kiire kuolla tai sairastua? kirjoitti:

Niinhän se on, että ilman nykyaikaista tehohoitoa hautausliikkeet voisivat oikein hyvin. Moni ajattelee, että mitä siitä, jos vaikka muutama joka päivä kuoleekin koronaan, mutta kyllä se koskee varsin kipeästi läheisiä ja ei kuolevakaan varmaan riemuitse. Minä en ainakaan halua sairastua, en vakavasti enkä lievemmin, ja kuolemaan ehtii myöhemminkin, ei minulla ole kiire. Jonkinlainen kylmyys ja vain itsensä ajattelu on vallannut ihmiset.

Etkö huomaa että tiimalasissa aika kuluu? Itse olen nyt käyttänyt jäljellä olevasta elämästäni 10% koronan odotteluun. Paljonko tähän pitää käyttää elämästään? Vanhukset ja rokottamattomat saavatkin kuolla pois, ei niillä ole väliä. Lapsethan tuohon eivät yleensä kuole, ainakaan enempää kuin aktiivisesti hyväksytään liikenteen uhreiksi. 

Missä tiimalasissa?

Aika kuluu joka tapauksessa, oli koronaa tai ei.

Sinä saat toki elämäsi käyttää niinkuin tahdot. Vaikka koronan odotteluun jos et muuta keksi.

Itse en viitsi mitään koronaa odotella. Laitan maskin kasvoille ja jatkan elämääni.

Vierailija
445/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan täälläkin tuo rajoitusten poisto mahdollista, mutta kun halutaan vaan ahdistaa ihmisiä ja pitää talous alhaalla niin elellään poterossa. Koronan varjolla ihmisoikeusloukkauksia voidaan jatkaa hamaan tappiin asti.

Vierailija
446/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan täälläkin tuo rajoitusten poisto mahdollista, mutta kun halutaan vaan ahdistaa ihmisiä ja pitää talous alhaalla niin elellään poterossa. Koronan varjolla ihmisoikeusloukkauksia voidaan jatkaa hamaan tappiin asti.

Eihän Suomessa mitään suurempia rajoituksia ole.

Ihan kuin ihmiset eläisivät eri maailmoissa.

Vierailija
447/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska palauttaa rajoituksia. Taisi käydä kuin Juhalle Kummelissa, sattui leukaan ja vähän muuallekin.

Vierailija
448/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanska palauttaa rajoituksia. Taisi käydä kuin Juhalle Kummelissa, sattui leukaan ja vähän muuallekin.

Sama kehityskaari kuin Englannissa.  Talvi ja jengin siirtyminen enenevässä määrin heikosti tuuletettuihin sisätiloihin ei auta asiaa.

Täällä Espanjassa kaikki käyttävät edelleen maskia: julkiseen liikenteeseen tai kauppoihin ei ole asiaa ilman sitä. Lisäksi rokotusprosentti on reippaasti yli 80.  Eipä ihme että viime päivinä on nähty enemmän uusia koronatapauksia Suomessa (väkiluku 6 miljoonaa) kun Espanjassa (47 miljoonaa).

Vierailija
449/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta. Siis 2016 oli eilen luku. Tuoko on aika kun vapautetaan kaikki. Vaikka 100 päivässä oli aiemmin ja maa kiinni.

Monissa maissa sairaalat täynnä rokotettuja. Jos olisi parempi rokote, mutta kun ei ole. Tämä vuotaa, se on tosiasia. Nyt pitäisi hyväksyä että n 3-6kk vain yhtäkkiä onkin parempi teho sillä vähäisellä prosentilla.

Aikovaröt silti 7skeå huonoa piikkiä kun sitä varattu vuoteen 2023 asti. 6 per ihminen. Haloo???? Se ei toimi. Ooennsaamarin pettynyt.

Kiinan vastuulla. Kiinan hallitus nyt pyytänyt ihmisiä hamstraamaan talveksi ja joku uusi pöpö on siellä liikkeellä. Jos siellä annetaan tuollaisia neuvoja: mitä oikein on tulossa sieltä.

Vierailija
450/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluutta. Siis 2016 oli eilen luku. Tuoko on aika kun vapautetaan kaikki. Vaikka 100 päivässä oli aiemmin ja maa kiinni.

Monissa maissa sairaalat täynnä rokotettuja. Jos olisi parempi rokote, mutta kun ei ole. Tämä vuotaa, se on tosiasia. Nyt pitäisi hyväksyä että n 3-6kk vain yhtäkkiä onkin parempi teho sillä vähäisellä prosentilla.

Aikovaröt silti 7skeå huonoa piikkiä kun sitä varattu vuoteen 2023 asti. 6 per ihminen. Haloo???? Se ei toimi. Ooennsaamarin pettynyt.

Kiinan vastuulla. Kiinan hallitus nyt pyytänyt ihmisiä hamstraamaan talveksi ja joku uusi pöpö on siellä liikkeellä. Jos siellä annetaan tuollaisia neuvoja: mitä oikein on tulossa sieltä.

Haloo. On ihan tavalista että rokotteita joutuu ottamaan useampia tehosteita ja joitain vuosittain. Punkkirokote, eli se joka suojaa puutiaisaivokuume-virukselta vaatii kolme rokotetta ensin sarjana ja sitten tehosteen kolmen vuoden välien. Suojaa aivokuumeen aiheuttamalta kuolemalta ja vammautumiselta, mutta tuon rokotusmäärän se vaatii. Influenssarokotus otetaan joka vuosi.

Vierailija
451/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tavallista että täysin uudenlaista rokotetta, jonka vaikutus hiipuu pitää ottaa puolen vuoden välein.

Pitkäaikaisvaikutuksista ei mitään tietoa, haittavaikutuksista sen sijaan runsaasti.

Vierailija
452/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne rajoitukset olisi, mitkä Suomessa pitäisi poistaa? Ei Suomessa sen suurempia rajoituksia ole ollutkaan, joitakin suosituksia vain. Kun ulkosuomalaisena olen käynyt korona-aikana Suomessa, en ole havainnut suuriakaan rajoituksia. Kaupoissa oli vain joillakin maskit, erilaisia tilaisuuksia järjestetään ihan normaalisti ym.

Vierailija
453/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatetaan lämpimästi.

EI MINKÄÄNLAISTA rajoitusten pistoa! Saa---nan tautiset kantaa pöpöjään ja täss nyt yskinyt ja kärsinyt taudin kourissa yli 3 viikkoa! Juu, tuplarokotettu olen mutta on niitä muitakin tautena. Siinä koronarajoitusten avulla estettiin muita pöpöjä leviämästä! Tätä tautia aiemmin en ole sairastanut mitään tautia 2 vuoteen! Nyt kun rajouituksia lettiin poistaa niin heti iski. Vi---taa istua kotona kun olisi töitäkin tarjolla. Mutta maksakaa vaan kotona istumiseni senkin tautimyönteiset tomp...lit! Juottoloiden ja ym. vastaavien palveluita ei tartte kukaan! Kännin saa kotonakin ja luonnossa liikkumisesta saa liike-energiaa. Ei tartte salikäyntejä ja kalorit palaa.

Vierailija
454/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yli kahden kuukauden takaa, Tanska ottaa uudelleen koronapassin käyttöön ja Suomessa rajoitukset poistettiin ja tauti räjähti käsiin.

Koronaneurootikot ja -kieltäjät saivat siis kaikki nenilleen.