Tanska poistaa rajoitukset. Onko mahdollista Suomessa ?
Kokoontumisrajoitukset, turvavälit, maskit ja käsien desinfiointi kohta historiaa ?
Rokotuskattavuus meillä on pian saavuttanut tavoitteen. Ehkä se on se 70%.
Ne jotka ovat rokotuksesta kieltäytyneet ovat omillaan.
Kommentit (454)
Mitä ihmettä Norjassa tapahtuu? Onko Ruotsi jo rokotuskattavuudessa Suomea edellä?
Kovin kauan noita maskeja pitää vielä käyttää. Virus leviää varmaan vauhdilla mm. Afrikassa.
Toivottavasta THL päätyy sallimaan maskittomuuden, kun riittävä rokotuskattavuus saavutetaan.
Maskit voi jättää. Ei siitä tule sakkoa.
Kommentteja lukemalla ja THLn ja STMn sekavia lausuntoja kuulemalla olen päättänyt luopua maskeista.
En piittaa turvaväleistä enkä käsidesistä. Olen kaksi kertaa rokotettu ja nyt se riitti.
Älä hyvä ihminen ota sitä pientäkään riskiä sairastuttaa muita.
Myös rokotetut voivat kantaa virusta, vaikka eivät vakavasti itse sairastuisi.
Kolmas kierros rokotetta kohta ja keväällä neljäs. Näin minä veikkaan. Miten Tanskassa on nyt piikitetty?
Onko mahdollista että Tanska lopettaa rokotukset kaikilta muilta paitsi riskiryhmiltä ja yli 65-vuotiailta ?
Tuskin Suomessa tulee riittämään 80% rokottamiskattavuus rajoitusten purkuun.
Ehkä se nousee 90 prosenttiin. Ollaan ylivarovaisia ettei kaikki sairaalapaikat täyty.
Asiakkaita riittää muistakin vaivoista joita pitäisi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas kierros rokotetta kohta ja keväällä neljäs. Näin minä veikkaan. Miten Tanskassa on nyt piikitetty?
Kolmas rokote on annettu aikaisin keväällä rokotetuille, lähinnä vanhainkodin asukkaat ja henkilöstö, sitten immuunipuutteiset.
Terveisiä Tanskasta.
Suomi on yksi maailman parhaiten koronan hoitaneista valtioista. Ilman teidän neuvojanne suunta voi myös jatkua. Kaikille ei voi, eikä pidä olla mieliksi, se on demokratiaa.
Suomi on purkavinaan rajoituksia. Silti maskeja on käytettävä vielä monta vuotta. Ennustan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on yksi maailman parhaiten koronan hoitaneista valtioista. Ilman teidän neuvojanne suunta voi myös jatkua. Kaikille ei voi, eikä pidä olla mieliksi, se on demokratiaa.
Hyvin olet niellyt soopaa, jota sinulle syötetään.
Jos nyt luet kansainvälisiä tilastoja, on Suomi ikävä kyllä punaisella koronan hoidossa, kun taas esim. Uusi-Seelanti, Islanti, Tanska, Sengal ja Saudi-Arabia ovat hoitaneet asiansa hyvin.
Missä muissa asioissa Suomi on esim. Tanskaa jäljessä?
Varmaankin Ruotsi ja Norja porhaltavat vielä reippaasti Suomen ohi kriisin hoidossa.
Norja lopettaa rajoitukset. Rokotettujen laskentatapa erikoinen. Ruotsi voi porhaltaa myös Suomen ohi mitä rajoitusten purkamiseen tulee. Mielenkiintoista olisi tietää miten maskinkäyttöön suhtaudutaan nyt Tanskassa ja Norjassa.
Ollaan kohta kaikkia länsimaita jäljessä rokotuskattavuudessa, kun on näitä itsepäisiä ja itätrolleja uskovia. Varsinaisia asiantuntijoita. Huoh.
Kunhan muokataan tartuntalukuja vähän paremmiksi niin kaikki rajoitukset voi poistaa. Otetaan sieltä pois kaikki ulkomaalaiset ja rokotetut niin näyttää niin hyvältä tuo tilanne ja suomen hallitus saa mainetta ja kiitosta. Mitä muuta sieltä voisi poistaa niin näyttää vieläkin paremmalta?
Suomessa ei kaikista rajoituksista päästä eroon tänä vuonna. Voihan sitä yrittää mutta hätäjarrusta vedetään ehkä vielä muissa Pohjoismaissa lähikuukausina. Rokottamattomia houkutellaan piikille vaikka millä tavoin. Jaetaan mm. kylmälaukkuja plus muuta krääsää. Ilmainen pullo viiniä tehoaisi paremmin.
Tosin rokotevastaiset pyyhitään tilastoista kuten alle 12 -vuotiaat. Päästään siihen 79% kattavuuteen.
Pitää vaan laskea tarvittavat sairaalapaikat ja tehohoitoon varatut tilat. Siitä se on kiinni.
Näin olisi pitänyt toimia heti - ne eristävät itsensä jotka riskissä ovat. Se oli kuulemma epäinhimillistä. Siinä ette kuitenkaan näe mitään vikaa, kun nyt halutaan eristää terveet ihmiset.