Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanska poistaa rajoitukset. Onko mahdollista Suomessa ?

Vierailija
27.08.2021 |

Kokoontumisrajoitukset, turvavälit, maskit ja käsien desinfiointi kohta historiaa ?
Rokotuskattavuus meillä on pian saavuttanut tavoitteen. Ehkä se on se 70%.
Ne jotka ovat rokotuksesta kieltäytyneet ovat omillaan.

Kommentit (454)

Vierailija
421/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit pois !  Onko se AVIn tehtävä ? 

Vierailija
422/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rajoituksia Suomessa on/oli?. Ei minun ulkosuomalaisen silmin lähes mitään, paitsi maahantulorajoituksia. Oli outoa käydä Suomessa kun aiellä näytti kaikki olevan sallittua. Suositukset eivät ole rajoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yksi maailman parhaiten koronan hoitaneista valtioista. Ilman teidän neuvojanne suunta voi myös jatkua. Kaikille ei voi, eikä pidä olla mieliksi, se on demokratiaa.

Millä lailla hoitanut:) Eiköhän hyvä onnistuminen ole ollut muista tekijöistä kiinni.

Vierailija
424/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Rajoitukset poistetaan.

Sitten 22 alussa ne tulee takaisin.

Israelissa tuli uusi tautipiikki 6kk rokotuksesta, suoja mänt.

Vierailija
425/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän ihan itse, kuinka suuren tai pienen riskin otan. Minun käyttäytymistäni eivät ole rajoitukset sanelleet suuntaan eikä toiseen. Ainoastaan olen ollut tyytyväinen, kun yölläkin voi liikkua ulkona, koska humalaisia on vähemmin.

Maskia aion käyttää jatkossakin, koska influenssa aalto on juuri tulossa. Jumppaan tai ravintolaan syömään en toistaiseksi lähde. Se kyllä harmittaa.

Kuolleitten määrä huolestuttaa, samoin sairaaloiden ja teho-osastojen potilaiden määrät. Kuolleista puuttuvat ne kotihoidon asiakkaat, jotka kuolevat koteihinsa, ilman hoitoa tai tutkimuksia.

Vierailija
426/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi hopi Ruotsin mallin mukaan. Jahkailu on turhaa.  Eniten rassaa nuo maskit. 

Vierailija
427/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen maskeille. Ja hengitys on vaikeaa.

Vierailija
428/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa mitään rajoituksia enää ole. Maskia ei ole pakko pitää eikä kokoontumisrajoituksia ole. Selvisimme hengissä koronasta eli pääsimme todella vähällä. Kannatti ottaa rokote ja antaa rokottamattomien kuolla oman tyhmyytensä vuoksi.

Vierailija
429/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa annetaan koronan nyt käydä läpi väestöä pikku hiljaa, ei ihmisetkään enään välitä mistään eivätkä jaksa vaatia koronan pysäyttämistä rajalla eikä sen tukahduttamista maan sisällä. Jatkuvaan pelkoon voi pikkuhiljaa turtua ja silloin alkaa olla moni asia yhdentekevää.

Vierailija
430/454 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös rokotetut voivat kantaa virusta, vaikka eivät vakavasti itse sairastuisi.

Taas terävä havainto 🤗

Juurikin näin rokote toimii. Kukaan ei ole virallisesti muuta väittänytkään. Täälläkin vaan vääristellään tyhmyyttään.

Vierailija
431/454 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias kertoi, että noudatetaan sairaanhoitopiirin ohjeistusta. Ei muita.

Vierailija
432/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oma valinta. Voit elää pelossa tai voit päättää lakata pelkäämästä.

Kannatan kaikkien rajoitusten purkamista ja vastustan rokotepassia, vaikka minulla on tuplarokotus.

T. Riskiryhmäläinen

Ja Tanska palaa nyt takaisin rokotepassiin, kun tartunnat ovat kasvaneet eksponentiaalisesti ja rokottamattomat sairastuvat 15 kertaa useammin kuin rokotetut. Hetken hurmio! Nyt kannattaa lähteä juuttien maahan huutamaan ja vastustamaan!

Vierailija
433/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rajoituksia Suomessa on/oli?. Ei minun ulkosuomalaisen silmin lähes mitään, paitsi maahantulorajoituksia. Oli outoa käydä Suomessa kun aiellä näytti kaikki olevan sallittua. Suositukset eivät ole rajoituksia.

No, olihan täällä maskipakko esim julkisessa liikenteessä. Tosin jos nykykäytännön mukaisesti tätä ei mitenkään valvota, niin mikä pakottaa ihmiset oikeasti noudattamaan tätä? Poliitikon määräämä lakipykäläkö, huoh.

Vierailija
434/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olihan täällä maskipakko esim julkisessa liikenteessä. Tosin jos nykykäytännön mukaisesti tätä ei mitenkään valvota, niin mikä pakottaa ihmiset oikeasti noudattamaan tätä? Poliitikon määräämä lakipykäläkö, huoh.

Just istun junassa jossa järjestyksenvalvojilla ei ole maskia. HSL:n junissa on käsittääkseni edelleen maskipakko.

Vierailija
435/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma valinta. Voit elää pelossa tai voit päättää lakata pelkäämästä.

Kannatan kaikkien rajoitusten purkamista ja vastustan rokotepassia, vaikka minulla on tuplarokotus.

T. Riskiryhmäläinen

Ja Tanska palaa nyt takaisin rokotepassiin, kun tartunnat ovat kasvaneet eksponentiaalisesti ja rokottamattomat sairastuvat 15 kertaa useammin kuin rokotetut. Hetken hurmio! Nyt kannattaa lähteä juuttien maahan huutamaan ja vastustamaan!

Ja korona määritetään uudestaan yleisvaaralliseksi kulkutaudiksi, jolloin voi nopeammin asettaa kaikenlaisia rajoituksia.

Meillä Marinin vapauspäivä oli vielä pienemmällä rokotekattavuudella kuin Tanskassa. Vaikka meillä on harvempi asutus, niin kyllä tämä nyt taidetaan saada joka niemeen ja notkelmaan. Kiitosta vain niille, jotka tätä paskaa haluavat ikuisesti.

Vierailija
436/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ajatuskin maskeista luopumisesta aiheuttaa osassa väestöä lähes paniikinomaisen tilanteen. Niin, Tanska tosiaan haluaa normaaliin elämään - Suomessa meinattiin jopa laajentaa maskisuositusta pieniin koululaisiin, mikä onneksi torpattiin sentään. Kyllähän meidänkin pitäis ottaa mallia Tanskasta, mutta tuskin tulee tapahtumaan ihan äkkiä... Eiköhän rajoituksilla mennä vielä monta kuukautta ja maskeilla ainakin ensi kesään, ikävä kyllä.

No eipä se Tanska kovin kauaa"normaalissa" tykännyt pysytellä.

Mikähän mahtoi tulla ongelmaksi 🤔

Sitä ei ehkä kukaan saa koskaan tietää...

Itse aion jatkaa maskin käyttämistä. Annan muiden hötkyillä ihan keskenänsä. Jään tiukemmin koriin kun rajoituksia puretaan ja vähän löysään kun rajoitukset otetaan takaisin käyttöön.

Syy tälle on yksinkertainen.

Rajoitusten poistaminen lisää aina tartuntariskiä ja rajoitusten palauttaminen pienentää sitä.

Vierailija
437/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa loppui sitten bileet. Sama Suomessa viimeistään joulukuussa.

Vierailija
438/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset pelastivat Tanskan. Tartunnat pysähtyivät kuin seinään. Ei vaan, vika on rokottamattomissa, koska ei ole saatu 300% rokotekattavuutta. Kyllä tauti tokenee, kun jokainen ottaa 15 piikkiä kuukaudessa loppuelämän.

Vierailija
439/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa loppui sitten bileet. Sama Suomessa viimeistään joulukuussa.

No ei loppuneet.

Mahdollisesti passi otetaan käyttöön.

T. Odenseesta

Vierailija
440/454 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa joulukuussa Tanskaan tai ainakin tarkoitus on.  Saapi nähdä.