Olen kuulemma huono kokki :(
Mies sanoi tänään, että muuten olen hyvä vaimo, mutta huono kokki. Kodin pidän aina siistinä, itseni kunnossa ja jaksan laittautua päivittäin. Meillä ei ole lapsia, mutta yhteiset koirat hoidan minä.. Lisäksi käymme molemmat töissä. Mutta se ruokapuoli..
Mies itse on oikea kulinaristi, joka jaksaa pyöritellä sushia, savustaa kalaa ja miettiä mätsääviä viinejä. Minä puolestani tyydyn tavalliseen "suomalaiseen kotiruokaan". Tämä käsittää esim. makaronilaatikko, kinkkukiusaus, nakkikeitto, kanapasta, lihapullat ja muusi, uunikala ja kastike ja mitä näitä nyt on.
Nyt Mies kitisee, että ei jaksa syödä mun tylsiä ruokia. Joutuu kuulemma itse hoitamaan vaimon työt, kun kokkaa. Onhan miehen tekemä ruoka hyvää, mutta itselleni syöminen ei ole koskaan antanut kiksejä niin paljon että jaksaisin tuntikausia värkätä safkaa. Sanoipa jopa epäsivistyneeksi.. Minua kun kiinnostaa enemmän urheilu, koiraharrastukset, vaatteet ja ystävät. Ruoka on polttoainetta, että jaksaa! Ja eikai kotiruoka pahaa ole?
Kommentit (5)
makaronilaatikko - lasten ruokaa
kinkkukiusaus - perusruokaa, mutta tuon voi maustaa hyvinkin.
nakkikeitto - lasten ruokaa
kanapasta - tästä saa hyvää oikein maustamalla
lihapullat ja muusi - lasten ruokaa
uunikala ja kastike - tänkin voi valmistaa hyvin ja viimeisen päälle... ja maustaa hyvin
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:55"]
toiset eivät vaan jaksa syödä aina noita perusmakuja päivästä toiseen. maailma on täynnä makuja ja kuolisin jos joutuisin vetämään jonkun wt mamman nakkikaalisoppaa päivästä toiseen.
t. mies
[/quote] On kuule parempi, että teet sitten vaan ihan omat pöperösi niin kaikki on hyvin.
Ihme mies. Jos kerran osaa itse tehdä parempaa ruokaa, niin tekisi sitten sitä ja lopettaisi kitinän siitä, että se on muka naisten hommaa... Ihan hyvän kuuloista perusruokaa tunnut tekevän (nakeista en kyllä välitä).
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:40"]
Mies sanoi tänään, että muuten olen hyvä vaimo, mutta huono kokki. Kodin pidän aina siistinä, itseni kunnossa ja jaksan laittautua päivittäin. Meillä ei ole lapsia, mutta yhteiset koirat hoidan minä.. Lisäksi käymme molemmat töissä. Mutta se ruokapuoli.. Mies itse on oikea kulinaristi, joka jaksaa pyöritellä sushia, savustaa kalaa ja miettiä mätsääviä viinejä. Minä puolestani tyydyn tavalliseen "suomalaiseen kotiruokaan". Tämä käsittää esim. makaronilaatikko, kinkkukiusaus, nakkikeitto, kanapasta, lihapullat ja muusi, uunikala ja kastike ja mitä näitä nyt on. Nyt Mies kitisee, että ei jaksa syödä mun tylsiä ruokia. Joutuu kuulemma itse hoitamaan vaimon työt, kun kokkaa. Onhan miehen tekemä ruoka hyvää, mutta itselleni syöminen ei ole koskaan antanut kiksejä niin paljon että jaksaisin tuntikausia värkätä safkaa. Sanoipa jopa epäsivistyneeksi.. Minua kun kiinnostaa enemmän urheilu, koiraharrastukset, vaatteet ja ystävät. Ruoka on polttoainetta, että jaksaa! Ja eikai kotiruoka pahaa ole?
[/quote] Vai että ruoanlaitto on "vaimon työtä"...
Sun kirjoituksesi vaikuttaa siltä, että olet jokin ilmainen palvelija ja kotiorja tai kodinkone. Miksi ihmeessä sun pitäisi siivoamisen ja koirienne hoitamisen lisäksi huolehtia yksin myös ruoanlaitosta? Jos miehesi haluaa jotain kulinaarisia erikoisuuksia, voisi valmistaa ne aivan itse. Ellet satu olemaan kotirouva, ei vaikuta kauhean reilulta että vastaat arjen pyörityksestä ihan yksin ja mies vain arvostelee.
Oletko itse tyytyväinen parisuhteeseesi? Minulle ainakin tuli aika surullinen fiilis kun luin tekstisi.
Ja moni huippukokki on sanonut, että arvostaa eniten juuri kotiruokia ja tekee niitä itsekin aina kotona perheelleen.
toiset eivät vaan jaksa syödä aina noita perusmakuja päivästä toiseen. maailma on täynnä makuja ja kuolisin jos joutuisin vetämään jonkun wt mamman nakkikaalisoppaa päivästä toiseen.
t. mies