Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain jotkut ihmiset joutuu työpaikalla silmätikuksi, vaikka eivät tee sen enempää "vääryyksiä" kuin muutkaan työntekijät?

Vierailija
27.08.2021 |

Olen huomannut että työpaikallani ei kohdella kaikkia työntekijöitä tasapuolisesti. Tietyt ihmiset saavat "p3rs3eillä" vaikka kuinka, mutta heidän toimintaansa ei kiinnitetä mitään huomiota. Sitten ne, jotka oikeasti ovat hyviä ja ahkeria työntekijöitä, ovat heti tikun nokassa, jos tekevät jotain vähänkään "väärin", jota muut työntekijät tekevät jatkuvasti.

Mistä se johtuu että vain jotkut joutuvat silmätikuiksi ja heiltä vaaditaan enemmän kuin muilta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliset klikit vaikuttaa 

Vierailija
2/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tekemisestä johdu, vaan olemuksesta. Sekä kiusaajan että kiusatun. Kiusaaja tarttuu siihen, josta vain saa otteen tai joka on joukossa jotenkin yksin. Tai ainakin kiusaaja pyrkii eristämään kiusatun ryhmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun täytyy olla roskis roolissa. Kaikki pahan olon tunteet kaadetaan jonkun päälle Mooses syndrooma laitetaan syyt omista teoista muiden päälle vertaa eläin uhrit Jeesus ....Jeesus sanoi että me kärsimme sen tähden että pahat porskuttaa ...

Vierailija
4/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se tekemisestä johdu, vaan olemuksesta. Sekä kiusaajan että kiusatun. Kiusaaja tarttuu siihen, josta vain saa otteen tai joka on joukossa jotenkin yksin. Tai ainakin kiusaaja pyrkii eristämään kiusatun ryhmästä."

Ihminen menee aina helpoimman kautta. Sieltä missä aita on matalin. Kiusaaja valitsee siis aina "helpoimman" uhrin, omasta mielestään tietenkin.

Vierailija
5/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain. Ja virheet tuodaan esille suurieleisesti ja niitä lasketaan. 

Vierailija
6/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kesätöissä kymmenisen vuotta sitten, työpaikalla oli yksi melkein eläkeikäinen akka, joka valitsi joka kesä uusien kesätyöntekijöiden joukosta jonkun nuoren naisen silmätikukseen. Minä jouduin omana ensimmäisenä kesänäni tähän rooliin ilmeisesti siksi, että olin ujo ja vaarattoman näköinen. Hän laskelmoi,  että en huuda hänelle takaisin tai kantele mihinkään eivätkä muut ala puolustamaan minua.

En edes usko, että akka teki tätä täysin tietoisesti, oli vain tarve kaataa omaa pahaa oloa jonkun päälle ja tällainen toimintamalli oli muodostunut. Vaikka kokemus oli oikeasti karmea, siis itkin töihin menoa ja pelkäsin samassa vuorossa olessani tätä akkaa ihan oikeasti, olen myöhemmin ammentanut paljon kokemuksestani. Parasta on se, että olen joutunut opettelemaan sellaiset kommunikoinnin tavat, joilla tuollainen käytös loppuu. Sille on ollut käyttöä, harmi etten osannut silloin 19-vuotiaana.

Vierailija
7/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perseilijät on yleensä niitä kiusaajia jotka keskittyvät osoittelemaan toisten virheitä ettei huomio käänny heidän omiin virheisiin

Vierailija
8/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
9/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/6: Näinhän se menee. Helpoimman kautta...

Vierailija
10/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perseilijät on yleensä niitä kiusaajia jotka keskittyvät osoittelemaan toisten virheitä ettei huomio käänny heidän omiin virheisiin

Täähän se ois. Paitsi, että tunnollinen kiusattu sairastuu burnikseen. 

Vierailija
11/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
12/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä vaan päättää intuitiolla, että ketä pidetään niin ärsyttävänä, että kaikkia hänen töitään ja tekemisiään arvostellaan ja jätetään häntä ryhmän ulkopuolelle.

Vierailija
13/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan saisi tehdä "väärin" riipumatta siitä saako muut moitteet vai ei?

Kyllä ne virheet ennemmin tai myöhemmin kostautuu itse kullekin.

Vierailija
14/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan saisi tehdä "väärin" riipumatta siitä saako muut moitteet vai ei?

Kyllä ne virheet ennemmin tai myöhemmin kostautuu itse kullekin.

Ei kostaudu itse kullekin. Virheet lakaistaan maton alle. 

Vierailija
15/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uhri voi olla se, joka ei niin välitä kiinnittyä typerään kiusaajaporukkaan ja sen hoviin.

Vierailija
16/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt yli hilseen, että miksi minun valmistamani puolen millimetrin tarkkuudella tehdyt työt eivät kelpaa ja uuden työntekijän sinnepäin tekemät työt käyvät vallan mainiosti.

On niitä monia muitakin juttuja, joissa itseäni huomautellaan jatkuvasti, mutta tämä uusi työntekijä saa tehdä miten vaan, eikä hän saa mitään huomautteluja. Ihan oikeasti paskalta tuntuu töissä.

Vierailija
17/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. 

Vierailija
18/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herkkä olemus, voi joutua silmätikuksi.

Vierailija
19/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt yli hilseen, että miksi minun valmistamani puolen millimetrin tarkkuudella tehdyt työt eivät kelpaa ja uuden työntekijän sinnepäin tekemät työt käyvät vallan mainiosti.

On niitä monia muitakin juttuja, joissa itseäni huomautellaan jatkuvasti, mutta tämä uusi työntekijä saa tehdä miten vaan, eikä hän saa mitään huomautteluja. Ihan oikeasti paskalta tuntuu töissä.

Varmasti. Olen pahoillani.

Vierailija
20/35 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se menee kaikkialla, ei vain työelämässä. On aina ne suositut tyypit jotka saavat perseillä miten vain eikä sitä huomata ja sitten ne epäsuositut jotka saavat kuulla pienimmästäkin virheestä ja toisaalta näiden epäsuosittujen tyyppien hyviä puolia ei kukaan koskaan huomaa. Suositut tyypit taas hukkuvat kehuihin ja positiiviseen huomioon, vaikka pohjimmiltaan olisivat ilkeitä kiusaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi