kuka vielä käyttää meiliä vapaa-ajalla?
Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta. Ainakaan mun kavereista juuri kukaan ei enää käytä meiliä, en minäkään, vapaa-ajalla. Kavereihin pidetään ihan muuta kautta yhteyttä somessa tai kännykällä. Voihan jotain gmailia joo lukea kännykästä, mutta ei yleensä viitsi.
No, tulee aina jotain kuukauden välein käytyä vilkaisemassa gmailiin, ja joskus sinne onkin jotain kirjoitellut se yksi, joka koko kaveripiiristä boikotoi somea. Siinäpähän sitten boikotoi, ne hänen viestinsä siihen opiskeluaikana otettuun meiliosoitteeseen luetaan sitten joskus kun muistetaan.
Kommentit (30)
Mulla ei harrastuksiinkaan liittyviä. Ne menee myös esim. Facebook-ryhmissä ja on yksi suljettu blogikin.
Minä. Kirjeitä ei enää jaksa kirjoittaa, mutta sähköpostissa vaihdetaan henkilökohtaisia asioita, sellaisia, mitkä eivät kuulu muille. Vastaus on varmaan, että me, jotka kirjoittelemme yhä kavereittemme kanssa pitkiä viestejä.
75-vuotias äitini viettää puolet vuodesta Portugalissa, hänen kanssaan kirjoitamme sähköpostia ja soittelemme Skypellä. Sähköposti on myös mainio väline viestimiseen lapsen harrastuksen ohjaajan kanssa, häneltä tulee aikataulu/varuste ym. tiedotteita ja laskut tulevat sähköpostiin.
Olen yksityinen henkilö, enkä halua olla facebookissa, kontaktoin aitoja ystäviäni sähköpostilla, tekstiviesteillä, whatsappilla ja tietysti ihan soittamalla ja tapaamalla ja jopa perinteisin kirjein.
En näe mitään syytä sähköpostin dissaamiseen, se on paljon henkilökohtaisempi viestin kuin joku facebook, jossa kuitenkin on säätämistä yksityisyysasetusten kanssa.
Mä kirjoitan niitä pitkiä viestejä Facebookin yksityisviesteinä. En väitä että olisi mitenkään parempi juttu tai mitään, mutta huomasin vaan yhtenä päivänä, että ei sitä varsinaista sähköpostia tule enää luettua. Ja sama on kaikilla kavereillakin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Paitsi sillä yhdellä.
Onkohan nykyteineillä enää edes meiliosoitteitakaan kaikilla? Ovatko lähinnä instassa ja ties missä?
Me, joilla ei jostakin syystä muuta olekaan kuin vapaa-aikaa. Ja kaikki ne, jotka eivät tunne mitään tarvetta sosiaaliseen mediaan, vaan viestintä on asioiden hoitamista aikanaan.
Me joilla on muutakin elämää kuin some ja älypuhelin ynnä muu uusin mahdollinen media.
Työssäni kyllä huomasin, että tekstiviesti on se, joka tavoittaa parhaiten kaikki asiakkaat, niin vaarit kuin heidän lapsenlapsensa.
Ihan yhtä helpolsti ne sähköpostit paukkuu puhelimeen luettavaksi kuin whatsappa viestit.
Tataa olla hieman sukupolvien välistä kuilua, aika harma yli nelikympppinen on aktiivinen somessa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:45"]
Mä kirjoitan niitä pitkiä viestejä Facebookin yksityisviesteinä. En väitä että olisi mitenkään parempi juttu tai mitään, mutta huomasin vaan yhtenä päivänä, että ei sitä varsinaista sähköpostia tule enää luettua. Ja sama on kaikilla kavereillakin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Paitsi sillä yhdellä.
Onkohan nykyteineillä enää edes meiliosoitteitakaan kaikilla? Ovatko lähinnä instassa ja ties missä?
[/quote]
Mun pojista ei kumpikaan ole facebookissa, eivätkä aio liittyä, 23- ja 21-vuotiaita. Molemmilla on oppilaitosten omat kanavat kouluasioihin ja joillain foorumeilla, missä on kaveripiiriä livenä, pyörivät. Irccaaminen tuntuu palanneen suosioon nuorten keskuuteen. Meiliosoitteen tarvitsee usein viimeistään sitten kun töitä aletaan hakea, sillä iso osa siitä tapahtuu juuri niin. Omia rekrysivuja ei ole läheskään kaikilla; varsinkaan pienet yritykset eivät niitä tee, koska työntekijöitä ei haeta vähän väliä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:46"]
Ihan yhtä helpolsti ne sähköpostit paukkuu puhelimeen luettavaksi kuin whatsappa viestit.
Tataa olla hieman sukupolvien välistä kuilua, aika harma yli nelikympppinen on aktiivinen somessa.
[/quote]
Pitikö sinun kirjoittaa kuusi- vai seitsemänkymppinen? t. vm 1964. Tai riippuu tietty mitä tarkoittaa "aktiivinen", jos se on 35 viestiä päivässä joutavanpäiväistä, niin sitten ei. Mutta Facebookhan on nykyään juuri minun ikäluokkani ja 70-luvulla syntyneiden niin valtaama, että nuoret lähtevät sieltä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:45"]
[/quote]
Mun pojista ei kumpikaan ole facebookissa, eivätkä aio liittyä, 23- ja 21-vuotiaita. Molemmilla on oppilaitosten omat kanavat kouluasioihin ja joillain foorumeilla, missä on kaveripiiriä livenä, pyörivät. Irccaaminen tuntuu palanneen suosioon nuorten keskuuteen. Meiliosoitteen tarvitsee usein viimeistään sitten kun töitä aletaan hakea, sillä iso osa siitä tapahtuu juuri niin. Omia rekrysivuja ei ole läheskään kaikilla; varsinkaan pienet yritykset eivät niitä tee, koska työntekijöitä ei haeta vähän väliä.
[/quote]
Työnhaku ei ole sitä vapaa-ajankäyttöä, mitä tässä hain.
Harrastukseen liittyvät asiat hoidetaan myö sähköpostitse