Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies juo joka viikonloppu.

Vierailija
27.09.2014 |

Miksi mieheni juo JOKA viikonloppu.EI siinä olisi mitään pahaa,jos joisi muutaman oluen mutta kun juo itsensä aina känniin,ja sitten kun tulee laskuhumala,alkaa murjottamaan pienemmästäkin asiasta.Mitään ei silloin uskalla sanoa,heti ottaa itseensä ja alkaa marttyyriksi.Itse en juo,ja vähitellen tuo joka viikonloppuinen juominen alkaa korpeamaan.Mies tietää etten tykkää hänen juomisestaan kun lapsetkin ovat siinä vieressä ja kun aina jossainvaiheessa alkaa murjottamaan.Silloin minä provosoidun,ja tappelu on taas alkanut,ja taas lapset kuulevat tai ainakin aistivat kireän ilmapiirin.Olemme olleet yhdessä 27 vuotta,ja aina on juonut,mutta tuota masennusta juotuaan on ollut vasta muutaman vuoden.Selvinpäin on ihana mies,mutta juotuaan "muuttuu".En haluaisi olla kireä vittumainen akka mutta en toisaalta voi sille mitään että hänen ainainen juominen ketuttaa ja kuluttaa hermojani.Ei kuulemma pysty eikä näe mitään tarvetta lopettaa juomista kun ei ole kuulemma mikään ongelma.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon koska vaimo on kyvytön keskustelemaan asioista. 2 lasta oli ok mutta 2 seuraavaa oli vain ilmoitus asioita, mulla ei mitään sana valtaa asiaan. Nyt juon kuolemaan asti ja siihen ei sillä vitun täydellisellä naisella ole mitään valtaa, kuten ei muillakaan naisilla jotka ihmettelee miksi mies juo....katsokaa naiset peiliin jumalauta...

Vierailija
2/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo koska on alkoholisti. Ei siihen muuta syytä ole. Sinä mahdollistat juomisen. Juoppoa et pysty parantamaan, mutta omasta ja lastesi elämästä voit ottaa vastuun. Ynnä muuta diipa daapaa. Samassa veneessä ollaan, uskon että sinuakin ottaa päähän. Ai kun se olisikin niin helppoa vaan lähteä, tottahan tuo kaikki on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:40"]Itse juon koska vaimo on kyvytön keskustelemaan asioista. 2 lasta oli ok mutta 2 seuraavaa oli vain ilmoitus asioita, mulla ei mitään sana valtaa asiaan. Nyt juon kuolemaan asti ja siihen ei sillä vitun täydellisellä naisella ole mitään valtaa, kuten ei muillakaan naisilla jotka ihmettelee miksi mies juo....katsokaa naiset peiliin jumalauta...
[/quote] ...Ja tässä malliesimerkki alkoholistin ajattelutavasta. Syy juomiseen on AINA jonkun toisen vika.

Vierailija
4/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jua yleensä vamon takia.

Vierailija
5/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 03:48"]

Miehet jua yleensä vamon takia.

[/quote]

Tässä voi olla perääkin. Itselläni ei ole ollut koskaan vaimoa tai muutakaan pidempiaikaista naissuhdetta ja olen käytännössä ns. täysraitis. Tuttavapiirissäni on useita muitakin miehiä, jo keski-ikäisiäkin, jotka eivät ole olleet parisuhteissa ja ovat joko lopettaneet alkoholinkäytön tai eivät ole sitä aloittaneetkaan. Aika mielenkiintoinen juttu.

Vierailija
6/35 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:40"]

Itse juon koska vaimo on kyvytön keskustelemaan asioista. 2 lasta oli ok mutta 2 seuraavaa oli vain ilmoitus asioita, mulla ei mitään sana valtaa asiaan. Nyt juon kuolemaan asti ja siihen ei sillä vitun täydellisellä naisella ole mitään valtaa, kuten ei muillakaan naisilla jotka ihmettelee miksi mies juo....katsokaa naiset peiliin jumalauta...

[/quote]No kylla siina joku sanavalta oli.......

Vierailija
7/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juo koska on alkoholisti. Jestas noi miehet on niin surkimuksia ton viinan kanssa. Ollapa lesbo.

Vierailija
8/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:36"]Se juo koska on alkoholisti. Jestas noi miehet on niin surkimuksia ton viinan kanssa. Ollapa lesbo.
[/quote]

Niin, onneksi naisissa ei moisia ole, kaikki ovat vain täydellistä...

Vierailija
9/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kohtalotoveri ja takana myös pitkä liitto. Viikonloppuna juo yleensä yhtenä, joskus kahtena iltana. Ei ole hankala ja lähtee sitten baariin. Joskus tulee aika ok kunnossa mutta joskus on tolkuttomia kännejä ja sitä en kestä. Seuraavana päivänä mieliala sahaa varsinkin jos ollut kova känni. Arkena ei juo koskaan ja hoitaa työn lisäksi kotitöitä ja on lapsille tärkeä. Meilläkin hyviä hetkiä, mutta rassaa myös toi juominen, välillä todella paljon. Ei näe tarvetta vähentää/lopettaa.

Vierailija
10/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole mitään parempaakaan tekemistä.

Vierailija
11/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jeppe juo? No ei se ainakaan viinan herkullisen maun takia ryyppää. Ukko on alkkis, eikä lopeta ennen kun tulee stoppi eteen ja maksa sanoo dängdäng. Toisen puolesta ei voi tehdä ratkaisuja. Sorry!

Vierailija
12/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:36"]Se juo koska on alkoholisti. Jestas noi miehet on niin surkimuksia ton viinan kanssa. Ollapa lesbo. [/quote] Niin, onneksi naisissa ei moisia ole, kaikki ovat vain täydellistä...

[/quote]

Eivät ole, mutta kyllä miehet on sen viinan kanssa törttöillessään ihan omaa luokkaansa. Ei voi paljon arvostaa tuollaista ap.n miehen kaltaista vinkuluuseria, joka ei edes itse tajua että käyttäytyy kuin ääliö, kaavamaisesti aina uudelleen.

Vierailija
13/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi addiktoi. sitä vaan tekee mieli ja käynpä ostamassa muutaman...   

siitä eroon pääseminen vie aikaa.  ennen join muutaman oluen monta kertaa viikossa, teki aina mieli mennä ostamaan pari kun kaupan sulkeutuminen lähestyi. 

t. mies  

Vierailija
14/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:36"]Se juo koska on alkoholisti. Jestas noi miehet on niin surkimuksia ton viinan kanssa. Ollapa lesbo. [/quote] Niin, onneksi naisissa ei moisia ole, kaikki ovat vain täydellistä...

[/quote]

Eivät ole, mutta kyllä miehet on sen viinan kanssa törttöillessään ihan omaa luokkaansa. Ei voi paljon arvostaa tuollaista ap.n miehen kaltaista vinkuluuseria, joka ei edes itse tajua että käyttäytyy kuin ääliö, kaavamaisesti aina uudelleen.

[/quote]Niipä,ei ota opikseen mistään.Tässä muutaman kerran ollut tosi lähellä minun ja lasten pois muutto,mutta tähän asti ollaan vielä kotona pysytty.Tuntuu ettei usko itse alkuunkaan siihen ,että juomisensa olisi mikään ongelma.Itsekin myöntää,ettei pystyisi olemaan ilman alkoholia,muttei silti myönnä että on ongelmaa.Tuntuu että tosipaikan tullen valitsisi oluen meidän,lapsien ja vaimon,sijasta.Muutaman kerran törttöillyt pahemmin,mutta muuten tyytyy juopottelemaan kotona tai painuu autotalliin jatkamaan lipittämistä kun marttyyrivaihe iskee.
-Ap

Vierailija
15/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama tilanne, paitsi saan olla tyytyväinen jos juo vaan yhtenä tai kahtena iltana viikossa. 

Ja minä tiedän varmuudella, että viina on hänen suurin rakkautensa, ei kukaan ihminen. Mutta ongelmaa ei kuulemma ole. Marttyyrihan hänkin on, jotenkin aina hän on se uhri ja raukka, en tajua millä logiikalla. Ja nuo mielialanvaihtelut, niin tuttua. Säälittävää.

Vierailija
16/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa irti tyästressistä. Se onnistuu vain nollaamalla pää. Ilmeisesti työ aiheuttaa pahaa stressiä.

Vierailija
17/35 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vittumainen maa, siksihän siellä juodaan. Onneksi en asu Suomessa.

Sorry, mutta totuus on tämä.

Vierailija
18/35 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siinä mielessä miehet on tässä keskustelussa asialla, että mies juo huonoon oloon. Pitäisi enemmän ehtiä keskustelemaan parisuhteessa, ettei tulisi niin paljon kränää. Mutta jos on parempia aikoja, niin kun on koukuttunut alkoholiin, ei tilanne pääse paranemaan, vaikka muuten menisikin jo hyvin. Tulee todellinen kierre. Molemmilta osapuolilta tarvitaan tsemppausta tietenkin. Alkoholin käytön lopettaminen tulee tehdä ensin, sitä ennen ei pääse parempaan. Kyllä lapsiperheen arki on raskasta miehillekin.

Vierailija
19/35 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuttua valitettavasti. Lauantaina lähdin lasten kanssa evakkoon äidilleni kun ei enää jaksanut kuunnella. Mulle on ihan ok jos juodaan silloin kun lapset on hoidossa, muuten ei.

Kuulemma minulle ei riitä mikään mitä mies tekee. Miehellä ei ole ongelmaa vaan minulla. Minä en osaa keskustella enkä koskaan kysy miltä miehestä tuntuu. Sillä että mies ei puhu eikä todellakaan kysy minun tuntemuksiani, ei ole mitään merkitystä. Minä olen paska akka joka ei anna miehen rentoutua raskaan työviikon jälkeen. Mies ansaitsee enemmän joten hänellä on vittu oikeus laittaa rahansa mihin haluaa, akka maksakoon pienemmistä tuloistaan vuokraa ja sähköä.

Nimimerkillä Kämppä haussa

Vierailija
20/35 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille sitten mitään voi, jos mies itse ei koe ongelmaksi eikä halua lopettaa tai vähentää. Ainoa, minkä voi tehdä, on miettiä jääkö vai lähteekö siihen suhteeseen.

Itsekin juon joka viikonloppu, ja tissuttelen lisäksi parina iltana viikolla. Mutta minä olen sinkku, joten juomiseni ei ketään kaivele. Miksi juon? Koska se on kivaa. En mitään muuta tunnetta rakasta niin paljon elämässä kuin nousuhumalaa. Hyvä krapulakin on aika hieno olotila, sellainen rauhallinen, keskittynyt ja luova. kirjoittelen aina krapulassa runoja, vaikka selvinpäin en ikinä keksisi mitään kirjoitettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan