Miksi mies juo joka viikonloppu.
Miksi mieheni juo JOKA viikonloppu.EI siinä olisi mitään pahaa,jos joisi muutaman oluen mutta kun juo itsensä aina känniin,ja sitten kun tulee laskuhumala,alkaa murjottamaan pienemmästäkin asiasta.Mitään ei silloin uskalla sanoa,heti ottaa itseensä ja alkaa marttyyriksi.Itse en juo,ja vähitellen tuo joka viikonloppuinen juominen alkaa korpeamaan.Mies tietää etten tykkää hänen juomisestaan kun lapsetkin ovat siinä vieressä ja kun aina jossainvaiheessa alkaa murjottamaan.Silloin minä provosoidun,ja tappelu on taas alkanut,ja taas lapset kuulevat tai ainakin aistivat kireän ilmapiirin.Olemme olleet yhdessä 27 vuotta,ja aina on juonut,mutta tuota masennusta juotuaan on ollut vasta muutaman vuoden.Selvinpäin on ihana mies,mutta juotuaan "muuttuu".En haluaisi olla kireä vittumainen akka mutta en toisaalta voi sille mitään että hänen ainainen juominen ketuttaa ja kuluttaa hermojani.Ei kuulemma pysty eikä näe mitään tarvetta lopettaa juomista kun ei ole kuulemma mikään ongelma.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 00:56"]Meillä on ihan sama tilanne, paitsi saan olla tyytyväinen jos juo vaan yhtenä tai kahtena iltana viikossa.
Ja minä tiedän varmuudella, että viina on hänen suurin rakkautensa, ei kukaan ihminen. Mutta ongelmaa ei kuulemma ole. Marttyyrihan hänkin on, jotenkin aina hän on se uhri ja raukka, en tajua millä logiikalla. Ja nuo mielialanvaihtelut, niin tuttua. Säälittävää.
[/quote]
Ja sinä katselet? Kynnysmatto.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 01:05"]Mies haluaa irti tyästressistä. Se onnistuu vain nollaamalla pää. Ilmeisesti työ aiheuttaa pahaa stressiä.
[/quote]
Tai koti ja perhe. Ei jaksa katsella ilman. Miksi ette osaa erota?
Mun mies ei kovin usein juo mutta silloin kun juo niin ei siitä kuulu välttämättä viikkoonkaan mitään... Kuluttavaa myös tämä, kuitenkin selvinpäin ymmärtää ongelman asiassa mutta ei paljoa kyselyjä tarvi kun aloittaa kuitenkin eikä heti lopetakaan. :/ hänellä siis myös todella paljon alkoholistikavereita ja perheessä veli joka juo ihan joka päivä. Nytkin tässä miettinyt koko viikonlopun että missähän menee kun ei ole puhelimeenkaan vastannut... :( Meillä muuten ok parisuhde, mutta miehellä tämä ongelma oli jo ennen mua ja joskus ryyppäsi myös päivittäin eli sillä tavalla parempaan suuntaan olen hänet saanut ja töihin ja kaikkea mutta tuo on niin salakavala kun kaikki kaverit on niin alkoholiin meneviä.
Narsisti alkkis ja sika.. hienoa keskustelua ei tarvitse edes kysyä asioista, kun voi suoraan tietää paremmin. Ei haittaa totuus illuusiota.
Täällä kans viikonloppujuopon (ja lomajuopon) vaimo. Mies siis juo aina kun on vapaa työvelvoitteistaan.
Tässä on pikkuhiljaa alkanut käydä selväksi mikä on miehen tärkeysjärjestys. Ensin työ, sitten oma huvi, sitten vasta perhe.
En voi lähteä tästä tilanteesta lasten kanssa, sillä en ikinä halua siihen tilanteeseen, että joutuisin antamaan lapset isälleen viikonlopuksi, kun mies sitten olisi heidän kanssaan yksin kännissä. Nyt voin sentään katsoa, että lapset ovat turvassa kun asutaan yhdessä.
Siedän tätä tilannetta tasan niin kauan, kunnes nuorinkin lapsi on kyllin vanha pärjäämään omillaan. Eli kun lapset valmistuvat koulusta ja muuttavat omilleen, minä nostan kytkintä. Toki jos tilanne sallii aiemmin, niin lähden kyllä sitten ihan heti.
Mies luulee pitävänsä kulisseista kiinni ja luulee, että kukaan ulkopuolinen ei näe meidän ongelmia. Olen kuitenkin jo vuosia sitten lopettanut miehen puolustelun ja asioiden peittelyn. Kaikki läheiset ja vähemmän läheiset tietävät missä mennään, mutta mies ei.
En jaksa enää edes suuttua miehen touhuista, en vaan jaksa enää välittää.
Itse olen tuollainen viikonloppujuoppo. Olen itse huolestunut juomisestani pari vuotta sitten. Tilanne on pysynyt samanlaisena. Nykyään menee pikku pullo (0.5L) viinaa viikossa. Viikolla harvemmin otan joskus jopa viikolla.
Olen pohtinut paljon sitä ennen ja nyt viimeaikoina ehkä enemmän että miksi tarvin sen pikakännin. Vedän puoli pulloa kerralla. Ehkä sitten joku olut tai viinilasi päälle. Vaimo ei huomaa kun tosi harvoin että olen juonut ja kysyy kyllä heti että olenko otanut.
MInun sisimpäni huutaa että miksi vaimo on niin etäinen että ei huomaa. Ja olen alistunut siihen että hän ei välitä. Ollaan niin harvoin niin lähekkäin että hän huomaa.
Mietin mikä vituttaa niin paljon että en jaksa ilman viinaa?? Asenne vaimolla on moneen asiaan kun tässäkin ketjussa. Että "se on alkkis" "riepu" jne... Suomalainen nainen ainakin minun vaimo huutaa romantiikan perään ja mitä itse tarjoaa... no ei ainakaan romantiikkaa. Alkanut vituttaan ainainen pillun ruinaaminen ja vaimon nalkuttaminen siitä sun tästä. Kun olen niitä alkkiksen tekosyitä miettinyt niin monesti on ollut kätevästi saatavilla se tunne että nyt kun vedän pikakännit niin ei haluta ja voin käsitellä vaimoa kuten hän minua. Ilmana.
Joten juopon neuvo täältä anonymiteetin takaa on vaimoille. Kysykää itseltänne välitättekö miehestänne niin paljon että uskallatte rakastaa ettekä haikaile jonkun ihmemaan perään. Arki on tämä ja se on varmasti se miksi se tehdään. Ja mitä olet tehnyt miehesi alkohooliongelman ratkaisemiseksii muuta kun sulkeutunut mököttänyt ja hyljännyt??
Siedän vaimoani niin kauon että lapset saan ulos talosta. Alkohooliongelmaani toivon löytäväni ratkaisun ennen kun se pahenee tästä kaappiviikonloppujuopoudesta. Sen tiedän että vaimoltani en saa tukea en koskaan ole saanut mutta haluan lasten vuoksi petrata ja säästää heidät myötähäpeältä.
En ole uskovainen mies mutta virheetön ja viaton heittäköön ensimmäisen kiven.
Itse ihmettelin omaa vkoloppu juonti intoa ja aloin kyseleen itseltäni miksi juon? Nyt kun olen löytänyt vastauksen itselleni olen pistänyt korkin kiinni ja tehnyt loppu elämän suunnitelman. Elää rakastettuna ja rakastaa toista korostuu suudelmin, syleilyin, hemmotteluna, ja rakasteluina. Niin tietenkin vastaa kaikki...... Mutta jos parisuhteessa toinen joutuu tekemään kaikki aloitteen eikä saa vastakaikua alkaa tyhmempikin ymmärtää että ei ole rakastettu. Liian kauan meni minulla ymmärtää että ikinä en saa niitä sielulle tärkeitä tunteita toiselta joten uuden rakkauden toivossa tai sitten sitä ei minulle enään anneta, no sitten mieluummin yksin ja selvinpäin. Huom. En syytä toista vaan on hyvä kuunnella omaa sydäntä ja löytää se sydän joka haluaa yhtyä minun sydämeni kanssa ja antaa ja saada.
Kaunista elämää kaikille ja suurta onnea, ei rahassa vaan rakkaudessa.
T. Elämä on selvinpäin parempaa.
Itse, näin lievässä humalassa sanoisin teille arvon naiset/ vaimot : minua korpeaa oma työ (itseppä olen sen valinnut) ja se on syy numero yksi.
Toisena tulee oma perhe, elikkä rakas vaimo joka aiheuttaa omalla negatiivisella elämän asenteellaan silkkaa witxxxxx.
Luulempa, etä jos meillä synkkaisi vaimon kannsa oikeasti hyvin, en joisi joka ikinenen wiikonloppu unohtaakseni paskat asiat.
Ja lopuksi teille arvon naiset: itse sen olueni tai paukun suuhuni kaadan ei kukaan muu.
myönnän että kirjoitus virheitä tarinassani on.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon koska vaimo on kyvytön keskustelemaan asioista. 2 lasta oli ok mutta 2 seuraavaa oli vain ilmoitus asioita, mulla ei mitään sana valtaa asiaan. Nyt juon kuolemaan asti ja siihen ei sillä vitun täydellisellä naisella ole mitään valtaa, kuten ei muillakaan naisilla jotka ihmettelee miksi mies juo....katsokaa naiset peiliin jumalauta...
Jaahas. Mun miehenikö täällä palstailee? Harmi, että olet noin tyytymätön elämääsi. Ulosantisi perusteella viina onkin tehnyt yllättävän paljon tuhoa. Kotona sitä ei niin huomaa, kun olet vain omissa oloissasi ja murjotat.
Parasta varmaan on, että etsiskelet oman kämpän. Ehkä olet tyytyväisempi saadessasi juoda rauhassa ilman nurkissa pyörivää perhettä (jota et siis halunnutkaan).
Kiitos yhteisistä vuosista! Paljon hyvääkin oli.
Se on tyypillistä, yksi aste alkoholismin tielle.
Alkohlismilla ja viikonlopun tissutelulla ei oo mitään tekemistä keskenään. Vklp tissuttelija juo sen takia koska rentoutuu, tissuttelija voi olla alkoon koukussa, mutta ei ole alkoholisti. Alkoholisti juo sen takia koska hänellä on sairaus, juominen ei oo hauskaa, mutta juoda on pakko. Alkoholisti ei pysty tehdä mitään muuta kuin juoda tai ajatella juomista. Kuivat kaudet on asia erikseen jolloin pommi kytee, silloin voi saada jotain väkisin aikaankin, mutta kaikki on pakon puurtamaa, tai suorittamista seuraavaan ryyppyyn.
T: Raitis alkoholisti. (Ainakin toistaiseksi, päivää kerrallaan, 10 vuotta päiviä takana.)
Alkolismi on sairaus eikä parane ilman apuja. Jos ei ole itsekuria ja halua niin ei mitään tapahdu. Näin se vaan menee ja sivulliset kärsii.
🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️
Jätä se juoppo❣️
Mies on alkkis. Siksi. Juominen on tärkeämpää kuin perhe.
Pakenee todellisuutta, ei kestä ilman?
Kaikenlaisiin tilanteisiin tekin lapsia pykäätte.