Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän naisen hormonitoiminta

Vierailija
26.09.2014 |

Vituttaa. Ehkä 1 viikko kuukaudesta on normaali, heti kuukautisten jälkeen. Sitten alkaa jo hiljalleen juilia mahalla, vähän turvottaa ja mielikin alkaa olla alakuloinen siinä juuri ennen puoliväliä. Sitten iskee järkyttävät ovulaatiokivut ja se hillitön turvotus. Ja kyllä, se limaneritys on jotain hullua. Ovulaation jälkeen kaikki masentaa ja vituttaa, ihmisiä kannattaa jopa kartella ettei tuu vedettyä mitään skitsoja ihan turhista asioista. Paino nousee vaikka kuinka liikun ja tarkkailen syömisiäni. Ja kaikkea tekee mieli syödä. Päivää ennen menkkoja alan olla taas oma itseni ja alkaa se ihana yksi, normaali viikko. Ja ei, en kuvittele asiaa, olen yrittänyt asenteella suhtautua koko juttuun mutta kahden lapsen synnytyksen jälkeen tämä kroppa on ollut ihan mahdoton. Ei ole tulehduksia, sairauksia tms. (tutkittu on) vaan suvussa on yleistä pahat ovulaatio/menkkakivut mitkä vie järjen. Ainoa positiivinen asia on kellontarkka kierto ja hedelmällisyys (tosin lapsia en enää halua). Kohtalotovereita? Ja sori putkikirjoitus, tää mobiiliversio on jotenkin ihan mölli.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttele asiasta lääkärin kanssa? kierukka, pillerit? jos elämä on niiiiiin tuskaa, niin kohdunpoisto jopa?

Vierailija
2/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vähän samanlaista. Yks viikko kuusta normaalia ja sit alkaa alamäki.Noin puoltoista viikkoa ennen menkkoja sitten lopullinen räjähdys tapahtuu. Mulla on unettomuutta, ahdistusta, vitutusta, itkettää, naurattaa, turvottaa, vihaan kaikkea ja kaikkia. Normaalista, rauhallisesta ihmisistä kehkeytyy täys kusipää.

Sain tähän helvettiin keltarauhashormonia (terolut) ja ainakin pari viimeistä kuukautta oon ollu ku eri ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltu on ja tutkimukset tehty. Pillerit ei sovi. Kierukkaa pidin vuoden kunnes alkoi se jatkuva tiputteluvuoto ja hiivatulehduskierre. Pitkään sinnittelin mutta lopulta poisto vei kaikki nuo vaivat. Mutta että kohdunpoisto? Tuostako noin siihen suostutaan? Ja hei, mä vaan avauduin tästä aiheesta, ei se koko elämä niiiin tuskaa ole. Tänne ei nykyään saa valittaa mistään..

Vierailija
4/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pitää kysyä tosta terolutista! Kiitos nro 3!

Vierailija
5/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:04"]

Oho, pitää kysyä tosta terolutista! Kiitos nro 3!

[/quote]

Kannattaa kysyä ja kokeilla. Itsellä ainakin helpotti, vaikka luulin, että loppuelämä tulee olemaan perseestä hormonien takia.

Vierailija
6/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait kohdunpoistoa tehdä tuollaisista syistä (yhtään oireita vähättelemättä. Samanlaisista itsekin kärsivä)..? Elimen poistohan on todella raju toimenpide.

Vierailija
7/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:12"]

Eikait kohdunpoistoa tehdä tuollaisista syistä (yhtään oireita vähättelemättä. Samanlaisista itsekin kärsivä)..? Elimen poistohan on todella raju toimenpide.

[/quote]

onhan se raju toimenpide, mutta jos 1/4 elämästä on hyvää ja 3/4 täyttä kuraa ja helvettiä, niin eiköhä se elämänlaatua parantais. lapsilukukin jo täynnä. toki nuorelta ihmiseltä ei hevillä poisteta, mutta mistäs sitä tietää

Vierailija
8/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohtua noin vaan poisteta vaikka vähän masentaa menkkojen aikaan. En tosin vähättele minäkään koska samaa on täälläkin (ihana naisen elämä) eikä sitä oikeen voi ymmärtää jos ei itse ole kokenut. Lääkäri ehdottaa kohdunpoistoa jos siihen on tarvetta esim. kohtutulehduksia, kasvain, myooma, erittäin runsaat kuukautiset tms. Kohdunpoisto ei ole mikään ehkäisylaastarin laitto, se vaatii henkiseltäkin puolelta jo jotain valmiutta.

Vierailija
9/9 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä toi keltarauhashormoni kuulostaa tällä hetkellä sellaiselta mitä haluan koittaa. Jääköön kohdunpoisto tekemättä. Kiitos neuvoista! / ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä