Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin osallisena vanhempainillassa jossa ei ollut montaakaan ihmistä..

Vierailija
26.09.2014 |

Mistä ihmeestä voi johtua moinen välinpitämättömyys omaa lasta ja hänen hoitoaan kohtaan, tässäkin oli ohjelmassa laaja katsaus hoitopaikkaan, henkilökuntaan, ryhmien tapoihin ym ym ja lisäksi vielä painavaa asiaa vanhemmuudesta "vieraspuhujan" tarjoamana ja silti meitä vanhempia oli vaivautunut paikalle vain kourallinen, laskin että ehkä 15kpl ja talossa kuitenkin 4-5 lapsiryhmää! Työntekijöitä oli enemmän kuin vanhempia:/

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt (vastentahtoisesti, jos niin saa täällä edes sanoa) joka vuosi päiväkodin ja koulun vanhempainilloissa. Tänä vuonna jätin menemättä (lapsi kuudennella luokalla), koska osaan näköjään vihdoinkin rajata tilaisuuksia, jotka ovat olleet minulle lähinnä pakkopullaa. Olen soitellut opettajan kanssa ja käynyt koululla jopa 2 kertaa tämän syksyn aikana, minusta se riittää. Jos ei osallistu vanhempainiltaan, ei tarkoitaettei välittäisi lapsestaan. Toiset haluaa kuulua kaikkiin mahdollisiin toimikuntiin ja ryhmäytyä muiden vanhempien kanssa, minä en.

Vierailija
22/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka prkleen kerta siellä yleisissä (koulun) vanhempain illoissa on ne kaks *tanan Irmeliä, jotka eivät tajua että juuri HEIDÄN kakaroittensa tekemiset eivät kiinnosta sitä suurta yleisöä. Ne jutut on tarkoitettu vanhempainvarttiin. Siinä sitä sitten jahkaillaan Pertti-Ylermin ongelmia puolisen tuntia, ennen kuin tämä mamma ilmoittaa että kiitos, tässä olikin ne tärkeimmät ja häipyy. Suurin osa lunkii perästä heti kun hämmästykseltään toipuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Meillä mies osallistuu kys juttuihin yhtälailla kuin minäkin, aivan kuten mm nla-käynteihin aikanaan jne. Kokee, että asia ikäänkuin "kuuluu" hälle, lasten isänä. Ja on kiinnostunutkin niistä, ei siis raahaudu paikalle väenväkisin.

Ajankohta oli klo17.45-19 eli jos normityötä 50km säteellä kotoa tekee niin paikalle kyllä olisi ehtinyt, mutta tokihan kaikilla on työmatka pidempi, ei lainkaan turvaverkkoja apuna, on yh, sairas juuri silloin, mies työmatkalla tms. Asuinalueemme käsittää enimmäkseen omistusasuntoja-ja koteja, kun nyt kerta senkin joku otti puheeksi eli ihan ne kaikkein "heikoimmassa" asemassa olevat eivät täällä asu, toisaalta juuri heille tuonkin illan anti olisi ollut oiva, se "ei"-sana kun on perkeleestä ja vanhemmuus muutenkin haastavaa, toki tuo käsittää ihan muitakin eikä "vain" mm vuokra-asujia heitä yhtään väheksymättä.

ap

Vierailija
24/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi hyvä nähdä henkilökunta ja muut vanhemmat jo lasten kaverisuhteiden solmimisen kannaltakin. Aina olen osallistunut, ellei ole kahdessa luokassa tarvinnut istua samaan aikaan.

Vierailija
25/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ol koskaan ollut vanhempainillassa. Olen siis yksinhuoltaja ja lapsi ei ole koskaan missään muualla hoidossa kuin päiväkodissa eikä minulla ole ketään joka lapsen siksi aikaa ottaisi kun vanhempainilta on. Sitten osallistun vanhempainiltoihin kun lapsi pärjää yksin sitä ennen en mene vaikka leimattaisiin huonoksi vanhemmaksi.

Vierailija
26/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:57"]Ajankohta oli klo17.45-19 eli jos normityötä 50km säteellä kotoa tekee niin paikalle kyllä olisi ehtinyt [/quote]

Määrittele "normityö".

Vierailija
27/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös juuri päiväkodin vanhempainillassa (vain ryhmän, jossa 20 lasta), ja paikalla oli minun lisäkseni yksi äiti. Juteltiin siellä sitten kolmen työntekijän kanssa.

Vierailija
28/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa mll:n hoitaja, jos lapsenhoito on tekosyynne.

Vierailija
29/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se päiväkodin henkilökunta pitää tulla tutuksi jossain muualla kuin vanhempainillassa, mieluiten jo ennen päiväkodin aloittamista tutustumisjaksolla. Jos henkilökunta vaihtuu, niin uudet esittäytyvät aamulla lasta viedessä tai iltapäivällä hakiessa, ei vasta vanhempainillassa. Kyllä niiden ihmisten pitää olla tuttuja kun lapsensa sinne jättää. Meillä ei vanhempainiltoja järjestetä edes joka vuosi. Tänä syksynä järjestettiin ja aiheina oli esim. kaupungin päätös ilmaisista xylitolpastilleista, kaupungin ateriapalveluiden budjetti ja sen tuomat ateriamääräykset, muutamat tulevat tapahtumat ja esikoululaisten opetussuunnitelma. Ihan kiva siellä oli istua ja tavata muita vanhempia, mutta saman informaation olisi ihan hyvin voinut kertoa sähköpostillakin (ja myös jälkikäteen kerrottiinkin). Meitä olis lähes kaikilta lapsilta joku paikalla, mutta en olisi ihmetellyt vaikka ei olisikaan ollut. Ja ihan tavallinen asuinalue kyseessä, jossa niin omistus kuin vuokratalojakin, kaupungin vuokra-asunnoista joenvarren ökytaloihin, jos sillä nyt on yhtään mitään merkitystä tai se edes kertoo mitään alueen asukkaista.

Vierailija
30/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainiltoja saisi olla useammin. En käsitä niitä, joita ei kiinnosta.

Vierailija
31/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Vanhempainiltoihin haalitaan vieraspuhujia, kuten lastenpsykiatri Jari Sinkkonen, ja vain kourallinen vanhempia vaivautuu paikalle. Tämä on nähty monta kertaa. 

Vierailija
32/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:34"]

Näin se on. Vanhempainiltoihin haalitaan vieraspuhujia, kuten lastenpsykiatri Jari Sinkkonen, ja vain kourallinen vanhempia vaivautuu paikalle. Tämä on nähty monta kertaa. 

[/quote]

Jos meidän päiväkodin vanhempainiltaan olisi pyydetty Jari Sinkkonen puhumaan, jättäisin jo ihan siksi väliin. En ole ollenkaan samoilla linjoilla hänen kanssaan lastenkasvatuksesta.

Vierailija
33/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:37"]

[/quote]

Jos meidän päiväkodin vanhempainiltaan olisi pyydetty Jari Sinkkonen puhumaan, jättäisin jo ihan siksi väliin. En ole ollenkaan samoilla linjoilla hänen kanssaan lastenkasvatuksesta.

[/quote]

Nimenomaan.

Vierailija
34/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Perustelehan hiukan. Etkö tykkää siitä, että lapselle asetetaan rajat?

Vierailija
35/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Se on se yhteistilaisuus, mamma hyvä. Jos noin potuttaa, voit jäädä salin ulkopuolelle ja liittyä muitten seuraan sitten lapsesi luokassa. Joten voit osoittaa mieltä ja silti tavata lapsen open ja muita vanhempia. :) 

Vierailija
36/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi

Vierailija
37/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten koululla ongelmana on ollut se, että vanhempain"ilta" alkaa jo klo. 17. Minä pääse 16.30, ja siitä kiidän pikapikaa hakemaan nuoremmat päiväkodista ennen kuin kello lyö 17, ja sitten ne pitäisi vielä viedä kotiin ja ruokkia, ja saada joku toinen aikuinen vahtimaan vanhempainillan ajaksi. Mies ehtiin kotiin vasta lähempänä kello 19:a. Menisin vähän myöhässä ja ottaisin lapset mukaan, mutta se ei opettajan puolelta käynyt. Ei mennä sitten.

Vierailija
38/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotien vanhempainilloista saa oikeasti hyvin harvoin yhtään mitään. Silti niissä kävin kun optimisena ajattelin että jos tällä kertaa jotain... mutta ei. Koko se puolitoistatuntinen tuntui vaan illan hukkaan heittämiseltä ja ajalta pois omien lasten luota. 

Kuten eka vastaaja kirjoitti, tarpeellisen tiedon sain joka päivä hoitajilta kun vein tai hain lapsia. Siinä vaihtui kuulumiset sun muut, mä en kokenut tarpeen mihinkään kokonaisvaltaiseen ryhmätapaamiseen. Enkä koe vieläkään kun lapset on jo kouluikäisiä. Turhanpäiväistä lätinää, minun  mielestäni.

On hienoa jos on vanhempia jotka kokevat tärkeäksi jokaisen sentin tuntemisen päivähoitorakennuksesta ja sen että tietävät nimeltä keittäjät. Mua ne ei kiinnosta jos kaikki sujuu.

Vierailija
39/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:41"]

Ihan vaan sivukommenttina, että itse olin ylpeä siitä kun iäkäs isäni kävi tunnollisesti jokaisessa vanhempainillassa läpi ala-asteen. Tuli välitetty olo; joku on kiinnostunut asioistani.

Jatkakaa.

[/quote]

Sillä oli aikaa, olihan se eläkkeellä.

Mä pystyn näyttämään lapselleni välittämisen muutenkin kuin istumalla iltojani poissa kotoa.

Vierailija
40/61 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kolmen lapsen vanhempina ollaan joskus käyty molemmat koulun vanhempainiltaan. Mutta kun niitä lapsia on kolme ja meitä vain kaksi niin väkisinkin jää jonkun vanhempainilta väliin?? En nyt sentään mummoja sinne ala mukaan ottamaan ja yksi mummo on ollut silloin lapsenvahtina jotta olemme tuonne ylipäätään päässeet.

Nykyään menen vanhempainiltaan lähinnä jos koen että se on jotenkin erityisen tärkeää (käsitellään mm koulurakennuksen remontointia tmv).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi