Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facessa ryhmä lastensuojelun tilanne huolestuttaa

Vierailija
23.11.2014 |

Seuraan keskustelua silmiä pyöritellen. Löytävät KAIKESSA syyn lastensuojelusta eli lasusta. Lasu ei ole tehnyt niin ja näin, lasu on mielivaltaisesti ottanut lapset huostaan ilman syytä, lasu ei ole ottanut lapsia vaikka olisi ollut syytä... nytkin Kuopion lapsisurmien syy on tietysti heidän mielestään lasun työntekijässä, joka ei ole ollut ammattitaitoinen eikä ennustaja, joka olisi nähnyt ennalta mitä tulee tapahtumaan. Kyllä säälittää työntekijät lasussa! Teki niin tai näin niin AINA se on heidän vikansa eivätkä osaa mitään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. kuulemasi perusteella? Jos koulun käymättömyys (joka on ihan suoraan tie syrjäytymiseen) ei ole huostaanoton peruste, niin mitäpä veikkaat meneekö noi hallinto-oikeudessa läpi? Juu ei mene. Kyllä huostaanottohakemuksessa on jotain paljon pahempaa taustalla, jota vanhemmat vaan eivät julkisuuteen tuo esille

Vierailija
2/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten minulta otettiin lapsi kiireelliseen sijoitukseen jota kesti 11kk:tta. Olin päihtyneenä lapsen kanssa, lapsi tuolloin yksi vuotias. Sen sijaan että olisin katsonut peiliin ja myöntänyt että olen juoppo pilleripää ja lapsen ei minun kanssani ole turvallista olla ennenkuin pääsen kuiville, mesosin jokaiselle miten lasu varasti lapseni jne.

Miksikö? Koska se on helkutin paljon helpompaa syyttää lasua, yhteiskuntaa ja ketä tahansa muuta kun itseään. Pääsin hoitoon ja pääsin kuiville, lapsen sain takaisin ja nyt 4v raittiina. Meni vuosia ennenkuin pystyin sanomaan ääneen että lasu teki ainoan oikean päätöksen ottaessaan lapseni pois minulta. Ja jos lasua ei olisi, se että jotain pahaa olisi sattunut oli vaan ajan kysymys. Voisin hyvin olla yksi noista surullisista otsikoista. Ikuisesti kiitollinen lasulle, että huolehtivat lapsestani kun itse en sitä tehnyt.

Ja kyllä, häpeän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais tietää, mitä ne on ne avohuollon tukitoimet? Niistä ei koskaan kuule mitään muuta kuin sen, että tantta tulee kotiin kyttäämään kuinka olet lapsesi kanssa. Mitä ne tukitoimet on? Ihmisille muodostuu väärä mielikuva lasusta median välittämien huostaanottovideoiden ja näiden "väärin tehty makaronilaatikko" -heittojen takia.

Vierailija
4/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ne oli mm. perhetyö, itse kävin päihdevanhemmille tarkoitetussa paikassa juttelemassa, ohjattiin A-klinikan terapiaan jne jne. Kyllä sieltä paljon apua sai, konkreettista ja jopa ihan rahallista harkinnanvaraista tukea, jota olisi mahd. vähän stressiä arjessa. Silti en pystynyt olemaan selvinpäin, eli avohuollon tukitoimet kokeiltiin ja ne eivät auttaneet. Tällöin lapsi sijoitettiin. Ja hyvä niin, se oli itselle aika suuri wake up call. Ja se perhetyö ei "kytännyt", juttelivat, auttoivat konkreettisissa asioissa, veivät lasta kerhoihin jne.

Nro 9

Vierailija
5/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samassa ryhmässä. Ihmettelemässä just samoja asioita. Ja hei, ei kyllä väärin tehty makaroonilaatikko ole huostaanoton syy. Se joka niin väittää valehtelee. Ehkä makaroonilaatikko on tehty väärin, mutta unohtui kertoa, että se tehtiin väärin, koska tekijä oli niin piripäissään :). Julkisuuteenhan voi kertoa just sen verran kuin itseä lystää ja salata muut. Ette te oikeasti voi olla näin hölmöjä.

Vierailija
6/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:33"]

Ei meillä lasussa ole mitään psykiatrista osaamista, mutta silti niitä asiakkaita meille sysätään vaikka parempi apu tulisi ihan muualta. No mites nämä koulua käymättömät ja mahdollisesti päihteitä käyttävät nuoret? Koulun käymättömyys ei ole huostaanoton peruste jos himassa on kaikki hyvin. Vanhemmat pyytävät apua lasulta kun Nico-Petteri ei käy koulua, mutta mitä lasu voi tehdä? Avohuollon tukitoimet ja/ tai avohuollon sijoitus on ainoita vaihtoehtoja, mutta ei me mitään Kajonin taksikuskeja tai herätyspalveluita olla. Vanhemmat luulee, että lasun kuuluu hoitaa heidän hommansa eli kasvatus, eivätkä itse ole lainkaan avunpyynnöistä huolimatta valmiita itse muuttamaan toimintatapaansa tai ylipäätään sitoutumaan yhteisesti sovittuihin sopimuksiin. Ja kun nuori ei avohuollosta huolimatta käy sitä koulua niin vikahan on ihan jossain muussa kuin vanhemmissa

[/quote]

Mites nämä turhat, perusteettomat ja laittomat huostaanotot, jossa pilataan niin lapsen, kun vanhempien elämä sijoittamalla lapsi syyttä suotta pois?
[/quote]Kerro yksi syyttä ja suotta tehty huostaanotto jota ei ole purettu kun vanhemmat ja lapsi ovat kaikki normaaleja ja täyspäisesti käyttäytyviä.

Vierailija
7/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:48"]

Esimerkiksi millainen tapaus?

[/quote]

Väärin tehty makaroonilaatikko on ilmeisesti syy huosaanotolle. Samoin jos vanhempi haukottelee. Tai jos tiskejä on pöydällä, tai ihan mitä vaan keksitäänkin kirjata. Kuulemani perusteella lastensuojelusta on tullut bisnestä.

Tämä tapaus kyllä erityisesti järkyttää: http://www.stara.fi/2014/04/14/porin-sosiaaliviranomaiset-huijasivat-aitia-porissa/

[/quote]Niin. Mitään muutahan taustalla ei tietenkään ole. Voi elämä.

Vierailija
8/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:48"]Esimerkiksi millainen tapaus?
[/quote]

Minun. Olen Kuopiolainen laitosnuori, huostaanotto kesällä 2013, ja yhä odotan niitä papereita päätöksestä, joiden lain mukaan pitäisi olla minulla itselläni. Eipä ole näkynyt. Aina selitellään jotain, että "ne on yhdessä virastossa ja sinne pitää soittaa ja varata aika katsomaan niitä papereita virkailijan kanssa", mutta mitään puhelinnumeroa ei minulle ole annettu pyynnöstä huolimatta, eikä tämän "viraston" nimeä ole kerrottu.

t. laitosnuori

Vierailija
9/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:57"]Mua kiinnostais tietää, mitä ne on ne avohuollon tukitoimet? Niistä ei koskaan kuule mitään muuta kuin sen, että tantta tulee kotiin kyttäämään kuinka olet lapsesi kanssa. Mitä ne tukitoimet on? Ihmisille muodostuu väärä mielikuva lasusta median välittämien huostaanottovideoiden ja näiden "väärin tehty makaronilaatikko" -heittojen takia.
[/quote]Psykologin keskusteluja, nuori saa ensin apua psykologilta, ehkä psykiatrista hoitoa, koulussa tukitoimenpiteitä, katsotaan auttaisiko joku harrastus tai terapia, katkaisuhoito tai pätkä osastolla. Osasijoitus öisin jne. Sitten jos tilanne ei parane, voidaan ottaa huostaan jolloin osa penskoista tajuaa mutta kaikki eivät. Minun poikani on hengissä tämän kaiken ansiosta, erottaminen kavereista ja lähettäminen nuorisokotiin kesti vain liian kauan. Kiitos Espoon lastensuojelulle. Kiitos.

Vierailija
10/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitosnuori: jokaisella kunnalla ja terveydenhuoltopaikassa on rekisteritietojen pyyntölomake joka tulee täyttää ja toimittaa joko a) omaan laitokseen, omalle sossulle tai johtavalle sossulle. Heillä on velvollisuus hoitaa sulle pyytämäsi dokumentit kuukaudessa. Jos näin ei ole toimittu, ota yhteyttä oman kuntasi sosiaaliasiamieheen

T: toi ylempänä kirjoittanut lasun duunari

Vierailija
11/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelulle tulisi kyllä antaa oikeus julkistaa kaikki perheeseen liittyvät tiedot siinä vaiheessa, kun ne menevät paskalehtiin tai sosiaaliseen mediaan vinkumaan "mielivaltaisesta ja epäoikeudenmukaisesta kohtelusta". Vaitiolovelvollisuus noissa tilanteissa aiheuttaa mediakritiikittömissä ihmisissä vakavaa todellisuudentajun vääristymistä.

Vierailija
12/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitäisi antaa oikeus puolustautua. Lastensuojelulaki on todella tiukka ja sitä ei tosiaan voi yksittäinen sossu torpeedoida. Kunnat on täysin persaukisia ettei sijaishuoltoon ole edes rahaa vaikka tarvetta olisikin. Erittäin huonoja sijaishuoltopaikkoja toki on ja niiden tarkastamisiin pitäisi olla resursseja eikä vaan luottaa esim jonkun perhekodin johtajan lipeviin vastauksiin. ls laissa on todella tiukat ehdot rajoittamistoimenpiteisiin ja monet yksityiset laitokset rikkovat lakia

Vierailija
13/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä lasussa ole mitään psykiatrista osaamista, mutta silti niitä asiakkaita meille sysätään vaikka parempi apu tulisi ihan muualta. No mites nämä koulua käymättömät ja mahdollisesti päihteitä käyttävät nuoret? Koulun käymättömyys ei ole huostaanoton peruste jos himassa on kaikki hyvin. Vanhemmat pyytävät apua lasulta kun Nico-Petteri ei käy koulua, mutta mitä lasu voi tehdä? Avohuollon tukitoimet ja/ tai avohuollon sijoitus on ainoita vaihtoehtoja, mutta ei me mitään Kajonin taksikuskeja tai herätyspalveluita olla. Vanhemmat luulee, että lasun kuuluu hoitaa heidän hommansa eli kasvatus, eivätkä itse ole lainkaan avunpyynnöistä huolimatta valmiita itse muuttamaan toimintatapaansa tai ylipäätään sitoutumaan yhteisesti sovittuihin sopimuksiin. Ja kun nuori ei avohuollosta huolimatta käy sitä koulua niin vikahan on ihan jossain muussa kuin vanhemmissa

Vierailija
14/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:33"]

[/quote]

Mites nämä turhat, perusteettomat ja laittomat huostaanotot, jossa pilataan niin lapsen, kun vanhempien elämä sijoittamalla lapsi syyttä suotta pois?

Vierailija
15/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:48"]

[/quote]

Väärin tehty makaroonilaatikko on ilmeisesti syy huosaanotolle. Samoin jos vanhempi haukottelee. Tai jos tiskejä on pöydällä, tai ihan mitä vaan keksitäänkin kirjata. Kuulemani perusteella lastensuojelusta on tullut bisnestä.

Tämä tapaus kyllä erityisesti järkyttää: http://www.stara.fi/2014/04/14/porin-sosiaaliviranomaiset-huijasivat-aitia-porissa/

Vierailija
17/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasussa virheitäkin ja paljon. Turhia, laittomia ja mielivaltaisia huostaanottoja tapahtuu paljon. Sitten kun olisi oikeasti aihetta, niinkun Kuopion tapauksessa, ei ole toimittu oikein. Fakta se vain on.

Itse en ainakaan katso minkään viranomaistahon toimia vaaleanpunaisten lasien läpi, tai pidä heitä jumalista seuraavina, jotka ei koskaan, milloinkaan voisi tehdä virhearvioita. Onhan se nähty.

Vierailija
18/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helvetin vaikeeta kattoo itseään peilistä. Tosiasiassan ketään ei voida pakottaa ottaa apua vastaan. Lastensuojelulaki menee koko ajan siihen suuntaan, että avohuolto ja avohuollontukitoimet eikä mihinkään voida puuttua ellei vanhemmat niin halua. Muut toimijat esim psyk.puoli, vammaispuoli yms pesee kaikesta kätensä rahapulan takia ja lasulle sysättään heidänkin asiakkaat koska lasun on resurssipulasta huolimatta toimittava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi