Kukaan ottanut yhteyttä miehen exään ja kysynyt, millainen mies oli aikaisemmin?
Tekisi mieli kysyä miehen exältä, käyttäytyikö mies ex-tyttöystäväänsä kohtaan samalla tavalla kuin minua. Eli johtuuko riitamme minun hankalasta luonteesta vai huonosta yhteensopivuudestamme.
Miehen sukulainen ihmetteli kerran, miten kestän miestä. Kuulin myöhemmin, että hän oli sanonut saman myös ex-tyttöystävälle.
Onko kukaans siis oikeesti ottanut yhteyttä miehen exään?
Kommentit (12)
minun entisen avopuolisoni nykyinen nainen otti minuun yhteyttä, sillä mies oli sysännyt koko eromme minun syykseni. Tapasimme tämän nykyisen naisen kanssa, ja kerroin oman näkemykseni asioista.
Minusta eroomme johtivat molempien halu päästä sanomaan viimeinen sana, joka meillä eskaloitui väkivallaksi miehen puolelta minua kohtaan. Emme myöskään olleet toisillemme rehellisiä, ja mies oli kova nolaamaan minua. Minä taas käyttäydyin provosoivasti kun olin ärsyyntynyt. Muuten huippu mies, hyvä seuramies ja komea kuin mikä.
He jatkoivat suhdetta, ja sopivat selkeästi hyvin yhteen.
Mun exän uuden naisen kannattais kyllä kysyä!
Yks on ottanut yhteyttä minuun. En tiedä, mikä meni vikaan, mutta jätti eksäni.
Jokaisella miehellä/naisella pitäisi olla suositukset ja cv (jossa exien nimet&nrot)mukana aina ku lähtee uuteen suhteeseen :-D
Mikä ihme teitä ämmiä vaivaa? Kun ei kaikki menekään kuten pitäisi niin pitäisi eksään ottaa yhteyttä?! Jos ap mielummin katsoisit sinne peiliin ja tekisit omat johtopäätöksesi ja jätä se eksä rauhaan. Minä ainakin nauraisin räkäiset naurut jos sellaisessa tilanteessa olisin, että eksäni uusi ottaisi minuun yhteyttä typerine parisuhdekysymyksineen.
Olisi kannattanut ottaa yhteyttä. Mies oli tehnyt lapsia sinne tänne, mutta väitti kaikilla olevan yksi ja sama äiti. Onnistui hän tietysti valehtelemaan kaikesta muustakin :(
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:03"]
Jokaisella miehellä/naisella pitäisi olla suositukset ja cv (jossa exien nimet&nrot)mukana aina ku lähtee uuteen suhteeseen :-D
[/quote]
Näin. Ja juuri tästä syystä kannattaa aina seurustella vain sellaisten kanssa, jonka esim. joku tuttava tai ystävä tietää. Ei tule ikäviä yllätyksiä.
No kyllä mä täällä odotan että milloin seuraavassa suhteessa alkaa parisuhde väkivalta ja alkoholismi näkyä.
Äijällä on pahoinpitelystä tuomio... ;). Toki meidän suhde kesti sen 16 vuotta.
Joo, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Onhan noissa jutuissa kuitenkin aina niin kaksi puolta, että harva siinä ei päätyis jotain omaa tyhmääkin muistelemaan.2665
En ole ottanut, mutta ei se minusta ihan kamalan huonokaan idea olisi. Jos suhteessa on tollaisia epämääräisiä piirteitä niinkuin teillä, niin ehkä varovaisesti kysyisin eksältä oliko heilläkin. Jos heidän tapauksessa suhde on kehittynyt samalla lailla ja johtanut esim. väkivaltaan, niin eiköhän naiset sen verran toistensa puolella ole ja kerro, ettei toisen tarvitse päätyä samaan tilanteeseen.
Eksää tosin ei pidä vetää välienselvittelyihin vaan tehdä itse päätökset suuntaan tai toiseen omissa nimissä. Hänen kokemuksia ja ajatuksia voi kuunnella, jos hän haluaa kertoa, mutta niiden perusteella ei pidä miehelle mitään perustella tai väittää. Ex on suhteensa ja eronsa jo hoitanut, häntä ei pidä sotkea mukaan.
Tosin jos et pidä miehen käytöksestä eikä sinun ole hyvä olla suhteessa, niin voit erota ihan niilläkin perusteilla, ei siihen eksän kokemuksia tarvita. Heidän suhde oli heidän suhde.
Minä en ole, mutta kaksi ystävääni on eroprosessin aikana tehnyt niin. Molemmilla miehillä oli siis entuudestaan lapsi/lapsia ja "hankala exä". Kappas kun uuden naisen kanssa saatiin lisää lapsia, niin samat ongelmat alkoivat näkyä uusissakin suhteissa ja perheissä.
Lapsettomana naisena sitä niin herkästi ilmeisesti haluaa ymmärtää ja tukea miestä kun toisella oli niin "hankala exä". Kunnes jonain päivänä sitä komppaakin enemmän sitä miehen exää kuin miestään. Tosin kukas nyt ensihuumassa ja rakastuessaan haluaisi ajatella miehen eksästä mitään hyvää. Ilmeisesti eroprosessissa se voi kyllä olla terapeuttista ja silmiä avaavaa. :)
Olisi pitänyt, niin olisi välttynyt monelta pahalta. Kuten Dr.Phil aina sanoo: paras ennuste tulevasta käytöksestä on mennyt käytös. Jos olisin tiennyt, että on aikaisemminkin ollut salasuhteessa en olisi koskenut mieheen pitkällä tikullakaan. Ja miehen salasuhteeseen kaatui meidänkin liittomme, josta nyt kärsii myös yhteinen lapsemme. Olisinpa tiennyt...