Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kelan huijaaminen

Vierailija
26.09.2014 |

Ajattelin, etten ikinä menisi tähän, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa, että miehen rahankäyttö on niin älytöntä eikä osaa säästää tai edes ajatella rahaa, pelkään että menetän omatkin luottotietoni miehen takia.

Miehellä on pienet tulot, mutta olettaa voivansa kuluttaa niinkuin hyvätuloinen. Itse olen kotona 1 vuotiaan kanssa enkä niin pientä hoitoon vielä laita.

Joudun joka kuukaisi pelkäämään etten saa maksettua vuokraa tai laskuja ja olen joutunut pikavippiäkin ottamaan. Muutettiin vasta uuteen vuokra asuntoon ja ärsyttäisi kyllä hakea kaikki uudestaan ja sanoa ettei mies asu täällä.

Toimeentulotukea en hakisi vaan kelalta kaiken kuten yh. Toisaalta ollaan muutenkin eron partaalla joten onko sillä väliä. Miehellä ei ole mitään paikkaa minne mennä, kun ei hänellä ole luottotietoja. Tuskin saa mistään asuntoa. Se on ehkä se yksi syy miksi en ole eronnut.

Onko parempi menettää luottotiedot vai huijata kelaa? Valitsisin mieluummin ensimmäisen.

Mites postien kanssa...miehen postit poste restanteen vai voiko postit tulla tänne? Ei sille paljon posteja tule muutenkaan kun kaikki laskut on mun nimissä. Lähinnä perintäkirjeitä.

Mies ei asuisi virallisesti siis missään (ennen yhteen muuttoa sama homma). Oli sillon vielä nuori ja asui kavereillaan.

Mitä neuvoisitte tekemään? Olen joutunut ottamaan osamaksutilejä joita en ole saanut maksettua koska jos on vähän ylimääräistä ja laitan miehen tilille vaikka 20 euroa, häviää se päivässä. Itselleni en ole ostanut mitään varmaan vuoteen. Lapsille ostan osamaksutileille jotka vaan kasvaa ja kasvaa. Ei mitään järkeä. Jos olisi täysin eri rahat, saisi mies oikeasti seurata sitä rahankäyttöään. Jos loppuu niin loppuu. Toki ruoan kanssa voi olla vähän vaikeuksia, mutta eiköhän se onnistu.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään... Ja tuossa tilanteessa pitäisi sitten vielä kasvattaa lasta. Joopa joo, näin siinä käy kun lapset tekee lapsia. Ei mitään vastuunkantoa omista asioista, eletään vippien ja osamaksujen avulla. Ei tule olemaan elämä helppoa. Mutta se taitaa olla oma valinta.

Vierailija
42/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:46"]

Voi hyvänen aika sentään... Ja tuossa tilanteessa pitäisi sitten vielä kasvattaa lasta. Joopa joo, näin siinä käy kun lapset tekee lapsia. Ei mitään vastuunkantoa omista asioista, eletään vippien ja osamaksujen avulla. Ei tule olemaan elämä helppoa. Mutta se taitaa olla oma valinta.

[/quote]

Olen kyllä ihan aikuinen ja lapsen saadessanikin parikymppinen, mutta kiitos vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas rouva joka ei uskalla olla yksin vaan ennemmin tuhoaa elämänsä. "Kunhan on mies".

Vierailija
44/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, sanattomaksi vetää mut taas kerran. Pakko on ollut pykätä vauva tuollaiseen tilanteeseen, ja nyt ihan pokkana kyselee neuvoja Kelan huijaamiseen. Varmaan turha kysyä, että eikö edes hävetä...?

Sillä lailla. Idiotismillakaan ei ole enää mitään rajaa. Tekisi mieli nyt sanoa niin rumasti, etten koskaan ole kenellekään sanonut. En viitsi paskakasan takia banneja hankkia kuitenkaan, hukkaan menisi sekin.

Vierailija
46/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko kai sitten laittaa iso lista jääkaapin oveen, johon olen listannut miehen todelliset menot, jotta huomaisi. Maksan aina heti samantien miehen tililtä maksut, ettei ehdi tuhlata. Vien mieheltä osan rahoista tililtä ja vaikka valehtelen ettei mulla ole rahaa vaikka laitan omalle säästötililleni pahan päivän varalle. 

En edelleenkään halua erota. 

Ja osamaksua on yhteensä alle tonni, joten missään ihan pahoissa veloissa en kuitenkaan ole. 

Vierailija
47/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloittajaa pelottaisi petos-syyte?

Vierailija
48/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
49/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä keissejä, että valitetaan valittamisen ilosta.

Minulla on sellainen sisko, ettei koskaan reklamoi saamastaan huonosta palvelusta, viallisista tuotteista, normaalihinnan veloittamisesta tarjoustuotteesta jne jne. Sanoo vain että "minä olen niin huono valittamaan". Tosi asiassa ei muuta teekään kuin valittaa. Siis kaikille lähipiirinsä ihmisille, mutta ei valita sinne missä siitä olisi jotain hyötyäkin!

Saman teki entisen miehensä suhteen; vali vali- aina vaan. Nykyisen avomiehen kanssa sama peli

Jotkut vaan haluavat ottaa uhrin osan ja ruikuttaa, aikomattakaan tehdä asioille mitään! Tämän olen saanut elämässäni monasti kokea. Turha siinä on mitään neuvoja tai ohjeita antaa!

Vierailija
50/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:52"]

Eikö aloittajaa pelottaisi petos-syyte?

[/quote]

Ei pelota, mieluummin se kun luottotietojen menetys.

Mutta en aio huijata ainakaan tällä hetkellä. Ehkä sitten erotaan oikeasti kun erotaan. Nyt pitää keksiä jotain muuta.

Vierailija
51/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaisit mielummin tuhansia euroja kelalle takaisin ( ja menettäisit mahd. Luottotietosi silloin), ottaisit rikosrekisterin ja törkeässä tapauksessa joutuisit vielä kiven sisään istumaan, ennemmin kuin menettäisit luottotiedot? Huhheijjaa :D

Vierailija
52/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:51"]Wau, sanattomaksi vetää mut taas kerran. Pakko on ollut pykätä vauva tuollaiseen tilanteeseen, ja nyt ihan pokkana kyselee neuvoja Kelan huijaamiseen. Varmaan turha kysyä, että eikö edes hävetä...?

Sillä lailla. Idiotismillakaan ei ole enää mitään rajaa. Tekisi mieli nyt sanoa niin rumasti, etten koskaan ole kenellekään sanonut. En viitsi paskakasan takia banneja hankkia kuitenkaan, hukkaan menisi sekin.
[/quote]

Ei hävetä, enkä ole sossun elätti. Vuoden päästä olen työssäkäyvä ihminen ja tuon oman osani pöytään. Ei hävetä. Kai itselläni on ollut jonkinlainen suojelemisvietti kun halusin antaa hyvän elämän miehelle joka ei ole sitä koskaan saanut. Olin nuori ja tyhmä ja nyt saan kärsiä seuraukset. Kaikki tekee virheitä.

Vierailija
53/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:09"]Siis maksaisit mielummin tuhansia euroja kelalle takaisin ( ja menettäisit mahd. Luottotietosi silloin), ottaisit rikosrekisterin ja törkeässä tapauksessa joutuisit vielä kiven sisään istumaan, ennemmin kuin menettäisit luottotiedot? Huhheijjaa :D
[/quote]

Ei joudu vankilaan tuosta ja miten joku todistaisi että mies ei ole käynyt vaan tapaamassa lapsia. Enkä edelleenkään jaksa lähteä valehtelemaan kelaan nyt. Puhuitte järkeä. Eroakaan en ole ottamassa. Pitää selvitä jotenkin.

Vierailija
54/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:51"]Wau, sanattomaksi vetää mut taas kerran. Pakko on ollut pykätä vauva tuollaiseen tilanteeseen, ja nyt ihan pokkana kyselee neuvoja Kelan huijaamiseen. Varmaan turha kysyä, että eikö edes hävetä...? Sillä lailla. Idiotismillakaan ei ole enää mitään rajaa. Tekisi mieli nyt sanoa niin rumasti, etten koskaan ole kenellekään sanonut. En viitsi paskakasan takia banneja hankkia kuitenkaan, hukkaan menisi sekin. [/quote] Ei hävetä, enkä ole sossun elätti. Vuoden päästä olen työssäkäyvä ihminen ja tuon oman osani pöytään. Ei hävetä. Kai itselläni on ollut jonkinlainen suojelemisvietti kun halusin antaa hyvän elämän miehelle joka ei ole sitä koskaan saanut. Olin nuori ja tyhmä ja nyt saan kärsiä seuraukset. Kaikki tekee virheitä.

[/quote]

Kaikki tekevät virheitä juu. Tuo sun tyhmyys taas on aika ainutlaatuista... :-D Ennemmin otat tuomion kuin menetät luottotietosi.... Ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa sulla? :-D

Vierailija
55/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:09"]Siis maksaisit mielummin tuhansia euroja kelalle takaisin ( ja menettäisit mahd. Luottotietosi silloin), ottaisit rikosrekisterin ja törkeässä tapauksessa joutuisit vielä kiven sisään istumaan, ennemmin kuin menettäisit luottotiedot? Huhheijjaa :D
[/quote]

Ei joudu vankilaan tuosta ja miten joku todistaisi että mies ei ole käynyt vaan tapaamassa lapsia. Enkä edelleenkään jaksa lähteä valehtelemaan kelaan nyt. Puhuitte järkeä. Eroakaan en ole ottamassa. Pitää selvitä jotenkin.
[/quote]

Joutuu jos nimike on törkeä petos.

Vierailija
56/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:46"]

[/quote]

Olen kyllä ihan aikuinen ja lapsen saadessanikin parikymppinen, mutta kiitos vaan.
[/quote]

Ahaa, okei. No ei kyllä kuulosta ihan vastuullisen aikuisen toiminnalta. Hyvän mallin annat lapsellesi. Ole hyvä vaan ja onnea valitsemallesi tielle.

Vierailija
57/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Haluatte että otan eron ja nostat suurempia kela tukia, mutta en saa yrittää pelastaa suhdetta ja elää hetken kelan rahoilla (kunnes jatkan töitä vuoden päästä). Ero on aina se ainoa oikea ja paras. Varsinkin kun suhde on muuten ihan toimiva ja lapset saa ehjän perheen. En ihan ymmärrä logiikkaa. Ihan ok olla yh ja loisi muttei parisuhteessa ja loisi.

No mutta en esitä eroavani, mies lupaso yrittää ja pyysi anteeksi että on tuhlannut.

Vierailija
59/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT NAINEN KESKITY.

Sinä olet mennyt mukaan tuohon hulluuteen. Et auta miestä, kun mahdollistat hänen epäterveen sekoilun. Aikuinen kantaa itsestään vastuun, mutta sinulla on vastuu myös lapsesta. Sinulla ei ole oikeutta kasvattaa häntä tollasessa perheessä. Pidät omat asiasi kunnossa, et voi miestä pelastaa. Ratkaisu on siis, että oikeasti muutatte erilleen. Erotat raha-asianne, muista kaikki käyttöoikeudet, mahdolliset yhteiset omaisuudet jne. Ota selvää, pyydä apua. Mies tulee manipuloimaan sinua, koska hän on pahassa paikassa. Ota selvää läheisriippuvaisuudesta.

Kun sulla on oma koti, oma lupa ja omat rahat, ei sun tartte huijata ketään.

Vierailija
60/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ongelmahan tuossa on se ettei mies osaa hallita raha-asioitaan, eli joku psyykkinen ongelma varmaan takana. Ette ala huijaamaan Kelaa tai muutakaan, vaan haette apua tuohon miehen ongelmaan, psykitrille siis. Eihän se nyt voi ikuisesti jatkua että mies elelee yli varojensa, varmaan shoppailee ahdistukseensa tai jotain eikä oneglma millään Kelan huijaamisella parane.