Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksanko miehen velan?

Vierailija
26.09.2014 |

Miehelleni on kertynyt yli 5000 euroa luottokorttivelkaa ennen tapaamistamme ja tapaamisen alkuaikana mm. autonkorjauskustannuksista. Nyt kun asumme yhdessä, tuo velka on alkanut näkyä ja tuntua minunkin taloudessani. Meillä on omat tilit, josta laitamme yhteiselle tilillemme kumpikin saman summan (meillä on samansuuruiset tulot), joka menee asumiseen, auton ylläpitoon, vakuutuksiin, ruokaan ym. tarpeelliseen. Olimme sopineet, että puolet palkasta kumpikin pitää itse ja maksaa sillä omia menojaan ja voi vaikka säästää ym. Nyt mies on koko ajan kuulemma rahaton tuon velan takia ja tuiskii minulle, että minulla on rahaa ja hänellä ei. Pitäisikö mun maksaa tuota miehen velkaa pois? 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 000 velka nyt ei ole mikään iso jos on tuloja. Millainen maksusuunnitelma miehellä on velan suhteen? Onko realistinen? Onko miehellä itsekuria hoitaa asia? Toisen velkojen maksumieheksi älä ryhdy kevyin perustein.

Vierailija
62/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Melko lailla samanlainen tilanne täälläkin ja olen miettinyt ihan samaa! Tosin mies ei tiuski eikä kiukuttele millään tavoin. Ansaitsen nettona enemmän kuin mieheni ja olenkin siksi pariin otteeseen ehdottanut, että voisin auttaa häntä tuon luottokorttimaksun kanssa. En sitä kuitenkaan kokonaan kuittaisi mutta jonkun verran. Mies on vastannut, ettei tarvitse, se on hänen vanhoja maksujaan eikä minun. Näinhän se tietysti on. En nyt asiasta lähde enää keskustelemaan, ettei kävisi miehen itsetunnon päälle. Ehkä maksan jatkossa enemmän yhteisiä menoja ja kuluja, niin miehellä jää paremmin rahaa tuon velan maksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäsi, älä missään nimessä maksa. Todella moraalitonta sälyttää omat, yksin otetut velat kumppanin harteille.

T. Miesnäkökulma.

Vierailija
64/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:23"]

Ei pitäsi, älä missään nimessä maksa. Todella moraalitonta sälyttää omat, yksin otetut velat kumppanin harteille.

T. Miesnäkökulma.

[/quote]

Anteeksi, mutta miehenä en mitenkään usko tuon olevan miehen näkökulma.

Vierailija
65/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:26"]

T. Miesnäkökulma.

[/quote]

[/quote]

No mikä on miehen näkökulma? :)

Vierailija
66/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nämä helkkarin velat tunkemassa joka paikkaan! Tämä on VAUVA-palsta, ymmärrättekö?

Vierailija
67/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin jos mies on sellainen josta pidän.  Jollain tavoin on velvollinenkin kun yhdessä ollaan.  Olettaen tietysti että mies on rehellinen, todella käyttää rahat velan maksuun.

Vierailija
68/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa, jos velasta tehtäisiin kirjallinen sopimus. Siis summa ja lyhennysaikataulu. Mies säästäisi näin koroista aiheutuvat kulut eli pystyisi paremmin osallistumaan taloutenne hoitamiseen. Mutta jos suhde olisi lyhyt ja mies vielä siihen päälle tiuskisi että pitäisi auttaa, niin nostaisin vain iloisesti kytkintä. Vaadin kuitenkin kumppaniltani aikuismaista käytöstä.

Vierailija
69/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:26"]

T. Miesnäkökulma.

[/quote]

[/quote]

No mikä on miehen näkökulma? :)

[/quote]

Sotketaan omat asiat ja annetaan naisten siivota jäljet, vai?

Vierailija
70/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autosta ollut sinulle iloa ja hyötyä? Kun kerran velat ovat osittain siitä kiinni?

Mikä on miehen palkka ja kuinka paljon maksaa elareita?

Kuinka paljon miehen kulut olisivat kalliimmat, jos ette asuisi yhdessä?

Auttaako mies sinua jossaskin sellaisessa, joka muuten veisi sinulta rahaa? Entä autatko sinä miestäsi jossain osaamisellasi miestäsi, joka muuten kuluttaisi häneltä rahaa?

Jos mies esim. tarjoaa sinulle sukunsa kautta esim. ilmaisia mökkilomia (joista pidät, etkä mene vain kohteliaisuudestasi mukaan), mies korjailee autoa, vaihtaa auton renkaita yms, jonka muuten teettäisit ulkopuolisella maksua vastaan, niin laske ne yhteen ja mieti sitten, että vositko maksaa muutaman kympin enemmän yhteiseen kassaan tietyn ajan esim. puoli vuotta? Jos taas sinä jo teet miehelle rahanarvoisia etuja, niin sitten hrakitsisin tarkkaan.

Mkä oli syynä miehen eroon aikaisemmin? Oliko holtittomat raha-asiat?

Vierailija
71/71 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:20"]Jokaisen oma valinta.

Itse maksaisin, kuten tälläkin hetkellä osallistun maksamaan vaimoni ex-miehen aiheuttamia velkoja. Ai miksi niin teen? Koska elän vaimoni kanssa toivon mukaan kuolemaani saakka ja miellän tuon velan meidän velaksemme, joka rajoittaa tekemisiämme niin kauan, kun se on tuolla olemassa.
[/quote]

Tämä on ihan eri asia kuin ap:n tapaus. Parilla on yhteiskassa, josta maksetaan eläminen ja loput voi käyttää tai säästää miten haluaa. Mies kiukuttelee, koska ei voi itse tekemien velkojen takia kuluttaa niin paljon kuin haluaisi. Se kertoo siitä, että mies ei ole valmis ottamaan vastuuta ylivarojen elämisestään ja tulee tekemään niin jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme