Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivän verran kylmää ja jengi pukeutuu samalla tavalla.

Vierailija
26.09.2014 |

Näin ainakin Helsingissä. Keskiviikkona oli nollassa ja nyt +11. Silti jengi pukeutuu kuin olisi nollassa tai pakkasta, villakangastakit, kaulahuivit, hanskat, saappaat ja pipot.
Pilkkihaalariinko ne pukeutuu kun -10 astetta?!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt hyvänen aika ihmisten pukeutua niinkuin haluavat :D! Mitä se teitä liikuttaa :D Itsekin ostin juuri ihanan villakangastakin niin toki halusin sen jo laittaa päälle kylmimpänä päivänä. Sen lisäksi ihmiset tuntee kylmän eri tavoin, jollekkin +5 voi tuntua jo hyytävän kylmältä. :) 

Vierailija
22/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aamuisin koiran pissityslenkille paksumman takin ja kaulahuivin koska mulla on oikeasti kylmä. Töihin saatankin lähteä hieman pienemmällä varustuksella.
Mutta ihan oikeasti muakin kyllä mietityttää miksi kukin ei saa pukeutua niin kuin haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 07:22"]

Näin ainakin Helsingissä. Keskiviikkona oli nollassa ja nyt +11. Silti jengi pukeutuu kuin olisi nollassa tai pakkasta, villakangastakit, kaulahuivit, hanskat, saappaat ja pipot. Pilkkihaalariinko ne pukeutuu kun -10 astetta?!

[/quote]

Noup, ei pilkkihaalaria vaan samoilla mennään.

Vierailija
24/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? :D

Eikö se ole vaan hyvä, että ihmiset pukeutuvat lämpimästi? Miten heidän sitten pitäisi pukeutua? Olen aivan tyrmistynyt. :D En ole ennnen kuullutkaan, että joku valittaa siitä, että ihmiset pukeutuvat lämpimästi (säänmukaisesti), yleensä valitetaan siitä, miten jengi on liian vähissä vaatteissa ja tulee (ymmärrettävästi) kipeäksi!

Vierailija
25/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hansikkaat ja huivit ja päähineet vopi toimia asusteinakin,ainakin minä haluan syksyllä ja keväällä käyttää tyylikkäitä käsineitä,huiveja ym.Lapsuudessani niitä käytettiin kesälläkin,no nykyään monet käyttää paksua kaulaliinan turnuakesällä,se vasta on hullu muoti....

Vierailija
26/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te ihan aikuisia ihmisiä joita muiden pukeutuminen vituttaa tai vastaavasti aidosti välität yhtään siitä mitä joku muu sanoo??? :D Mulla käynyt mielen vieressäkään edes ajatella mitä muut sanoo. Kyllä av opettaa.

Vierailija
27/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla jollekkin ongelma, jos toinen lisää vaatteita ilman viiletessä?!?

Itse ihmettelen yleensä sitä miten naiset likkuu vähissä vaattessa, vaikka ei ole liian kuumaa.

Vierailija
28/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:31"]

Alkuviikosta satoi kaatamalla kylmää vettä mutta en nähnyt yhdelläkään pyöräilijällä tai koiran lenkittäjällä sadeasua. Kaikki olivat vain ulkoilupuvuissa vaikka satoi kaatamalla. Varmasti meni vesi läpi ja heitä palelsi. Eikö aikuiset ihmiset osaa pukeutua sään mukaisesti sadeasuun vaan kastuvat läpimäriksi? Sitten vilustutaan ja ollaan kipeänä. Suurimmalla osalla kävelijöistä oli sentään sateenvarjot.

[/quote]

Sulla on varmaan joku laserkatse, ja näet vaatteen läpi lapun, joka kertoo miten pitää vettä? Mulla on helevetisti tavallisen näköisiä ulkoiluvaatteita, jotka on täysin sateenpitäviä. Sama kengissä.

Ja mitä se sun pyllyä kaivelee, jos joku ei halua käyttää sateenvarjoa tai sadepukua?

Porukalle kävi tässä yksi päivä niin, että aurinko porotti aamulla monta tuntia, ja yks kaks paukkasi kamala vesisade. Kukaan ei ollut varautunut siihen. Kaikki ei jaksa/muista/ehdi säätiedotuksia käydä lukemassa joka päivälle. Mutta en minä siitä pelihousuja reinyt. Olin vain hyvin myötätuntoinen, kun nuoriso koulusta lähti farkuissaan kaatosateeseen.

Vierailija
29/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on vaan hyvä että ihmiset pukeutuu lämpimästi ja pysyy terveenä. Ap taitaa olla mies jota harmittaa, kun naiset ei kulje enää lyhyissä hameissa ja perseshortseissa.

Vierailija
30/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:14"]

Kyllä mulla pitää sisälläkin olla vähintään 23 astetta lämmintä ennen kuin voin jättää pitkähihaisen pois. Mutta toppatakki on kyllä liioittelua kun lämmintä on yli +5 astetta. Ulkotakki pitkähihaisen college-puseron päälle riittää.

[/quote]

No ei sitä mittaria voi pelkästään katsoa. Jos on hemmetin kylmä tuuli, niin kuin tässä männäpäivänä, niin todellakin olisi voinut laittaa toppatakin 7 asteen ulkoilmalle.

Vierailija
31/42 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat olisi saanut olla ti-ke, mutta kiva kun läpeni vielä vähäsen. Niitä pilkkihaalareita käyttää jotkut ihan arjessakin. Nähty on sekin (ja ihmetelty).

Vierailija
32/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun vilukissat. Tommoset ennen pitkää kuolee pois - evoluutio kun suosii hieman vahvempaa ainesta.

Istun juuri nyt ihan nykyaikaiselle talotekniikalla varustetussa avokonttorissa ja eiköhän yksi eukko palele villahuivi ja toppatakki päällänsä.

Jotenkin toi vituttaa. Kun hommassa ei oo mitään logiikkaa. Sisällä on taatusti sen yli 20 astetta ja ämmällä toppatakki. Miten se tarkeni kesällä samassa lämpötilassa t-paidassa???? Silkkaa huomiohakuisuutta.

Vierailija
33/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tieku.fi/ihminen/keho-sopeutuu-jossain-maarin-kylmaan

Tottuminen kylmään tapahtuu enimmäkseen kasvojen ja käsien kautta! Eli ihan sama, minkä takin puet päällesi, paleletko muuten vai pysytkö lämpimänä: ihan samalla tavalla totut kylmään jos ulkoilet.

Vierailija
34/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta satoi kaatamalla kylmää vettä mutta en nähnyt yhdelläkään pyöräilijällä tai koiran lenkittäjällä sadeasua. Kaikki olivat vain ulkoilupuvuissa vaikka satoi kaatamalla. Varmasti meni vesi läpi ja heitä palelsi. Eikö aikuiset ihmiset osaa pukeutua sään mukaisesti sadeasuun vaan kastuvat läpimäriksi? Sitten vilustutaan ja ollaan kipeänä. Suurimmalla osalla kävelijöistä oli sentään sateenvarjot.

Vierailija
35/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusereita ollaan, kun ei pysty olemaan laste kanssa ulkona 3-5h päivässä pelkällä pitkällä paidalla ja jakulla ja pikkukengillä.

t. pph

ps. tänään on palkallinen lomapäivä, joten siksi voin täällä kirjoitella. Joku kuitenkin siitä mussuttaa...

Vierailija
36/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:18"]Vitun vilukissat. Tommoset ennen pitkää kuolee pois - evoluutio kun suosii hieman vahvempaa ainesta.

Istun juuri nyt ihan nykyaikaiselle talotekniikalla varustetussa avokonttorissa ja eiköhän yksi eukko palele villahuivi ja toppatakki päällänsä.

Jotenkin toi vituttaa. Kun hommassa ei oo mitään logiikkaa. Sisällä on taatusti sen yli 20 astetta ja ämmällä toppatakki. Miten se tarkeni kesällä samassa lämpötilassa t-paidassa???? Silkkaa huomiohakuisuutta.
[/quote]

Ootko sä yks niistä joka valitti koko kesän ku oli kuuma ja perse hikos? Ja sit haukku täällä niitä jotka sano pitävänsä kuumasta...

Vierailija
37/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa huomioon tuulen vaikutuksen, +10 saattaa olla +1. Helsingissä tuulee.

Vierailija
38/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmän yllättäessä se iskee päin nivusia. Joo, ihan sama mulle. Kulkekaa vaikka alasti tai kymmenen toppatakkia päällekäin.

Vierailija
39/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat nyt niiiiin hellekansaa, ettei enää pärjää syksyllä ilman untsikoita yms. Ihme pellejä!

Vierailija
40/42 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ilmiön huomasin edellisenä viikonloppuna (pe-la), kun oli n. 20 astetta lämmintä, aurinko paistoi täysillä eikä tuullut. Itsellä oli hiki teepaidassa ja sandaaleissa. Kaikilla muilla näytti olevan päällystakitkin ja ylös asti napitettuna. Pipoja ei sentään tainnut vielä monella olla.