Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy töissä ja saan tonnin kuussa rahaa. Onko se paljon vai vähän?

Vierailija
26.08.2021 |

Niin, miten on? Olen ollut työelämässä elämästäni ehkä max yhteensä vuoden, 2-4kk pätkissä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika paljon, koska se on poissa minun palkasta verojen muodossa. Jos sinä kävisit töissä, minun ei tarvitsisi maksaa sitä tonnia kuussa veroja. 

Nyt on liian yksinkertaista ja omahyväistä matikkaa. Itse epäilen, että hyvin pieni on se joukko työttömiä, joka huvikseen lusmuilee. On sairautta, huono työkyky, alalla, jossa ei noin vain työllisty, ikää liikaa (Suomi erittäin ikärasistinen maa), työssä niin huono palkka, että käy huonosti, jos sen ottaa vastaan (työssäkäynnistä on myös kulua). Sellaista systeemiä ei tietenkään olekaan, jota joku pieni marginaaliryhmä ei hyväksi käyttäisi. On populistista herjata työttömiä laiskana massana. Mutta ehkä siinä pääsee itse kokemaan ylemmyyttä, jos on töissä. Keino se on tuokin nostaa oman arvontuntoa. Lyödä heikompia.

-sivusta

Vierailija
42/42 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei se paljoa ole. Tonni menee jo asuntolainaan kuussa, toinen tonni autoon, kolmas huvituksiin ja neljäs ruokaan. Toki jos itselle riittää istua jossain pskasessa vuokraläävässä yhteiskunnan varoilla postailemassa roskaa intternettiin niin mikäs siinä.

Olen perinyt asunnon espoosta joten täällä asun omistusasunnossa. t ap

Taidat ap valehdella. Kannattaisi provoillessa tarkistaa ensin faktat:

1) et voi saada ansiosidonnaista työttömyysturvaa, jos työpätkäsi ovat olleet max 4 kk pitkiä.

2) Perustyöttömyystukea ( joka siis on 33,78 e/pv. Sitä maksetaan 5 päivältä viikossa eli kuussa vähän yli 700 euroa) - ja sekin jatkuu noin lyhyellä työkokemuksella vain 300 päivää.

https://www.kela.fi/peruspaivaraha

3) toimeentulotukea et saa, koska omistat asunnon, asumislisää voit saada yhtiövastikkeisiin, max 80% kuluista.

Saan eläkettä :) en toimeentulotukea tai peruspäivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi