Brexitin ansiosta Britanniaan syntyi 90 000 työpaikkaa pelkästään kuljetusalalle
Miten Suomessa? Venäläiset ja baltianmaiden kuskit ajaa puoli-ilmaiseksi.
Kommentit (47)
Huutava pula myös rakennus, putkimiehiestä ja muista matalantason työpaikoista. Tuleeko Suomeen Fixitin jälkeen myös työvoimapula? Nythän sitä on huudettu 90-luvulta lähtien, mutta ei ole vielä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jep, sitten kun olisi vielä 90 000 halukasta tekemään kyseiset työt.
Kun tarpeeksi maksaa, tekijät löytyvät.
Lopputulema Brexitistä voi päästä yllättämään monet joiden maailmankuva perustuu YLE:n ja Sanoma oy:n mielipiteisiin.
Nythän sieltä puuttuu kanavalmisteet hyllystä kun kanaloihin ei saada työntekijöitä. Rekkakuskin hommiinkaan ei ole ollut jonoa. Alkaa olla huutava pula tuotteista.
Mistköhän tämmöinen tieto on peräisin?
Viimeksi kun luin asiasta, niin kuljetusalalta pikemminkin hävisi 90 000 työpaikkaa.
Se myös ajo puolalaiset hitsaajat takas Krakovaan viemästä brittien työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sitten kun olisi vielä 90 000 halukasta tekemään kyseiset työt.
Kun tarpeeksi maksaa, tekijät löytyvät.
Rekkakortin omistavia osaavia kuskeja ei löydy äkkiä sataatuhatta vain sillä että maksaa vähän enemmän palkkaa.
Ja sitäpaitsi eikö Brexitin pitänyt tuoda säästöjä eikä nostaa reilusti kuljetuskustannuksia?
Työttömyys briteissä on kyllä laskenut noin 0,5 %-yksikköä, mutta vähän epäselvää, kuinka suuri osa tästä on paluuta normaaliin koronan jälkeen.
Halpatöiden palkkoja on pakko nostaa, jotta saadaan tekijöitä ja sitten kaikki hinnat nousee, kun vaikka rekkakuski tienaakin hyvin. Joku sanoisi tätä markkinataloudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Huutava pula myös rakennus, putkimiehiestä ja muista matalantason työpaikoista. Tuleeko Suomeen Fixitin jälkeen myös työvoimapula? Nythän sitä on huudettu 90-luvulta lähtien, mutta ei ole vielä näkynyt.
Mistä meinaat Fixitin saada kun kansan ylivoimainen enemmistö on EU:n kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sitten kun olisi vielä 90 000 halukasta tekemään kyseiset työt.
Kun tarpeeksi maksaa, tekijät löytyvät.
Rekkakortin omistavia osaavia kuskeja ei löydy äkkiä sataatuhatta vain sillä että maksaa vähän enemmän palkkaa.
Ja sitäpaitsi eikö Brexitin pitänyt tuoda säästöjä eikä nostaa reilusti kuljetuskustannuksia?
Nimenomaan. Monet heistä jotka ratkaisuksi esittävät parempaa palkkaa, ovat myös niitä jotka kaupassa sen halvimman tuotteen valitsevat ja senkin hinnasta valittavat, ja tilaavat kaiken mahdollisen Kiinasta.
Ei sinne mitään syntynyt, vaan kuljettajat hävisi ja kuljetuksista tuli pari kertaa kalliimpia. Uutisia voi tietysti tulkita omien mielipiteiden pohjalta, mutta sitten on turha teeskennellä niiden olevan totta.
Etenkin Euroopassa ja briteissä on pula halpatyövoimasta. Brittejä haittaa ns. halpatyöviisumin puute, joka toivottavasti tullaan korjaamaan piakkoin. Paikallisia kuljettajia ei olla saatu koulutettua tarpeeseen koronan takia tarpeeksi nopeasti kun ajokokeita on jouduttu perumaan. Uskoisin, että muutamassa vuodessa tilanne on normalisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne mitään syntynyt, vaan kuljettajat hävisi ja kuljetuksista tuli pari kertaa kalliimpia. Uutisia voi tietysti tulkita omien mielipiteiden pohjalta, mutta sitten on turha teeskennellä niiden olevan totta.
Niin. Onhan se törkää kun hinnat nousee, ihmisten saadessa sellaista palkkaa mikä heille kuuluu.
Kaiken lisäksi Suomen vienti sinne on lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin Euroopassa ja briteissä on pula halpatyövoimasta. Brittejä haittaa ns. halpatyöviisumin puute, joka toivottavasti tullaan korjaamaan piakkoin. Paikallisia kuljettajia ei olla saatu koulutettua tarpeeseen koronan takia tarpeeksi nopeasti kun ajokokeita on jouduttu perumaan. Uskoisin, että muutamassa vuodessa tilanne on normalisoitunut.
Ollaanko täällä euroopassa jotenkin parempaa kansaa, kun voidaan maata kotona, halpatyöläisten (orjien) tehdessä työt? Samalla yhteiskunta velkaantuu ja lapset pääsevät maksamaan tämän meidän porsastelun.
Jep, sitten kun olisi vielä 90 000 halukasta tekemään kyseiset työt.