Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia intialaisesta päähieronnassa

Vierailija
25.09.2014 |

Varasin extemporee intialaisen päähieronnan täksi illaksi ja ajattelin kysyä mielipiteitä.

Millainen hoito on? Laukaisiko migreenin (mulla taipumus migreeniin)? Auttoiko niska-hartia jumeihin? Teen istumatyötä niin niska on todella jumissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukean aina ihanasti, suosittelen.

Vierailija
2/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aito kysymys:

käytetäänkö päähieronnassakin jotain öljyjä? Kun nehän hieroo niskan ja hartiatkin kai samalla, niin siinä osiossa varmaan ainakin käytetään? Normaalisti hierojalla mulla on hiukset kiinni, jotta ne ei klähmäänny hartiahieronnassa öljyyn, mutta se ei varmaan onnistu kuitenkaan päähieronnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin blogikirjoituksen hieronnasta ja siinä luki että hierois öljyllä... Ja muistaakseni luki, että öljyn kannattais antaa vaikuttaa pari tuntia ennen hiustenpesua. Otan pipon mukaan varmuuden vuoksi jos sieltä tarvitsee lähteä öljyt hiuksissa :)

Ap

Vierailija
4/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:23"]Laukean aina ihanasti, suosittelen.
[/quote]
Oi, että. Taidan sanoo tällaiselle hoidolle "ei kiitos". laukean kyllä kotonakin ;)

Vierailija
5/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:42"]

Luin blogikirjoituksen hieronnasta ja siinä luki että hierois öljyllä... Ja muistaakseni luki, että öljyn kannattais antaa vaikuttaa pari tuntia ennen hiustenpesua. Otan pipon mukaan varmuuden vuoksi jos sieltä tarvitsee lähteä öljyt hiuksissa :) Ap

[/quote]

Eli ei oo kesän hommia intialainen päähieronta :D

Kuulostaa kyllä tosi rentouttavalta. Ehkä mäkin menen joskus.

Vierailija
6/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut intialisessa päähieronnassa jossa istuin tuolilla ja hoitaja hieroi hartiat, niskan ja pään, kesti puolisen tuntia. Useamman kerran olen ollut ayurvedaintialisessapäähieronnassa (sanahirviö, ei varmaan ihan noin kirjoiteta), siinä istuin ensin tuolilla, oli ihana öljyjalkakylpy&hieronta, niska-hartiahieronta ja lopuksi hoitosängyllä/pöydällä, mikä lie, selälläni maaten omalle luonnetyypille sopivalla aromaattisella öljyllä hierottiin pää ja kasvot, kesti noin 1,5-2 tuntia. Hämärää oli, suolatuikut paloivat ja rentouttava musiikki soi taustalla.

Et kummankohanlainen intialainen päänhieronta on kyseessä? Siinä lyhyemmässä siis ei käytetty öljyä.

Jälkimmäinen oli superihana, minä jolla on ikäni ollut univaikeuksia nukahdin aina hoitoiltana ilman ongelmia ja nukuin syvää unta aamuun asti!

Vierailija
7/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran käynyt jossain kylpylässä kosmetologin tekemässä "intialaisessa päähieronnassa". Tehtiin paperimyssyn läpi (!) vähän hivellen ja painellen, hartioita ja niskaa kevyesti möyhittiin, sitten joku appelsiinimehu sateenkaarihimmelikoristeella käteen ja olisi pitänyt olla ah niin ylellistä ja rentouttavaa. Petyin, todellakin. En usko että ns. oikea intialainen päähieronta on tällaista. Pitäisi yrittää vielä uudestaan, esim. just jotain tuollaista ayrveda-tyyppistä, jonkun oikeasti asian osaavan käsissä.

Vierailija
8/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kestää 45 min :) Tommonen 7:n kuvailema olis ihana! Täytyykin ettiä semmonen seuraavaks :)

Ap

Vierailija
9/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:46"]

Oon kerran käynyt jossain kylpylässä kosmetologin tekemässä "intialaisessa päähieronnassa". Tehtiin paperimyssyn läpi (!) vähän hivellen ja painellen, hartioita ja niskaa kevyesti möyhittiin, sitten joku appelsiinimehu sateenkaarihimmelikoristeella käteen ja olisi pitänyt olla ah niin ylellistä ja rentouttavaa. Petyin, todellakin. En usko että ns. oikea intialainen päähieronta on tällaista. Pitäisi yrittää vielä uudestaan, esim. just jotain tuollaista ayrveda-tyyppistä, jonkun oikeasti asian osaavan käsissä.

[/quote]

Joo, kannattaa kyllä valikoida hyvin mihin menee, taso vaihtelee paljon! Itse haluan aina koulutetun ja kokeneen hierojan, kosmetologeilla hierontataidot on epämääräistä huiskintaa, ne on ihonhoidon ammatilaisia. 

Vierailija
10/10 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran intialaisessa päänhieronnassa. Oli ihan ammattilainen tekemässä. Istuin tuolilla hämärässä huoneessa ja taustalla soi hiljainen, rentouttava musiikki. Öljyä tms. ei käytetty. Hieronta tehtiin vaatteiden päältä. Käsiteltiin koko pää, myös korvat ja kasvot, kaula, niska, hartiat, kaula ja käsivarsien yläosat. Hierontaa se ei ole, enmmänkin silittelyä, hivelyä ja koskettelua. Rentouttaa kyllä ja saa hiukset pörröön, joten pipo on hyvä idea kotimatkalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme