Miksi mä en jaksa mitään?! Ahdistavaa!
Mua väsyttää aina vaan enkä jaksa yhtään mitään. Esim. kauppareissu ahdistaa ja yritän käydä mahd. harvoin koska olen loppupäivän reissun jälkeen ihan väsynyt. En jaksa edes kuvitella millaista olisi reissata, opiskella tai käydä töissä, yritän välttää. Nytkin palelen kotona viltin alla enkä jaksa mitään!
Yritän käydä lenkillä ja syödä suht terveellisesti jne. Olenko ainoa tällainen maailmassa :'(
Kommentit (12)
Käy ainakin hemoglobiini tarkistamassa ja muutenkin sulkemassa fyysisen sairauden mahdollisuus pois. Sitten voidaan keskittyä mielialapuoleen.
Mulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Löysin puolivahingossa oire-listan netistä ja melkein kaikki oireet osuivat muhun. Olin vain luullut, että olen laiskapaska luulosairas idiootti.
Kai syöt terveellisesti tai vitamiineja? Raudan puutoskin voi aiheuttaa tuollaista.
Kävin hiljattain hemoglobiinin testauttamassa, oli 136 eli ihan hyvä. :/ Ap
Pitää vaan kehittää itsekuria ja reipastua, vaatii luonteenlujuutta mutta niin se vaan on. Ei heru ymmärrystä täältä.
Kokeile jättää viljat pois ruokavaliosta, itselläni auttoi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:27"]
Pitää vaan kehittää itsekuria ja reipastua, vaatii luonteenlujuutta mutta niin se vaan on. Ei heru ymmärrystä täältä.
[/quote]
Ei mene aina noin. Taustalla voi olla oikea sairauskin ja silloin ei tuohon vaan pysty. ¨Pahimmillaan krooninen väsymysoireyhtymä, johon myös ei voi vaikuttaa tahdonvoimalla, mutta johon ei myöskään ole kummoisiakaan hoitoja. Jos taas on kilpirauhanen, masennus, hivenainepuutos tms niin sitten saadaan hoidettua.
syötkö tarpeeksi, myös hiilareita.
Nämä ymmärtämättömät itsekuri-ihmiset voivat kuvitella vaikka millainen oma olotila on kaksi vuorokautta valvottuaan. Tee siinä sitten töitä ja pärjää kun olet AINA tuossa tilassa lepäät tai et ja vaikka liikut ja syöt terveellisesti. Kaikki väsymys ei ole päästä ja itsekurista kiinni. Syynä voi olla esim mainittu kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku ruoka-aine mikä ei sovi.
Syön aika vähän jos vertaa muihin ihmisiin. Olen silti ylipainoinen. Olen ollut näin väsynyt jo lapsena :/ Masentaa kun ei saa mitään aikaiseksi ja elämä menee pötkötellessä. Jäin yläasteen jälkeen miettimään mihin kouluun hakisin - näin 15v. myöhemmin mietin yhä enkä jaksa tehdä asialle mitään. Töitä en luonnollisesti myöskään ole tehnyt ja olen jo kauan ollut syrjäytynyt. Kavereita ei ole kun en jaksa edes soittaa kellekään, saati että kahville lähtisin :/ olen miettinyt auttaisiko terapia. Olen harkinnut viimeiset pari kk soittamista lääkärille. Ap
Mittauta kilpirauhasarvot. Kuulostaa meinaan sen vajaukselta.
Tosin pelkät henkiset ongelmat (juurikin sosiaalisuuden puute) aiheuttaa väsymystä eikä mikään kiinnosta. Masentuneena pienimmätkin asiat tuntuu ylivoimaisilta, kuten juuri tuo puhelinsoitto.
Täällä oli myös noin, ihan valtava väsymys ja saamattomuus. Lääkäriin kun viimein raahauduin, ei sieltä saanut mitään muuta kuin masennuslääkkeet joita en alkanut syömään koska en kokenut olevani masentunut, vain väsynyt. (Tosin aloin saamaan pidemmän päälle paniikkikohtauksia joihin sain myös lääkkeet)
Minulla auttoi myös tuo viljojen jättäminen pois ruokavaliosta. Paniikkikohtaukset jäi myös sille tielle. Suosittelen kokeilemaan, voi nimittäin tehdä ihmeitä.
Ei ole kyllä ihan tervettä tuollainen! Kannattaisikohan mennä lääkäriin ja selvitellä noin suuren uupumuksen syitä?