Kermaperseiden first world problem: asunnon postiosoite muuttuu Kauniaisista Espooksi -> asunnon arvo laskee...
"Posti vaihtaa kolmen kerrostalon osoitteen Kauniaisissa ”Espooksi” – Raivostuneet asukkaat pelkäävät nyt asuntojen arvon romahtavan"
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se helvetin väärin. Ei se tee ihmisestä kermapersettä, että hän tajuaa rahan päälle.
Ei Kauniaisiin postiosotteen perässä muuteta vaan kunnallisten etujen, jos nuo asunnot sijaitsevat Kauniaisissa ei se tule muuttumaan sen takia että postille on kätevämpää että osoitteet on Espoossa. Eli mikään ei todellisuudessa muutu, arvoonkaan tuo ei vaikuta.
Asunnon arvo ei määrity pelkästään järkisyillä, joten et voi väittää tietäväsi ettei vaikuta arvoon. Sen näkee sitten kun asuntoaan yrittää myydä.
Sitä asuntoa tullaan kuitenkin aikanaa myymään nimenomaan Kauniaislaisena asuntona, joten asunnon arvon alentumisen pelko on kyllä niin hatusta vedetty, kuin olla voi. Sanoisin jopa foliohatusta vetästy.
Myydä voi minä tahansa, mutta ei se tarkoita että ostajat sen löytää. Itse kun etsin sopivaa asuntoa niin katsoin sieltä etuovesta ihan sillä postinumerolla mistä etsin. Mutta ehkä kaikilla muilla sitten on henkilökohtainen välittäjä tms joka hakee sopivia asuntoja joita sitten mennään yhdessä henkilökohtaisiin näyttöihin katsomaan niinkuin telkkarissa :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kateellisilla taas vaikeaa, kun pitää oikein nimittelemään ruveta. Pitäisikö mun "kermaperseenä" alkaa kutsua teitä duunareita "proleiksi"? Tai no, tuskin edes tiedät, mitä proletariaatti tarkoittaa...
Mistä tiedät että ovat kateellisia?
Vierailija kirjoitti:
Salettiin Granin rkp, kokpomus ja persut halunneet erotella tuon alueen S E L K E Ä S T I erilleen Kauniaisista!
Ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salettiin Granin rkp, kokpomus ja persut halunneet erotella tuon alueen S E L K E Ä S T I erilleen Kauniaisista!
Ja miksi?
Sitä johdetaan näin eli johdon?
Joo, tonni tulee heti neliöhintaan lisää, kun postiosoitteessa lukee KAUNIAINEN. Asukkaiden pelko on aivan aiheellinen, vaikka kyseinen asuinalue onkin ihan tyypillinen kerrostalo-nukkumalähiö aseman lähettyvillä.
Itse asun tuossa suht vieressä, Kauniaisten puolella kylläkin. Olisihan se todella outoa, jos postiosoite on Espoossa ja kuitenkin saat selitellä ”kaikille” että asun ihan oikeasti Kauniaisissa. Esim lasten kouluihin, päiväkoteihin jne. En ymmärrä pointtia. :)
Vierailija kirjoitti:
Joo first world problems jne. mut kyllä ymmärrän harmituksen. Kauniaisten postikoodilla olevissa kämpissä nyt vaan on ”kauniaislisä” eli kyllä tossa varmaan menettää ainakin jonkin verran rahaa, jos kämpän myy. Ja toiseksi, Kauniaisissa on pienempi kunnallisveroprosentti kun Espoossa, joten joutuu lisäksi maksamaan enemmän veroa.
Kunta ei vaihdu.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun tuossa suht vieressä, Kauniaisten puolella kylläkin. Olisihan se todella outoa, jos postiosoite on Espoossa ja kuitenkin saat selitellä ”kaikille” että asun ihan oikeasti Kauniaisissa. Esim lasten kouluihin, päiväkoteihin jne. En ymmärrä pointtia. :)
Pointti on tie. Tie kulkeeEspoon puolella.
Keinotekoinen loiskunta saa nyt vaan kärsiä näistä lieveilmiöistä.
Vähän sama kun asuin vuosia sitten Joensuussa ja Posti oli fiksuudessaan päättänyt vetää asuinalueellani postinumeroalueen rajan keskelle katua siten, että alkupään numerot olivat toisella alueella ja loppupään toisella. En tiedä milloin muutos oli tullut voimaan, mutta tarkastin asian postinumerohaulla postin julkisista tietojärjestelmistä silloin aikanaan. Alueen asukkaat kuitenkin iloisesti käyttivät osoitteissaan kyseiseen kaupunginosaan (vuosikausia) mielikuvissa liitettyä postinumeroa riippumatta siitä missä kohtaa katua asuivat, joten en tiedä paljonko helpostusta siihen postinjakoon lopulta tuli (vastaus: ei yhtään). Tuokin oli luultavasti vain jonkun kyllästyneen postin työntekijän päähänpisto eikä kauhean onnistunut sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä minnekään tarvitse selitellä, kun virallisissa rekistereissä on kotikunnaksi merkitty Kauniainen. Sen perusteella asioita katsotaan noissa yhteyksissä, eikä osoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
t. 90
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo first world problems jne. mut kyllä ymmärrän harmituksen. Kauniaisten postikoodilla olevissa kämpissä nyt vaan on ”kauniaislisä” eli kyllä tossa varmaan menettää ainakin jonkin verran rahaa, jos kämpän myy. Ja toiseksi, Kauniaisissa on pienempi kunnallisveroprosentti kun Espoossa, joten joutuu lisäksi maksamaan enemmän veroa.
Kotikunta on edelleen Kauniainen, joten kunnallisvero pysyy pienempänä. Ainoastaan postiosoitteessa oleva kunta muuttuu.
Sekavaa, mutta niinhän se posti on.
Miten tuo on edes mahdollista? Jos ko. osoite ei ole koskaan kuulunut Espoon kaupunkiin?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikunta on edelleen Kauniainen, joten kunnallisvero pysyy pienempänä. Ainoastaan postiosoitteessa oleva kunta muuttuu.
Sekavaa, mutta niinhän se posti on.Miten tuo on edes mahdollista? Jos ko. osoite ei ole koskaan kuulunut Espoon kaupunkiin?
-ohis
Ajattele asiaa niin, että postiosoite liittyy vain postinjakeluun. Kun talo sijaitsee Espoolle kuuluvan tien varrella, niin loogisesti sen postiosoite on Espoo. Ajattele vaikka niin, että postilaatikko olisi siinä tien laidassa, niin se on se postiosoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä minnekään tarvitse selitellä, kun virallisissa rekistereissä on kotikunnaksi merkitty Kauniainen. Sen perusteella asioita katsotaan noissa yhteyksissä, eikä osoitteen.
Varmasti näkyy selkeästi rekisterissä, mutta ensisilmäyksellä ei. Ja jos ei haeta mistään rekisteristä tietoa vaan katsotaan osoitteen mukaan.. että kyllä se tuo varmasti hämmennystä.
Olisihan se hassua asu Vantaalla, osoite Helsingissä, mutta Vantaalla asuinkunta. Ei mitään järkeä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on tie. Tie kulkeeEspoon puolella.
Keinotekoinen loiskunta saa nyt vaan kärsiä näistä lieveilmiöistä.
Juu tiedän. Ihmettelin jo kun noita rakensivat että miksi ”kuuluvat” Kauniaisiin kun on tuolla Espoon puolella. Juu Kauniaisten rajojen sisällä, mutta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti ettei kukaan kysy missään tilanteessa tarkennusta? :) Aivan varmasti tulee aiheuttamaan monessa paikassa pään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se helvetin väärin. Ei se tee ihmisestä kermapersettä, että hän tajuaa rahan päälle.
Ei Kauniaisiin postiosotteen perässä muuteta vaan kunnallisten etujen, jos nuo asunnot sijaitsevat Kauniaisissa ei se tule muuttumaan sen takia että postille on kätevämpää että osoitteet on Espoossa. Eli mikään ei todellisuudessa muutu, arvoonkaan tuo ei vaikuta.
Asunnon arvo ei määrity pelkästään järkisyillä, joten et voi väittää tietäväsi ettei vaikuta arvoon. Sen näkee sitten kun asuntoaan yrittää myydä.
Sitä asuntoa tullaan kuitenkin aikanaa myymään nimenomaan Kauniaislaisena asuntona, joten asunnon arvon alentumisen pelko on kyllä niin hatusta vedetty, kuin olla voi. Sanoisin jopa foliohatusta vetästy.
Myydä voi minä tahansa, mutta ei se tarkoita että ostajat sen löytää. Itse kun etsin sopivaa asuntoa niin katsoin sieltä etuovesta ihan sillä postinumerolla mistä etsin. Mutta ehkä kaikilla muilla sitten on henkilökohtainen välittäjä tms joka hakee sopivia asuntoja joita sitten mennään yhdessä henkilökohtaisiin näyttöihin katsomaan niinkuin telkkarissa :D
No itse en kyllä koskaan ole hakenut postinumeron perusteella, eihän mulla ole hajuakaan minkään alueiden postinumeroista, hyvä kun omani tiedän. Kyllä mä haen aina alueen mukaan, kun haen, eli tässä tapauksessa hakisin Koivuhovin perusteella ja epäilen vahvasti, että näin tekee valtaosa muistakin etuoven, tai oikotien käyttäjistä.