Ulkona +13c ja silti täällä pääkaupunkiseudulla porukka toppatakit päällä ulkona..
Parikin nuorta naista metrossa paksut takit päällä. Ei nyt talvi ole 😀
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussakin voi olla plus 13
Toivottavasti tänä(kin) talvena -13. Oli pitkästä aikaa kunnon talvi ja lumikinokset korkealla.
Ei toppatakki ole mikään yksi tuote, niitähän on todella erilaisilla täytteillä ja paksuudella. Suomessa on alkukesän illat ja usein myös keskikesän yöt hyvin viileitä. Itselläni on erikseen ”kesätoppis” ohut ja iloisen värinen toppis on pelastanut jo useamman juhannuksen, kotiin paluun yöllä festareilta, terassi-illan, kesäteatterissa istumisen jne.
Teinitytsyt ei moisista luonnonvoimista välitä: talvipakkasilla nilkat paljaina tennareissa ja kesähelteillä maiharit jalassa lämmittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pukeudun aina sen mukaan, miten tarkenen.
En suostu palelemaan, enkä hikoilemaankaan.
Turhaan siellä irvistelet.jumankauta joo,toppatakki niskaan asti napitettuna! Villatakilla pärjää vallan mainiosti,tai jollain kevyellä ohuella takilla.
Miten aiot pakkasella pärjätä,lkaks toppatakkia?
Minä ainakin ihan hyvin. Olen 20 vuotta päiväkodissa työskennellessäni aina vetänyt kevyttoppiksen päälle, kun on tullut viileää. En silti palele talvella kovillakaan pakkasilla. Sitä sopeutuu pikkuhiljaa . Palella en viitsi.
Samoin sitä kuumaan keliin tottuu pikkuhiljaa
Minä taas en totu kuumuuteen monessa viikossakaan, vaan koko kuumuuden ajan hiki valuu ja on tuskainen olo. Viileämpään aikaan pystyy elämään ilman jatkuvaa vi*utusta. Ja en ole lihava, vaan hoikempi kuin suurin osa väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toppatakki ole mikään yksi tuote, niitähän on todella erilaisilla täytteillä ja paksuudella. Suomessa on alkukesän illat ja usein myös keskikesän yöt hyvin viileitä. Itselläni on erikseen ”kesätoppis” ohut ja iloisen värinen toppis on pelastanut jo useamman juhannuksen, kotiin paluun yöllä festareilta, terassi-illan, kesäteatterissa istumisen jne.
Keskikesä on Suomessa joskus heinäkuussa ja silloin on yölläkin usein lähelle 20 lämmintä, että en sanoisi sitä hyvin viileäksi. Flanellipaitaa paksumpaa takkia ei tuohon aikaan voi yölläkään käyttää.
Lahdessa näkyi nainen toppatakissa, villakaulaliinassa, tumpuissa ja pipossa. Huh huh. Mitenköhän tarkenee talvella kun kesällä tuollaiset varustukset...
Olen nähnyt nuoria naisia keväällä +4 asteessa narutoppi ja perseshortsit päällä. Keväällä +4 on ilmeisesti lämmintä ja syksyllä sama on kylmää.
Helsinkiläiset on niiiiiiiin metropoliitteja niiiiin metropoliitteja.. vilu on heti kun ei ole lämmintä kuin dubaissa tai muualla missä ramppaavat nämä trendipellet.
Heistä on niiiiiin häpeällistä olla suomalainen.
Typerää porukkaa.
Onko joku sääntö, että toppatakkia voi pitää vain talvella?
Voisko joku nyt sit kertoa ne oikeat pukeutumis säännöt, ettei vaan tule pahoitettua kenenkään mieltä väärillä vaate valinnoilla.
Miehiä sitten shortsit jalassa lokakuussa?
Vierailija kirjoitti:
Teinitytsyt ei moisista luonnonvoimista välitä: talvipakkasilla nilkat paljaina tennareissa ja kesähelteillä maiharit jalassa lämmittämässä.
Muistan tämän vuoden uutisen teinistä, jolla paleltu nilkat sairaalakuntoon, äitinsä varoitellen jutussa muita.
Eiköhän ne ole kevyttoppiksia, ei mitään varsinaisia toppatakkeja. Minullakin oli kevyttoppis aamulla, kun kävelin töihin, eikä ollut ollenkaan liian lämmin. Täällä oli alle 10 astetta lämmintä, ja kylmän kosteaa ja tuulista. Iltapäivällä sitten rullaan takin pieneen pussiin ja laitan käsilaukkuun, jos on lämpimänpää.
Käsilaukku ei liene mallia clutch🤔
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku nyt sit kertoa ne oikeat pukeutumis säännöt, ettei vaan tule pahoitettua kenenkään mieltä väärillä vaate valinnoilla.
Suomalaiset opetettu pienestä pitäen eri säiden mukaan pukeutuminen ja kerrospukeutumisen taito.
Kun taivaalta tulee kuin saavista, silloin mennään rumilla keltaisilla sadeviitoilla ja Nokian kumisaappailla. Talvella Helly Hansenin pilkkihaalareilla. Kesällä ruutupaita ja rumat bermuda shortsit. Väliaikoina sekalaista päällystä.
Vierailija kirjoitti:
Ne pk-seudulla majailevat ovat tottuneet vähän lämpimämpän ilmanalaan.
En ole pk-seudun edustaja, mutta tosiasia on, että lämpöön tottuu, mutta kylmään ei totu koskaan. Ihminen on erittäin sopeutuvainen eläin ja siksi ihmisiä elää kaikissa erilaisissa sääolosuhteissa, mutta enemmistö elää alueilla, joissa ei ole valtavia vaihteluita, joita saattaa olla esim. täällä. Meillä voi kesällä olla yli 30C helteitä ja elämä on tukalaa, mutta kun talvella on yli 30C pakkasia, koko yhteiskunta hidastuu ja ihmiset pysyy sisällä.
Helsingissä meri tuo oman raakuutensa säätilaan. Kostea kylmä tuuli puhaltaa suoraan ihmisen läpi ja sitä vastaan pitää pukeutua lämpimästi. Sama tietysti koskee kaikkia rannikon kaupunkeja ja sen verran minulla on kokemusta niistä, että vaikka lämpötila on sama koko eteläsuomessa, sisämaassa se on paljon lempeämpää.
Jokaisen oma asia miten pukeutuu. Joskus kyllä itsekkin mietin tarkeneeko tuo oikeasti shortseilla? Nämä on kaikki olleet miehiä. Itsekkin olen ja vaikka se on ilo silmälle. Niin eikö niissä lyhyissä hameissa koskaan tule kylmä? Ehkä katseet pitää lämpimänä?
Sitä toppatakkia joutuu joka tapauksessa käyttämään kuukaustolkulla, joten en ymmärrä mikä fetissä osalla on pukeutua sellaiseen jo elokuussa.
Eilen oli tuulta ja kosteaa, lämpötila 10,5 astetta. Kevyttoppis olisi ollut ihan tarpeen kun kylmä meni luihin ja ytimiin. Kylmä tuuli kävi korviin ja harmitti ettei ollut pipoa.
Lapsikin tuli kylmissään koulusta, illalla puki kaulaliinan, pipon ja hanskat ulos eikä ollut yhtään liikaa.
Mun mies laittaa shortsit. Minulla taas on silloinkin samat lämpimät vaatteet kuin nytkin.