Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin syrjäytynyt, panin ulkokuoren kuntoon ja siitä alkoi hyvän kierre

Vierailija
25.08.2021 |

Ulkonäön merkityksestä voidaan puhua paljon. Ja ihmetellä, miksi me ihmiset ollaan niin paskoja, että annetaan niin pinnallisella asialle arvoa niin paljon, ja jatkaa maailman vihaamista. Tai sitten voidaan myöntää, että ollaan itse ehkä samanlaisia paskoja, ja ollaan erityisen mielissään, jos porukan suosituimmat ja hyvännäköisimmät viihtyvät seurassamme. Varsinkin se erityissöpö kundi tai typykkä, joka aiheuttaa meissä ylimääräisiä sydämentykytyksiä... päätin kääntää homman toisin päin. Jos kerran voin muuttaa elämäni näin yksinkertaisen ja typerän pinnallisen ja helpon asian kautta, niin teen sen. Myöskin ne "erilaiset/persoonalliset ihmiset", hevarit, gootit, mitkä lie, " joille ulkonäkö ei merkkaa mitään", suhtautuvat paremmin siistin ja tyylikkään näköiseen ihmiseen kuin homsantuuhun. Ihan kaikki. Vaikka muuta väittävät. Tai siis jotkut toki kohtelevat myös homsantuita hyvin, mutta eivät hekään kohtele hyvännäköisiä sen huonommin ainakaan, ehkä ihan hivenen paremmin kumminkin.

No, mä päätin satsata tähän osa-alueeseen, alunperin saadakseni eräänlaisen vainon loppumaan, joka oli jo vaaraksi monille. Tajusin, että ne uskaltaa vainota mua siksi, koska pitävät mua heikkona luuserina koska olen homsantuu. Rupesin nimittäin hieman tarkkailemaan elämää ja sen sosiaalisia lainalaisuuksia, kuten että keitä kohdellaan mielinkielin ja keitä ei.

Minusta tää on ilosanoma. Youtubesta löytyy kivoja opetusvideoita ulkonäön kuntoon saattamiseen ja on jopa ihan hauskaa viihdettä opiskella tätä. Sain asian jo huomattavasti paremmalle tolalle, ja tämä on käynnistänyt hyvän kierteen. Ihmiset kohtelevat minua hyvin, ovat kiinnostuneita minusta, eivät lyttää valtavirrasta poikkeaviakaan mielipiteitäni ja ovat aloitteellisia yhteydenotoissa suuntaani. Luulin todella, että ajatusmaailmani oli liian poikkeava monille että he voisivat hyväksyä sen, mutta nyt kun en ole enää homsantuu, mielipiteeni eivät ole enää ongelma vaan aivan oikeassa olen 😳 Luulen että ulkonäöllä on paljon valtaisampi merkitys kuin ymmärrämmekään tietoisella tasolla!

Minusta kaikkia pitää kohdella hyvin ja oikeudenmukaisesti ulkonäköön katsomatta, mutta jos esim. lapseni saavat paremman elämän sen avulla että olen opetellut kaunistautumaan, niin olen sen valmis tekemään. Ja kohtelen itse kaikkia mielestäni yhtä hyvin. Eräänlaisena sosiaalisia lainalaisuuksia tiedostamattomana, huonoitsetuntoisena, persoonallisena tapauksena oon oikeesti ollu tässä aina ihan hyvä.

Mutta hyvännäköisyys tuo myös lisää positiivista valtaa, sitä että sua kuunnellaan paremmin, ja se on sellainen leiviskä joka kannattaa käyttää hyvään! Mullakin on nyt paljon enemmän vaikutusvaltaa erääseen itselleni tärkeään asiaan.

Ja jos joku epäilee että ei voi noin suurta vaikutusta olla ehostautumisella, kyllä se on geeneistä kiinni, niin sitä varten etsin kohta jonkun hyvän ehostautumisvideon tähän seuraavaksi... 🙂

Siihen kierteeseen vielä: kun mua kohdellaan hyvin ja arvostavasti, se tietty parantaa myöskin sosiaalista itsetuntoani, eikä itseänikään ahdista ja ujostuta niin paljon ottaa yhteyttä ihmisiin. Uskallan kohta ehkä jopa ehdottaa että aloittaisin yhteisen harrastuksen jonkun ihmisen kanssa... noh, sosiaalisessa elämässäkin riittää vielä opiskeltavaa, sen verran tehokkaasti olin syrjäytynyt.

Mutta: jos mä pystyin tähän, säkin pystyt. Jos haluat. Toki syrjäytymiselle on moninaisia syitä, mutta tietylle porukalle voisi tämän suuntaisesta toiminnasta olla hyötyä. Jos vaan hyväksyy sen tosiasian, että me ihmiset ollaan näin pinnallisia. Tai ei ehkä hyväksy, mutta alistuu siihen. 😉

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em jaksa lukea aloitusta mutta oon aika varma ettei ap ole oikeasti ollut syrjäytynyt

Vierailija
62/67 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan asia on juuri kuten ap kirjoitti, eikä itsetunnolla ole sen kanssa tekemistä. Olin teininä kaunis mutta itsetunto oli tosi huono ja pidin itseäni rumana. Silti kaveripiirissä sain paljon enemmän anteeksi kaikkea jälkikäteen katsottuna typerää käytöstä, kuin mitä vähemmän kauniit ystäväni.

Sittemmin itsetunto parani ja olen kokenut elämän olevan täynnä mahdollisuuksia ja ihmisten yleensä mukavia ja ystävällisiä. Minulle pidetään ovea auki, lastenvaunujen kanssa liikkuessa sain aina nostoapua bussiin pyytämättä jne. Sen sijaan kasvoiltaan ihan kaunis mutta vähän ylipainoinen kaverini on välillä ollut tilanteessa, jossa kukaan ei auta rattaiden kanssa edes kohteliaasti pyytämällä.

Urallani olen edennyt todella nopeasti. Vaikka minulla on koulutusta, osaamista ja taitoa tulla ihmisten kanssa toimeen, olen joskus pohtinut onko ulkonäkö kuitenkin jollain tavoin edesauttanut urakehitystä. Onneksi alan olla sen tason tehtävissä, että niissä näyttö ratkaisee oikeasti. Toisaalta kyllähän vaikka pörssiyritysten toimitusjohtajat tuntuvat tällä hetkellä olevan usein vinttikoiramaisen hoikkia kestävyysurheilijoita, eli ehkä ulkonäkö vaikuttaa jollain tavalla etenemiseen silläkin tasolla.

Tämän ajattelu tuntuu siinä mielessä ikävältä, että itsellä on edelleen muistissa miltä tuntui kun uskoi olevansa ruma. Ehkä siksi kohtelen kaikkia tasapuolisen ystävällisesti (ja toivon tietysti, että olisin niin hyvä ihminen että tekisin sen muutenkin :D). Lapsille olen yrittänyt opettaa, että vaikka siisti pukeutuminen kuuluu tavallaan hyviin käytöstapoihin, niin jokaista kanssaihmistä pitää kohdella kauniisti ja se on paljon tärkeämpää kuin mikään ulkoinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan mitään auta.En koe että naiset suhtautuu kauniisiin ja hyväkroppaisiin ja vielä lisäksi rohkeisiin ja fiksuinkin naisiin mihin itse kuulun,mitenkään hyvin. Kysymys on enemmänkin sattumasta ja esim siitä missä kaupungissa asuu.

Vierailija
64/67 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Ei nyt mitään treffikutsuja ole sadellut, mutta mulle pidetään useammin ovea auki, hymyillään vastaan tullessa ilman syytä, bussikuski päästää ensimmäisenä sisään jne. Teki hyvää pitkän masennusjakson jälkeen.

Vierailija
65/67 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisko nyt? Jos ei, niin löytyy youtubesta hakusanoilla "Mature woman makeup tutorial by Samer Khouzami".

En katso videota mutta vasemman puolen naisella on hapan ilme ja oikean puolen naisella kiltti ilme. Olen myös nähnyt meikattuja naisia vasemman puolen ilmeellä enkä lähestyisi heitä.

Hah :D molemmissa kuvissa ihan sama ilme, huomaat kyllä kun katsot tarkemmin. Meikattuna vaan ilme näyttää pehmeämmältä ja mukavammalta. Näin helppo teitä on höynäyttää.

Vierailija
66/67 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Em jaksa lukea aloitusta mutta oon aika varma ettei ap ole oikeasti ollut syrjäytynyt

Jos et lukenut mitään niin mistä noin päättelet? 😄

Varmaan ton määrittelee eri ihmiset eri tavoilla. Totta etten ollut alkkis ojan pohjalla. Mutta yksinäinen ihminen, jonka yli oli helppo kävellä ja monet kävelivätkin, ja josta ei kukaan ollut kiinnostunut vapaa-ajalla.

Vierailija
67/67 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan tätä ketjua ja mitä ihmettä, miksi viestini on poistettu! Kerroin ettei laittautumisen tarvitse olla kallista eikä siis mikään kauppojen juoni naisten rikastumista vastaan. Itse olen ostanut muutamia edullisia ja parempilaatuisia vaatteita, jotka muuntuvat moneen tilaisuuteen. Eivät olleet mistään kalliista luxus butiikista vaan halvasta ketjuliikkeestä (jätän nyt nimen sanomatta ettei kenellekään tule paha mieli). Meikkaan kevyesti ja nätisti parilla tuotteella jotka käytän loppuun ennen kuin ostan uusia. Meikkaamiseen ei tarvitse olla kallista eikä kerryttää meikkikokoelmaa. Hiusten laittaminen ei maksa mitään kun opettelee tekemään kivoja kampauksia. Mikä tässä oli liikaa? Meneekö tämäkin poistoon? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä