Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin syrjäytynyt, panin ulkokuoren kuntoon ja siitä alkoi hyvän kierre

Vierailija
25.08.2021 |

Ulkonäön merkityksestä voidaan puhua paljon. Ja ihmetellä, miksi me ihmiset ollaan niin paskoja, että annetaan niin pinnallisella asialle arvoa niin paljon, ja jatkaa maailman vihaamista. Tai sitten voidaan myöntää, että ollaan itse ehkä samanlaisia paskoja, ja ollaan erityisen mielissään, jos porukan suosituimmat ja hyvännäköisimmät viihtyvät seurassamme. Varsinkin se erityissöpö kundi tai typykkä, joka aiheuttaa meissä ylimääräisiä sydämentykytyksiä... päätin kääntää homman toisin päin. Jos kerran voin muuttaa elämäni näin yksinkertaisen ja typerän pinnallisen ja helpon asian kautta, niin teen sen. Myöskin ne "erilaiset/persoonalliset ihmiset", hevarit, gootit, mitkä lie, " joille ulkonäkö ei merkkaa mitään", suhtautuvat paremmin siistin ja tyylikkään näköiseen ihmiseen kuin homsantuuhun. Ihan kaikki. Vaikka muuta väittävät. Tai siis jotkut toki kohtelevat myös homsantuita hyvin, mutta eivät hekään kohtele hyvännäköisiä sen huonommin ainakaan, ehkä ihan hivenen paremmin kumminkin.

No, mä päätin satsata tähän osa-alueeseen, alunperin saadakseni eräänlaisen vainon loppumaan, joka oli jo vaaraksi monille. Tajusin, että ne uskaltaa vainota mua siksi, koska pitävät mua heikkona luuserina koska olen homsantuu. Rupesin nimittäin hieman tarkkailemaan elämää ja sen sosiaalisia lainalaisuuksia, kuten että keitä kohdellaan mielinkielin ja keitä ei.

Minusta tää on ilosanoma. Youtubesta löytyy kivoja opetusvideoita ulkonäön kuntoon saattamiseen ja on jopa ihan hauskaa viihdettä opiskella tätä. Sain asian jo huomattavasti paremmalle tolalle, ja tämä on käynnistänyt hyvän kierteen. Ihmiset kohtelevat minua hyvin, ovat kiinnostuneita minusta, eivät lyttää valtavirrasta poikkeaviakaan mielipiteitäni ja ovat aloitteellisia yhteydenotoissa suuntaani. Luulin todella, että ajatusmaailmani oli liian poikkeava monille että he voisivat hyväksyä sen, mutta nyt kun en ole enää homsantuu, mielipiteeni eivät ole enää ongelma vaan aivan oikeassa olen 😳 Luulen että ulkonäöllä on paljon valtaisampi merkitys kuin ymmärrämmekään tietoisella tasolla!

Minusta kaikkia pitää kohdella hyvin ja oikeudenmukaisesti ulkonäköön katsomatta, mutta jos esim. lapseni saavat paremman elämän sen avulla että olen opetellut kaunistautumaan, niin olen sen valmis tekemään. Ja kohtelen itse kaikkia mielestäni yhtä hyvin. Eräänlaisena sosiaalisia lainalaisuuksia tiedostamattomana, huonoitsetuntoisena, persoonallisena tapauksena oon oikeesti ollu tässä aina ihan hyvä.

Mutta hyvännäköisyys tuo myös lisää positiivista valtaa, sitä että sua kuunnellaan paremmin, ja se on sellainen leiviskä joka kannattaa käyttää hyvään! Mullakin on nyt paljon enemmän vaikutusvaltaa erääseen itselleni tärkeään asiaan.

Ja jos joku epäilee että ei voi noin suurta vaikutusta olla ehostautumisella, kyllä se on geeneistä kiinni, niin sitä varten etsin kohta jonkun hyvän ehostautumisvideon tähän seuraavaksi... 🙂

Siihen kierteeseen vielä: kun mua kohdellaan hyvin ja arvostavasti, se tietty parantaa myöskin sosiaalista itsetuntoani, eikä itseänikään ahdista ja ujostuta niin paljon ottaa yhteyttä ihmisiin. Uskallan kohta ehkä jopa ehdottaa että aloittaisin yhteisen harrastuksen jonkun ihmisen kanssa... noh, sosiaalisessa elämässäkin riittää vielä opiskeltavaa, sen verran tehokkaasti olin syrjäytynyt.

Mutta: jos mä pystyin tähän, säkin pystyt. Jos haluat. Toki syrjäytymiselle on moninaisia syitä, mutta tietylle porukalle voisi tämän suuntaisesta toiminnasta olla hyötyä. Jos vaan hyväksyy sen tosiasian, että me ihmiset ollaan näin pinnallisia. Tai ei ehkä hyväksy, mutta alistuu siihen. 😉

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni, eli nyt on ulkomuoto kunnossa, mutta nuppi edelleen sekaisin. Siitä urkeneekin hieno ura esim seksipalvelujen saralla.

Sulla on mania päällä, jos viitsit yhtään horinaasi vilkaista.

Vierailija
22/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö vaikuttaa todella paljon. Olin tukevahko ja aloin treenaamaan verenmaku suussa. Hartialeveys kun kasvoi tarpeeksi, niin ihmisten suhtautuminen muuttui todella paljon. Työpaikalla kehutaan ahkeruudesta, vaikka todellisuudessa jaksan tehdä vähemmän hommia sillä raskas treeni vie voimat. Enkä edes enää tee ylitöitä, koska salille on kerettävä.

Ulkonäkö on ihan niitä tärkeimpiä asioita, olitpa mies tai nainen. Ei ole minun mielipide vaan kokemuksesta opittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä mä luin. Eikö syrjäytymisen määritelmä ole opiskelemattomuus/työttömyys ja tuilla eläminen. 

Vaikka näyttäisit miltä, miten se estää sua opiskelemasta/menemästä töihin. Jos nyt et näytä siltä, että olet epäonnistunut pomminpurkaja, mitä väliä.

Paljon mukavampi opiskellakin kun ei tunne itseään siellä syrjityksi. Uskon että syrjäytymisen takana on usein huono itsetunto.

Tuntuu vaan, että sulla ollut huono itsetunto ja olet ollut tyytymätön itseesi. Toi sun ulkonäköpakkomielle on sun omassa päässä, ei muiden.

Jaa no mikä selittää selkeän muutoksen saamassani kohtelussa? Ja tuollahan yksi muukin nainen kertoi vastaavasta kokemuksesta.

Vierailija
24/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ni, eli nyt on ulkomuoto kunnossa, mutta nuppi edelleen sekaisin. Siitä urkeneekin hieno ura esim seksipalvelujen saralla.

Sulla on mania päällä, jos viitsit yhtään horinaasi vilkaista.

Höpönpöpön. Sulla on itelläs joku paljon pahempi päällä, kun reagoit toisen hyvään käänteeseen noin. Taidat olla pahasti syrjäytynyt sinäkin.

Vierailija
25/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se ohjevideo viipyy?

Vierailija
26/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan alle 60-vuotias ei käytä sanaa "homsantuu". Lisäksi muutenkin kirjoitustapa viesti provoilusta, sillä harva aikuinen nainen ajattelee aidosti noin. Jos on miesystävä ja parisuhde jo olemassa, miksi pitäisi yrittää miellyttää vieraita ihmisiå? Sitä paitsi ei kaksoisleuasta tai pulleudesta saa standardinättiä edes laittautumalla - se vaatii vain laihduttamista.

Käyttää jos on lukenut lapsena paljon Aku Ankkoja (myöskin vanhoja Aku Ankkoja). Kyllä kasvojen muotoon voi vaikuttaa paljonkin, toinen keino on myös peittää poskia hiuksilla tai hiuskiehkuroilla. Ja korostaa jotain muuta piirrettä kasvoissa niin että huomio ohjautuu sinne. Mulla edelleen todisteena tää saamani kohtelua, joka on lyönyt ihan ällikällä. Miten ventovieraatkin tulevat leikkipuistossa juttelemaan ja pitävät mua ihan tasaveroisena ihmisenä.

Vierailija
27/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on psykoosissa

Vierailija
28/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se ohjevideo viipyy?

Ai niin

Vierailija
29/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yks aika voimallinen video.

Vierailija
30/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista.

Vierailija
31/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on psykoosissa

Sä oot ollu liian kauan vauvafoorumilla.

Vierailija
32/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yks aika voimallinen video.

Hetko nyt tuli joku fiba

Vierailija
33/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan alle 60-vuotias ei käytä sanaa "homsantuu". Lisäksi muutenkin kirjoitustapa viesti provoilusta, sillä harva aikuinen nainen ajattelee aidosti noin. Jos on miesystävä ja parisuhde jo olemassa, miksi pitäisi yrittää miellyttää vieraita ihmisiå? Sitä paitsi ei kaksoisleuasta tai pulleudesta saa standardinättiä edes laittautumalla - se vaatii vain laihduttamista.

Käyttää jos on lukenut lapsena paljon Aku Ankkoja (myöskin vanhoja Aku Ankkoja). Kyllä kasvojen muotoon voi vaikuttaa paljonkin, toinen keino on myös peittää poskia hiuksilla tai hiuskiehkuroilla. Ja korostaa jotain muuta piirrettä kasvoissa niin että huomio ohjautuu sinne. Mulla edelleen todisteena tää saamani kohtelua, joka on lyönyt ihan ällikällä. Miten ventovieraatkin tulevat leikkipuistossa juttelemaan ja pitävät mua ihan tasaveroisena ihmisenä.

Mutta jos olet edelleen pullukka, niin kerro, mitä olet käytännössä tehnyt ulkomuotosi muuttamiseksi? Listaa joitain seikkoja. Muuten tuo varmaan pätee kyllä, tosin riippuu siitä perusnaamasta ja -kropasta sen muun alla.

Vierailija
34/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko silti seniori-iässä jo?

Vierailija
35/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisko nyt? Jos ei, niin löytyy youtubesta hakusanoilla "Mature woman makeup tutorial by Samer Khouzami".

Vierailija
36/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itsekin kivempaa kohtelua, jos mulla joskus harvoin on silitetyt vaatteet päällä, mekko/hame tai jos olen vähän laittanut hiuksiani. Esim. suojateillä autot helpommin päästävät ylittämään tien ja jotkut miehet katsovat hieman flirttaillen. En vain jaksa silti vaivautua ja se tuntuu niin feikiltä. Haluan olla kulahtanut ja vähän homssuinen oma itseni.

T. Ei ap

Vierailija
37/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe. Monet suomalaiset on opetettu (aivopesty) uskomaan, että ulkonäöllä ei ole merkitystä. "Rumat ne vaatteilla koreilee!" 

Minulle on opetettu täysin erilainen ajatustapa. Sain erittäin hyvän roolimallin omalta isoäidiltäni ja isoisältäni. He pukeutuivat aina siististi (myös kotona ja kesämökillä), koska se oli heille täysin normaalia. He myös opettivat tuon tavan omille lapsilleen (minun äitini ja hänen sisaruksensa) joka sitten siirsivät ne tavat eteenpäin omille lapsilleen (minä ja serkut).

En olisi voinut lapsena (5-vuotiaana) edes kuvitella pukeutuvani huonosti. Nautin siitä, että vaatteeni ovat siistit, laadukkaat, oikean kokoiset, hyvin istuvat ja mukavat käyttää. Miksi pukeutuisin huonosti nyt (aikuisena) kun minulla on enemmän määräysvaltaa omasta pukeutumisestani? 

Moni suomalainen on jämähtänyt 5-vuotiaan tasolle, mitä tulee vaatevalintoihin. Ostetaan sitä mitä muut ostavat (no kun kaverillakin on), sitä mitä sattuu olemaan kaupassa (no kun en jaksa etsiä) tai ylipäänsä mitä vain (koska oma ulkonälö ei kiinnosta).

Ihmisistä - varsinkin miehistä - näkee kilometrin päähän, ovatko he oppineet lapsina pukeutumaan kunnolla vai ei.  

Vierailija
38/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisko nyt? Jos ei, niin löytyy youtubesta hakusanoilla "Mature woman makeup tutorial by Samer Khouzami".

En katso videota mutta vasemman puolen naisella on hapan ilme ja oikean puolen naisella kiltti ilme. Olen myös nähnyt meikattuja naisia vasemman puolen ilmeellä enkä lähestyisi heitä.

Vierailija
39/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taas en ole ikinä ollut niin onneton kuin silloin kun yritin larpata jotain "klassisen kaunista naista". Pikemminkin olen huomannut, että ihmisiä ei oikeastaan hevonwithujakaan kiinnosta, että onko minulla vaikka meikkiä vai ei.

Suurempi vaikutus on ollut sellaisilla ulkoisilla seikoilla kuin parempi ryhti ja kovempi ääni ja silmiin katsominen. Eivät nekään minulle luontaisia ole, mutta hyöty on niin suuri että olen valmis sen verran näkemään vaivaa.

Vierailija
40/67 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso videota mutta vasemman puolen naisella on hapan ilme ja oikean puolen naisella kiltti ilme. Olen myös nähnyt meikattuja naisia vasemman puolen ilmeellä enkä lähestyisi heitä.

Totta puhut ilmeestä, oikeanpuoleinen on paljon pehmeämpi kun taas vasen näyttää siltä ettei tahdo kenenkään lähestyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi