Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokasoodasta tai desinfiointiaineesta apua voimakkaaseen hikoiluun?

Vierailija
24.09.2014 |

Olen kuullut, että ruokasoodasta ja/tai desinfiointiaineesta saattaisi saada apua runsaaseen hikoiluun. Olen kokeillut apteekin dödöjä, mutta ne eivät sovi iholleni ja markettidödöt sen sijaan eivät tehoa tarpeeksi hyvin. Lisäksi olen myös kuullut, että kainaloiden kuoriminen auttaisi hikoiluun?

Kiinnostaisi siis tietää, että miten esim. tuota ruokasoodaa voisi käyttää estämään hikoilua? Desinfiointiainetta laitetaan ymmärtääkseni aina suihkun jälkeen paikkoihin, joista hikoaa. En kyllä tiedä voiko tuota laittaa kasvoihin?

Hikoilen kainaloista, mutta myös selästä, jaloista, niskasta, kaulasta sekä kasvoista. Pahin on ehdottomasti kainalot, mutta jos vaikka kävelen noin kilsan ihan normaalivauhdilla, en siis edes mitenkään tosi nopeasti, niin sen jälkeen hiki tulee ulos edellä mainituista paikoista. Näin siis, vaikka kävelisin esim. 2-4asteessa t-paidalla, niin hiki tulee silti.

Labroissa olen käynyt ja siellä kaikki oli ok, ainakaan lääkärin mukaan hikoilu ei selity millään labratuloksella. Myöskään ylipainosta ei voi johtua, kun olen normaalipainoinen.

Lääkäri ei puhunut, mutta itsellä tuli mieleen, että voisko olla aikaiset vaihdevuodet (olen 30v nainen). Mutta mistä sen sitten tietää onko kyse vaihdevuosista johtuvasta hikoilusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma ollut jo vuosia vaikka olen vasta 24 :(

Vierailija
2/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit aiheuttaa hien hajun ja desinfiointiaine tappaa niitä, joten uskon kyllä että toimii. En sitten tiedä kuinka pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että auttaa. Soodaa kokeilin joskus, ei auttanut mitään. 

Mulla toimii parhaiten yhdistelmä mineraalikivideodorantti + siihen päälle vielä marketin sellainen voidemainen Rexonan Maximum Protection dödö. Ei sekään täydellisesti toimi mutta eipä ärsytä ihoa eikä yleensä normaalikäytössä petä, korkeintaan jos erityisesti rehkii tai on tosi kuuma.

Vierailija
4/6 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox voisi auttaa. Ei ole ihan ilmaista, mutta ajattelin kokeilla kunhan on rahaa.

Vierailija
5/6 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botoxista olen itsekin kuullut, mutta siinäkin se vaikutusaika luultavasti lyhenee, siis jos ekan vaikutus kestäis vaiks 9kk, seuraava saattaa olla tuota lyhyempi ja seuraava taas tuota lyhyempi ja tuo kun ei tosiaan ole kauhean halpaakaan.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 16:47"]

Botox voisi auttaa. Ei ole ihan ilmaista, mutta ajattelin kokeilla kunhan on rahaa.

[/quote]

Vierailija
6/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juupa juu