Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä silmälasit voi maksaa 650€

Vierailija
24.09.2014 |

pokien hinta on 200€ (myönnän, että kalliit) mutta linssit maksaa 450€ ja näistäkin toinen linssi on jo ilmainen !!!

Hajataitto ja plusnäkö korjattu, pakko pitää kuitenkin koko ajan päässä. Toki pakko on ottaa ohennus ja kovapinta. Mitä ihmettä lasien hinnoille on tapahtunut.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävän hintaista nykyään. Itse olen jo vuosia tehnyt niin että hommaan Suomesta vain reseptin ja teetän lasit kaukomatkojen yhteydessä Aasiassa. Silmälaseissa ja niiden vahvuuksissa noudatetaan kansainvälisiä standardeja, joten helppoa on. Ja lasit on mukava saada heti matkaan eikä odotella viikko tokulla kun ne hiotaan jossain virossa. Ja muutenkin on kiva ostaa useammat lasit samalla kertaa ja vähän eri tyylisiä. Viimeksi maksoin 500 euroa Suomessa yksistä laseista ja keväällä Shanghaissa ostin 3 lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla yhteensä noin 200 euroa.

Vierailija
2/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä uskomattomalta hinnalta... Pokiin voi itse toki vaikuttaa, mutta linssit nyt maksaa mitä maksaa. Pakko ne hionnat on niihin ottaa. Toisaalta olen kuullut, että halpispaikoissa on tullut paskaa laatua, eli mikä sitten kannattaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni kaksitehot ja lisäksi näyttöpäätetyöhön sopivat stväterävyyslasit, lisäksi on hajataittoa. Maksoivat yht 540 e. Eli ei aina ole kallista, riippuu mistä ostaa.

Vierailija
4/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasien hinnoille ole tapahtunut yhtään mitään. Tässäkin, kuten monessa muussa asiassa, laadusta saa/pitää maksaa. Itse olen maksanut vuosia silmälaiseistani 500-600€, ihan vaan sillä, että nissenin 75€ lasit ocat yksinkertaisesti kuraa. Osta seitsemät - maksa puolikaat -markkinointi on vääristänyt ihmiset ajattelemaan, että hyvät lasit saa ilmaiseksi. Nokun ei saa.

Summa summarum: kalliit linssit = hyvät, euron linssit = huonot.

Vierailija
5/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:22"]

Ostin itselleni kaksitehot ja lisäksi näyttöpäätetyöhön sopivat stväterävyyslasit, lisäksi on hajataittoa. Maksoivat yht 540 e. Eli ei aina ole kallista, riippuu mistä ostaa.

[/quote]

Mistä ihmeestä noin halvalla saa.

Vierailija
6/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:26"]

Ei lasien hinnoille ole tapahtunut yhtään mitään. Tässäkin, kuten monessa muussa asiassa, laadusta saa/pitää maksaa. Itse olen maksanut vuosia silmälaiseistani 500-600€, ihan vaan sillä, että nissenin 75€ lasit ocat yksinkertaisesti kuraa. Osta seitsemät - maksa puolikaat -markkinointi on vääristänyt ihmiset ajattelemaan, että hyvät lasit saa ilmaiseksi. Nokun ei saa.

[/quote]

Joo, mutta mieti ihan oikeasti jos muoviset rimpulat (pokat) maksaa jopa yli 300€ niin mitä hemmetin järkeä?

Vierailija
7/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että Hoyan, Esseloren yms linssit hiotaan ihan täällä kotosuomessa. Kotimainen työ tietty maksaa, mutta eipä valu ihan jokainen duunipaikka ulkomaille.

Vierailija
8/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:26"]

[/quote]

Joo, mutta mieti ihan oikeasti jos muoviset rimpulat (pokat) maksaa jopa yli 300€ niin mitä hemmetin järkeä?

[/quote]

Eikös täällä ole joka nurkat täynnä niitä puoli-ilmaisia pokia? Ei tarvitse osaa kalliita, jos ei halua.

Vierailija
9/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon miinusta(kalliimpi ohueksi hiominen) ja hajataitto maksaa linsseissä kyllä.... Mut mite voi NOIN kallista olla?! Plus minusta se ei ole laatua, että tuollaisten linssien pinta menee paskaksi jossain 2-3 vuodessa. Minulla ainakin siihen pintaan tulee sellasta pientä "naarmua" siis mikä näyttää sitten siltä et sun rillit on koko ajan hiton likaset ja lopulta se häiritsee näkemistä kun niitä pitää päässään.

Vierailija
10/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 500 euroa pari vuotta sitten eikä pokat edes olleet mitään "merkkiä".

Keväällä kävin katsomassa aurinkolaseja ja olisin halunnut sellaiset, jotka oikeasti eivät pimennä koko maailmaa, kun aurinko paistaa tietystä kulmasta ja alennuksen kanssa olisivat maksaneet 480 euroa. En ostanut.

Vierailija
11/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin monitehoista 2 v sitten 830 e. Lisäksi hajatoaittoa. Pokat maksoi 100 e. 

Vierailija
12/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:22"]

[/quote]

Mistä ihmeestä noin halvalla saa.
[/quote] Specsaversilta. Ja olen turhamainen, en olisi ottanut rumia kehyksiä

Vierailija
13/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O :O :O menkää hyvät ihmiset specsaversille. Itse ostin sieltä yksteholasit kaikilla mausteilla ja Tiger of swedenin pokilla, 179e. Ei ollu mikään vain sen hetken supertarjous. Moniteholasit taitaa olla siellä jotain 250e luokkaa. Ps. tuommoisen linssin hionta maksaa yritykselle n. 80 senttiä.. (juu, ymmärrän kyllä että katteeseen kuuluu kaikki muukin esim optikon palkka, tilavuokrat, henkilöstökulut ym ym mutta kumminkin :D)

Vierailija
14/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 14, specrsaversillakin kaksi linssiä yhen hinnalla tarjouksellakin jonkun miinus 7 linssin ohueksihiominen hajataittoa korjaavalla linssillä maksaa halpis pokien kanssa 400-500euroa...

Vierailija
15/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paljon Kiinassa työmatkoilla ja teetän lasit siellä, mulla on tälläkin hetkellä varmaan ainakin viidet. Keskimäärin n. 100 € saan ainakin kahdet lasit parhailla mahdollisilla linsseillä ja hyvillä pokilla ja vielä aurinkolasit kaupanpäälle, ne ei ole rimpuloita vaan kestää mennen tullen vertailun Suomessa myytäville. Olen siis tehnyt näin jo viiden vuoden ajan. kaikki lasit menisivät laatunsa puolesta vielä mainiosti, mutta pokat joko alkaa olla vähän pois muodista ja uksi syy on alkava ikänäkö, joka on muuttanut linssien vahvuuksia.

Ja mulla on miinusnäköä n. -5 / -4.5 ja hajataittoa. Samassa yhteydessä saa näöntarkastuksen ja aina on vahvuudet olleet hyvät. Lasit saa odottaessa, aikaa menee n. 1-2 h. Ja kauppoja on kolme kerrosta täpötäynnä, että pokat löytyy kyllä aina yhdestä paikasta. Linssit eivät ole naarmuuntuneet, ovat olleet hyvin ohennetut ja ennenkaikkea juuri hyvät vahvuudet (Suomessa on välillä mennyt vähän metsään), mutta tokihan ne ovat paskaa kun ei ole Suomessa hiottu.

Toki Suomessa ei voi maksaa samaa kuin Kiinassa, mutta kyllä Suomessa lasien hinta on todella karannut käsistä. Se on asia joka ihmisen on pakko hankkia jos tarvitsee ja sillä on helppo rahastaa.

Edelliset Suomesta ostamani lasit olivat sellaiset, että sain jostain Instrun alesta pokat 2 € (heillä oli joku megakampanja), silti lasit maksoivat yli 300, koska linssit olivat niin kalliit.

Vierailija
16/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän kävin laserleikkauksessa kun vitutti tuo hinta ja lasit noin muutenkin.

Vierailija
17/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:43"]:O :O :O menkää hyvät ihmiset specsaversille. Itse ostin sieltä yksteholasit kaikilla mausteilla ja Tiger of swedenin pokilla, 179e. Ei ollu mikään vain sen hetken supertarjous. Moniteholasit taitaa olla siellä jotain 250e luokkaa. Ps. tuommoisen linssin hionta maksaa yritykselle n. 80 senttiä.. (juu, ymmärrän kyllä että katteeseen kuuluu kaikki muukin esim optikon palkka, tilavuokrat, henkilöstökulut ym ym mutta kumminkin :D)
[/quote]

höpö höpö!!!

T: Specsillä ennen töissä

Vierailija
18/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö siis tuolle että linssin hionta maksaisi 80snt.

T #18

Vierailija
19/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, silmälasien hinta on LASKENUT, siis myös meidän sokeiden lepakoiden erikoislinssien hinnat! Minulla on kaksitehot, joissa on kalleimmat mahdolliset erityisohuet linssit (pakko olla, koska miinusta -6,5, joten linssit olisivat muuten karmeat pullonpohjat), ja nämä ovat maksaneet aina paljon. Vielä tuossa kymmenisen vuotta sitten jouduin pulittamaan nykyrahassa melkein tonnin (kahdet lasit), nyt maksoi himpun alle 700 (lasit plus aurinkolasit voimakkuuksilla).

Syy: optikkoliikkeet maksattavat ne erikoistarjouslasit, joita lievemmin heikkonäköisille myydään alta satasellakin meillä, jotka joudumme ostamaan kalliimmat linssit syystä tai toisesta. Halvin varastolinssi ei maksa juuri mitään asiakkaalle, mutta optikkoliikkeelle kylläkin - mutta tarjouksilla kilpaillaan muita liikkeitä vastaan, ja ne tarjouksien jättämät tappiot pitää tietysti korvata jotenkin = kiskomalla meiltä rahaa kaksi käsin.

Vierailija
20/32 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:28"]Itsehän kävin laserleikkauksessa kun vitutti tuo hinta ja lasit noin muutenkin.
[/quote]
Sama. Kerran se vain kirpaisi, mutta siihen loppui rahanmeno kertalaakista.