Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaupan kassalla äsken - mitä hittoa...

Vierailija
24.09.2014 |

Täytyy tunnustaa et olen tällä palstalla joskus ihmetellyt kirjoituksia, joiden mukaan kaupan kassoilla tungetaan edelläolevan kantapäille ja tehdään ties mitä typerää. Itselläni kaupassakäyntiin ei yleensä liity mitään ihmeellistä draamaa...

...äsken kuitenkin oli niin outo tapaus, että pakko avautua. Lähdin siis hakemaan evästä töihin ja siinä samassa tulin ostaneeksi perheelle kotiin ruokaa; en mitään täyskärryllistä, mutta sellainen perässä vedettävä kori oli lähes täynnä maítoja, jugurtteja ym perustavaraa. Menin kassalle, jossa juuri yksi nainen oli maksamassa ja hihna tyhjänä. Menin siihen hihnan viereen ja aloin tyhjentää koriani, kun yhtäkkiä taakseni kiilaa nainen kärryillään ja kirjaimellisesti tulee kantapäilleni. No, ei siinä vielä mitään - ei kuulunut anteeksipyyntöä mutta ajattelin ettei huomannut törmänneensä. Mutta sitten tämä nainen alkaa mättää omia ostoksiaan siihen keskelle hihnaa, ihan minun ostoksiini kiinni vaikka minulla oli vielä kori lähes täynnä  ostoksia. Ihmeissäni tungin äkkiä sen seuraava asiakas -läpyskän siihen minun ja hänen ostosten väliin ja sanoin kuuluvasti että mulla on vielä ostoksia korissa, mutta hän vain jatkoi mättämistä. Myyjä oli tässä vaiheessa vetänyt sitä hihnaa jo eteenpäin, ja hihna oli aivan täynnä sen perässäolevan ostoksia. Joten mun oli pakko antaa ostoskorini hihnan yli myyjälle, jotta sai ne lyötyä kun eivät mahtuneet siihen hihnalle! Se nainen vain seisoi siinä takanani, ilmekään värähtänyt. 

Kotimatkalla rupesi tosissaan ottamaan päähän moinen käytös. Jos tunnistit itsesi, voitko selittää, mikä järki tässä oli?! Maksaminen ei ainakaan nopeutunut yhtään, kun myyjä joutui noukkimaan tavaroitani sieltä korista ja ihan yhtä hidasta olisi ollut jos mä olisin ojentanut niitä tavaroita myyjälle yks kerrallaan. Olisko mun pitänyt siis aggressiivisesti raivata tilaa niiltä sen toisen tavaroilta niin että osa olisi takuulla pudonnut lattialle?! En tajua... Myyjäkin oli niin hämmentynyt tilanteesta ettei saanut sanotuksi sille naiselle mitään.

Kaiken huippu oli se että siellä ei ollut mitään ruuhkaa tosiaan, vaan mun mennessä tälle kassalle pari muutakin kassaa siinä ympärillä näytti lähes tyhjiltä... 

No niin, takaisin töihin. Kiitos että sain avautua...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä ihmiset ajattelee kun tuntuu että samanlaisia ihmisiä tunkee tuolla kaupoissa joka päivä, ainakin kärryllä tökitään tai hengitetään niskaan arghhh!

Vierailija
22/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin vain on, että on tosi röyhkeitä ihmisiä. Älkää olko liian lepsuja tuollaisille. Kunnon meteli vain päälle. Minä olisin TODELLA KUULUVALLA äänellä kysynyt, että miksi laitat ostoksesi minun ostokseni sekaan. Miksi et odota vuoroasi. Jos olisi mulkoillut vain, niin sitten vaan mättämään omat ostokset sinne sekaan ja kerron kassalle, että rouva maksaa....

Kerran jouduin sanomaan takana olevalle, ei vielä laittanut ostoksia sekaan, mutta kun olimme jonossa, niin tökki jatkuvasti kärryjään minun takapuoleen. Siirryin vähän eteenpäin, eikun töniminen jatkui. Otin askeleen taaksepäin, niin että sai kärrynsä mahaansa... ei auttanut töniminen jatkui. Sitten käännyin ympäri, katsoin häntä silmiin ja sanoin kovaan ääneen: "Ole ystävällinen ja ota kärrysi irti minun perseestäni, kiitos". Kärry irtosi. Toi kova ääni pelästyttää aika usein röyhkeimmäkin urpon, häkeltyy niin, että muutkin ovat röyhkeitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin tyhmiä, että ne luulee jotenkin nopeuttavansa asioita tunkemalla ostoskärryn toisen perseeseeen tai sekoittamalla ostokset. Yks on kanssa se, että joku laittaa täysinäisen korin siihen tyhjien korien pinoon, ja kun olet itse saanut purettua ostoksesi omasta koristasi, niin et saa laitettua tyhjää koriasi paikoilleen. Pyysin kerran ihan kohteliaasti erästä naista ottamaan korin pois, mutta hän vain viittoi ja mursi venäläisittäin, että voin jättää korin minne tahansa lattialle. Silloin sanoin, että meillä Suomessa on tapana laittaa tavarat paikoilleen näin, ja otin sen eukon korin pois pinosta ja laitoin oman tyhjän tilalle.

Vierailija
24/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Joka kerta kun asioi kaupassa saa melkeinpä olla todistamassa näitä vajukkeja, jotka touhuavat omiaan. Ilmeisesti kassatapahtuma tavaroiden lastaamisineen, kapuloineen, maksamisineen ja pakkaamisen osalta sisältää liikaa eri vaiheita näille kehareille. Aina on joku hönkimässä niskaan, pukkimassa perseeseen kärryllä, tunkemassa tavaroita sekaan, viemässä koko tilan pakkaamisalueelta ym.

Vierailija
25/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi varmaan maksaa sunkin ostokset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi