Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos sosiaalituet puolitettaisiin?

Vierailija
25.08.2021 |

Tai leikattaisiin edes 25%. Muuttuisiko mikään?

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun pitäisi alkaa varastamaan ruokaa lapsilleni ja luultavasti myymään itseäni.

Paljonko veloitat pikapano*ta?

Vierailija
42/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeisiin lisä osa kiitos kirjoitti:

Ai nostettaisiin 25 prossaa kiitos hyvin monen elämän laatu paranisi ja varastelu puolittuisi kyllä.

Kuvitteletko ihan oikeasti että suurin osa varastelusta johtuisi siitä että ne rikolliset ihmiset oikeasti tarvitsevat sitä elääkseen? Ei, vaan siitä että he haluavat enemmän kuin mihin heillä on varaa. Se ei muuttuisi mihinkään riippumatta siitä onko heillä 200€, 500€ vai 2000€ käyttörahaa joka kuulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset menisivät töihin

Tai sitten ei. Jos sosiaalitukia heikennettäisiin, niin vois olla sunkin lompakko vaarassa. 

Ei näistä loisista rikoksiin olisi. Se vaatii vaivannäköä, ja sitähän he välttelevät loppuun asti. Ja saa tulla yrittää ryöstöä, parikymmentä vuotta mma:ta ja itsepuolustusta on kyllä jonkun verran temppuja antanut elämäntapaloisen etäällä pitämiseen.

Suomessa ei paljon pelota jostain varkaudesta kiinnijääminen, koska silloinhan pääsee linnaan ja saa ilmaiset ruoatkin asunnon lisäksi.

Monet todella köyhät ovat tottuneet kykkimään pienissä kopeissa (joita miellä yksiöiksi kutsustaan) päivästä toiseen kun ei rahaa isompaan eikä varaa käydä huvituksissa ja lomilla. Ihan kepeästi menisi vuoden parin kakku linnassa, mutta eihän ensikertalaisena kunniallisena kansalaisena edes saisi kuin ehdollista aluksi.

Eli bring it on!

Rangaistuksia tietysti kovennettaisiin myös ja vankilapalvelut voisi ostaa Venäjältä eli varasteleva pummi siperian junaan ja elämään reipasta leirielämää luonnon antimilla.

Eiköhän olisi fiksumpaa että sinä muuttaisin sinne ihailemaasi yhteiskuntajärjestelmään joka perustuu väkivaltaan, tyranniaan ja korruptioon.

Vierailija
44/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työeläkettä ei ole kertynyt tarpeeksi, Kela maksaa loput ja se kai teknisesti on sosiaalituki. Ei sitä itse ole ansaittu sitä eläkettä muutenkaan, esim itse olin työelämässä kaksi vuotta ja työkyvyttömänä nyt 11 vuotta. Toisaalta en ota keneltäkään edes kommenttia vastaan asiasta, joka esim ajaa autolla asfaltoituja ja valaistuja teitä pitkin. Se on niin kallista touhua että kenenkään veronmaksu ei riitä maksamaan edes kilometriä sitä infraa.

Vierailija
45/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin vain vuokran, kotivakuutuksen, sähköt ja puhelimen, muut laskut päästäisin ulosottoon eli yrityksiin tuo kosahtaisi ja teihin muihin, jotka joutuisitte maksamaan korkeampaa hintaa tuotteista.

Vierailija
46/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun pitäisi alkaa varastamaan ruokaa lapsilleni ja luultavasti myymään itseäni.

Miksi olet tehnyt lapsia ja jättänyt ne yhteiskunnan elätiksi?

Nyt oli taas niin syvällinen viesti...

Millainen ihminen kysyy tätä?

Järkevä ihminen. Don,t breed them if you can,t feed them opetetaan Amerikoissakin.

'Amerikat on siitä jännä maa että abortteja ei meinata sallia köyhille, mutta ei myöskään haluta elättää näitä lapsia joita ei saanut keskeyttää...

Vierailija
47/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan sossutukea, mutta ne ovat epäreiluja. Jos on elänyt kaidalla tiellä ja säästellyt, niin menettää rahansa, jos joutuu tuottomaksi.

Sossutuet suosivat tuhlaavaista elämäntapaa. Kaikki kannattaa tuhlata kierrellen maapalloa. Sitten saa täydet tuet, ja ei ole omaisuutta, jonka manettää.

Tavallaan olsii reilumpaa, että tuhlannut kuolisi nälkään ja säästänyt eläisi säästöillään.

Mutt en siis kannt tukien lakkauttamista, mutt tuhlaajan palkitseminen pitäisi lopettaa ja tuet tulojen mukaan.

Perustulo olisi reilu. Se pakottaisi tuhlaajat opiskelemaan säästämistä ja/tai töissäkäymistä.

Ja pesemään pyykit käsin, jos pesukone hajoaa. Pesin koko opiskeluajan 4 vuotta pyykkini käsin. En tykännyt yhteisestä pesutuvasta. Ja hyvinhän se sujui.

Vierailija
48/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset menisivät töihin

Ai minne töihin, orjatyöläiseksi, jossa palkka ei riittäisi mihinkään eli plus miinus nolla.

Vierailija
49/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä ihminen. Don,t breed them if you can,t feed them opetetaan Amerikoissakin.

Joooo, ja siksi USA:ssakin elää 2,5 miljoona lasta asunnottomana... Sellainen sivistysvaltio.

Vierailija
50/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työeläkettä ei ole kertynyt tarpeeksi, Kela maksaa loput ja se kai teknisesti on sosiaalituki. Ei sitä itse ole ansaittu sitä eläkettä muutenkaan, esim itse olin työelämässä kaksi vuotta ja työkyvyttömänä nyt 11 vuotta. Toisaalta en ota keneltäkään edes kommenttia vastaan asiasta, joka esim ajaa autolla asfaltoituja ja valaistuja teitä pitkin. Se on niin kallista touhua että kenenkään veronmaksu ei riitä maksamaan edes kilometriä sitä infraa.

Sinunko ruuat kuljetetaan kauppaan hevoskärryillä peltotietä pitkin?

Vierailija
51/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopettaisin elämäni, koska työkyvyttömänä sairauseläkeläisenä en pysyisi hengissä sillä rahalla.

Minulla muuten sama juttu. Saan eläkettä yhteensä vähän yli 840€ kuussa. Sillä ei tosiaan juhlita.

Kyllähän sillä pärjää 3 ihmistä. Näin mulle tällä palstalla sanottiin.

Vierailija
52/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset menisivät töihin

Tai sitten ei. Jos sosiaalitukia heikennettäisiin, niin vois olla sunkin lompakko vaarassa. 

Ei näistä loisista rikoksiin olisi. Se vaatii vaivannäköä, ja sitähän he välttelevät loppuun asti. Ja saa tulla yrittää ryöstöä, parikymmentä vuotta mma:ta ja itsepuolustusta on kyllä jonkun verran temppuja antanut elämäntapaloisen etäällä pitämiseen.

Suomessa ei paljon pelota jostain varkaudesta kiinnijääminen, koska silloinhan pääsee linnaan ja saa ilmaiset ruoatkin asunnon lisäksi.

Monet todella köyhät ovat tottuneet kykkimään pienissä kopeissa (joita miellä yksiöiksi kutsustaan) päivästä toiseen kun ei rahaa isompaan eikä varaa käydä huvituksissa ja lomilla. Ihan kepeästi menisi vuoden parin kakku linnassa, mutta eihän ensikertalaisena kunniallisena kansalaisena edes saisi kuin ehdollista aluksi.

Eli bring it on!

Rangaistuksia tietysti kovennettaisiin myös ja vankilapalvelut voisi ostaa Venäjältä eli varasteleva pummi siperian junaan ja elämään reipasta leirielämää luonnon antimilla.

Eiköhän olisi fiksumpaa että sinä muuttaisin sinne ihailemaasi yhteiskuntajärjestelmään joka perustuu väkivaltaan, tyranniaan ja korruptioon.

Helpoin ratkaisu.

Vierailija
53/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset menisivät töihin

Eli bring it on!

siinä ryöstön yrityksessä voi "kompastua" ja lyödä päänsä pahasti "katukivetykseen".  menee vielä hampaatkin remonttiin.

Että väkivaltaankin sitten itse syyllistyisit? Ja kuvittelet muka olevasi jotain "parempaa ainesta". No just.

Vierailija
54/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä. Mutta vuokrakatto tulisi tarpeeseen. 

40 m2 vaikka 400 egee.

80 m2 vaikka 800 egee.

Jne.

Loppuisi asuntosijoittamisella keinottelu.

Vuokranantajana en pärjäisi noin pienellä tuotolla, vaikka asuntovelkaa ei siitä ole.

Juuri tehtiin parveke ja julkisivuremontti, uudet ikkunat ja ovet. Yksiössä hintä 35 000. Mieti miten kauan sen kerryttäminenkestää vuokratuotoista. (kun lisäksi 8 vuotta sitten uusittiin putket ja kylppärit. Niistäkin vielä yhtiövelkaa)

Vierailija
55/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan olisin taloudellisesti riippuvainen miehestä ja vanhemmistani.

Ei sitten käynyt ensimmäisen tai edes toisena mielessä, että ottaisit oman elämäsi omiin käsiin...menisit aluksi vaikka töihin. Siitä on hyvä aloittaa.

Kun ei ole paikkoja jonne "mennä töihin".

Et itse ole näköjään ollut työelämässä viimeisten 25 vuoden aikana, kun työelämän käytännöt ovat sulle selvästi noin vieraita.

Vierailija
56/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikka, tuo demokratian ja hyvinvointivaltion mallimaa.

Vierailija
57/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tehnyt lapsia, jos olet köyhä?

Miksi omenapuu omenoi syksyllä?

Miksi omenapuu hankki omenoita, vaikkei sen tarvitsisi hankkia yhtään?

Molemmat on eläviä olentoja. Ei laskelmallisia robotteja.

Ihminenkin lisääntyy sopivissa olosuhteissa itsestään ilman mitään suunnitelmallisuutta.

Ihmettelisin kyllä ihmistä joka laskelmoi ja järjestelee anaalisesti oman lisääntymisensä. Sellainen henkilö varmasti myös aikatauluttaa muut elintoiminnolliset asiansa kellon tarkasti. Silloin ollaan jo lähellä robottia kuin elävää olentoa.

Vierailija
58/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mua aina säälittää nämä äärioikeistolaiset työttömiä, köyhiä, eläkeläisiä, vammaisia yms, vihaavat henkilöt, jotka itse kuvittelevat olevansa jotain yhteiskunnan kermaa. Mutta mitään sivistystä eikä älyä heiltä löydy saati edes inhimillisyyden alkeitakaan.

On ainakin typerää olettaa, että oma menestyminen johtuisi omasta itsestään ja itsensä erinomaisuudesta. 

Vierailija
59/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooo, ja siksi USA:ssakin elää 2,5 miljoona lasta asunnottomana... Sellainen sivistysvaltio.

Se johtuu siitä, että tuota ohjetta ei ole noudatettu. Jos ihmiset hankkisivat lapsia vain jos pystyvät niistä huolehtimaan niin asunnottomia lapsia ei olisi.

Totta! Miksi kukaan ei ole keksinyt tätä aikaisemmin?!

Mulla olis myös tää: Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut.

Vierailija
60/191 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisi somehiutaleille maistua työskentely Habsburgerissa vinkumisen sijasta!

Hebsburgerit pitäisi sulkea, somehiutaleilla ei olisi varaa syödä niissä.

Joten ei olisi hebsburgerit työpaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi