Entä jos sosiaalituet puolitettaisiin?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Loiset menisivät töihin
Tai sitten ei. Jos sosiaalitukia heikennettäisiin, niin vois olla sunkin lompakko vaarassa.
No, mun pitäisi alkaa varastamaan ruokaa lapsilleni ja luultavasti myymään itseäni.
Alkaisi somehiutaleille maistua työskentely Habsburgerissa vinkumisen sijasta!
Syntyisi hökkelikyliä eli slummeja, huostaanotot kasvaisi, päihdeongelmat lisääntyisi, terveysongelmat lisääntyisi, itsemurhien määrät nousisivat ja tosiaan rikollisuus rehottaisi.
Sitten otettaisi väkisin niiltä joilla on enemmän.
Ai nostettaisiin 25 prossaa kiitos hyvin monen elämän laatu paranisi ja varastelu puolittuisi kyllä.
Entäs jos herrojen palkkoja puolitettaisiin ja kitkettäisiin korruptiota?
Aoitettasko ensin siitä?
V*tuttaa tyypit jotka aina heikoimmassa osassa olevilta leikkaisi, veisi kaiken jos voisi. Entäs kun ihmistä kurjistetaan liikaa, eikä ole enää mitään menetettävää. Vieläkö virnistelijät naurattaisi silloin.
Itse varmaan olisin taloudellisesti riippuvainen miehestä ja vanhemmistani.
Työvoimapula olisi pian historiaa. Helsingin puistoissa telttailisi maakunnista saapuneita Hesburgerin työntekijöitä.
Puolet gigoloista muuttaisi takaisin turkkiin.
Entä jos ois seitsämän oikein lotossa veikannut? 🎵🎶🎼🔊🎹
Itse lopettaisin elämäni, koska työkyvyttömänä sairauseläkeläisenä en pysyisi hengissä sillä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Syntyisi hökkelikyliä eli slummeja, huostaanotot kasvaisi, päihdeongelmat lisääntyisi, terveysongelmat lisääntyisi, itsemurhien määrät nousisivat ja tosiaan rikollisuus rehottaisi.
Näinpä, sosiaaliturva takaa yhteiskuntarauhan, mutta tätä ei EK ahneudeltaan näe.
Suomi olisi entistäkin epäreilumpi. Lasipullojen, rättien ja bensan myynti kasvaisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopettaisin elämäni, koska työkyvyttömänä sairauseläkeläisenä en pysyisi hengissä sillä rahalla.
Minulla muuten sama juttu. Saan eläkettä yhteensä vähän yli 840€ kuussa. Sillä ei tosiaan juhlita.
Minusta mielenkiintoisempi idea on että entäs jos sosiaalietuuksia nostettaisiin?
Sehän pistäisi vauhtia työnantajiin, jotka maksavat ihan kurapalkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Eläke ei ole sosiaalituki.
Alkaisin tekemään rahaa kannabiksella. Kasvattaisin tai ostaisin ja myisin eteenpäin.
Tämän moraalini sallisi, koska kannabis on vaarattomampaa kuin alkoholi.
Koviin huumeisiin en sekaantuisi.
Saattaisin myös suunnitella rikoksia jotka kohdistuisivat suuryrityksiin
m35
Rikollisuus kasvaisi