Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

...ooOO***HELMET, VIIKKO 33***OOoo...

11.08.2008 |

Uusi viikko kanssasisaret!

Ja viime viikon keskustelut: [http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.perhe.fi/…]

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut tekemään ison ja erittäin vaikean päätöksen, mutta se on varmasti oikea ratkaisu. Oikein paljon voimia tuleviin päiviin teidän koko perheelle.

Jos haluat keskustella saman asian kokeneiden kanssa niin yahoosta löytyy ryhmä meille keskeytyksen kokeneille osoitteesta: http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/

terveisin, Miina yhden enkelipojan äiti myöskin

Vierailija
22/41 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää, että näin kävi ja jouduit tekemään raskaan päätöksen. Voimia ja jaksamista koko perheelle!

Hilpsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella pahalta hänen puolestaan.

Nyt kun np-ultra on takana niin vähän aikaa eletään hiljaiselämää, kunnes taas odotetaan sitten innolla seuraavaa ultraa.

Menen nyt keskiviikkona Vilho Hiilesmaan vastaanotolle yksityiselle keskustelemaan jonkun todellisen asiantuntijan kanssa tästä uhkaavasta sektiosta. Pelottaa ja itkettää niin hirveästi. Olen sen jo kerran käynyt läpi ja se oli kyllä hirveintä, mitä olen elämässäni kokenut. Mutta jos ei ole muita mahdollisuuksia niin näinhän sitten eletään. Olen kuitenkin onnekas, että vauva on tulossa, eihän kaikille lapsia suoda. Vaikka pelottaakin, miten jaksan sairauteni ja vauvan kanssa...

Mutta hiljaiseloa täällä. Närästää ja väsyttää kyllä, opinnot alkaa torstaina. Jännittää se, ihanaa päästä oppimaan kaikenlaista uutta!

Pioni ja Pikkuinen rv 12+2

Vierailija
24/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanpa minäkin liittyä joukkoon! Tänään on neuvolalääkäri ja keskiviikkona np-ultra. Viikkoja siis 11+4. Ultra ei enään jännitä, koska kävimme viime viikolla ylimääräisessä ultrassa. Miehen serkku on lääkäri ja tahtoi ultrata. Olis ultrannu jo aikaisemmin jos oltais tajuttu pyytää! Kaikki näytti hyvältä.

Kolmas raskaus menossa, kaksi tyttöä on jo ennestään -01 ja -03. Kerrottiin viime perjantaina tytöille ja ovat aivan innoissaan. Vanhempi jo suunnittelee vaunujen ostoa :) Muutenkin olaan kerrottu jo tosi monelle. Nyt ultran jälkeen jo vieraille. Aluks kerroin parhaille kavereille, siskolle, miehen veljille, vanhemille, lähimmälle työkaverille...Siis aikamoinen lörpöttelijä! Myös töissä olen kertonu. Tuntui reilulta ja aika raskas työ on myös minulla. Voi hyvällä omalla tunnolla jättää raskaimmat nostelut pois.

Ällötystä, väsymystä, rinnat tosi kipeät, pään särkyä, jatkuva nälkä( pari viikkoa sitten piti syödä tunnin välein) ,kaikkea siis löytyy. Onneksi olin lomalla kun pahin aika oli. Nyt jo tuntuu, että elämä voittaa. Kaikkea suolasta tekis mieli, ei niin kään makeaa. Vaikka ennen normaali oloissa oli toisin päin. Nyt tulee helposti ällö olo jos syö liikaa makeaa. Poikaa veikkaan, tytöistä kun ei ollut muuta kuin väsymystä.

Tsemppiä kaikille, jotka joutuvat jännittämään tuloksia. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu!

Jonttu 11+4

Vierailija
25/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän laittamassa esittelypinoonkin tietosi... Minäkin odotan kolmatta, ennestään tyttö -04 ja poika -05. Tytöllä voin pahoin paljon enemmän kuin pojalla, mutta en muista että olisin himoinnu tai ällönny mitään erityisesti. Poikaa odottaessa en juurikaan voinut pahoin, mutta himoitsin kaikkea suolaista ja mausteista. Normaalisti (siis ei raskaana) olen varsinainen sokerihiiri. Nyt makea ällöttää (muutaman karkin saatan syödä, suklaata en ollenkaan), ainoastaan salmiakki menee jotenkin. Sitä vastoin himoitsen kaikkea suolaista; grilliruokaa, pizzaa, sipsejä, suolapähkinöitä... (slurps, kuola valuu) Mutta nyt myös olen ollut pahoinvoiva jo plussatestistä asti ja ihan näihin päiviin asti (vielä viime viikolla oksensin)! Eli en nyt näistä oireista nyt osaa sanoa, kumpi voisi olla tulossa...

Mimmi & Yrjö-Kyllikki rv.13+1

Vierailija
26/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väsyttää, mutta ei pahakaan. Neuvolaan ryntäsin heti töistä, oli eka lääkärineuvola. No, eipä siellä paljon mitään, teki sisätutkimuksen, kaikki ok, ja pikaisesti kuunteli sydänäänet, siellähän se heti jumpsutti, ei tarvinnut etsiä kyllä...

Eilen illalla kun laitoin sänkyyn maata, niin vauveli alkoi vetään sellasta rallia mahassa, että!!! Eli liikkeet tuntuu jo kyllä hyvin.

Marjukka 13+2

Vierailija
27/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenelle tuplasti onnea, tosi ihanaa saada tänne helmikuisiinkin kaksosia ;o)

Mayyalle ei voi muuta toivoa kuin onnea... Todella ikävän kuuloista.

Tänään kun tulin kotiin (lomalla vielä tän viikon, mutta yhdessä kokouksessa käväisin), säikähdin kun keittiön pöydällä oli kirje HUSilta. Tiesin heti, että tottakai se on veriseulan tuloksista ja pidin itsestään selvänä, että ne lähettää jotain vaan jos on joku pielessä. Avasin kuoren ja heti sattui silmään vaan "hyvä odottava äiti.... downin syndrooman tulokset..." Ajattelin heti, no niin, se on siinä! No luimpas kirjettä vähän eteenpäin ja siinä olikin "...olivat normaalit ja riskiä ei ole" Kaikki tähän asti siis hyvin täällä.

Vierailija
28/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jontulle siis tervetuliaistoivotukset! :) Meillä onkin aika lähellä lasketut ajat, minulla 27.2.

Minulla alkoi hirveä päänsärky, jota on kyllä vaikea jaksaa. En edes tiedä onko lihasperäistä vai raskauteen liittyvää.

Esikoista (poika) odottaessa ei ollut juuri mitään oireita, ja nyt on kaikkea maan ja taivaan väliltä. Viime yönä oli vaikea nukkua, kun oksetti niin hirveästi. Uskaltaisiko veikata tyttöä?

Tsemppiä kaikille, jotka joutuvat töissä jaksamaan! Itse en jaksaisi nyt tehdä töitä. Pääsin yliopistoon sisään tänä kesänä ja pian pitäisi jaksaa aloittaa opinnot. Toivottavasti olo on silloin jo parempi :)

Dopplerin haluaisin tilata...ehkä sitten kun lapsilisä tulee. Lisäksi vielä pari piinaavaa päivää perjantaihin, jolloin np-ultra. Toivottavasti ei ole kaksosia - se olisi aika järkytys (ihan oman kroonisen sairauteni takia)! Onnea tosin helenelle, jolle kaksi on tulossa :)

Nimiä kuumeisesti mietitään, miehelle kun ei ehdotukseni kelpaa. Tänään katsoin läpi irlantilaisia, skotlantilaisia, gaelilaisia ja japanilaisia nimiä...ei löytynyt mitään...heh.

Pioni ja Pikkuinen rv 11+3

Vierailija
29/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas surullisia uutisia...kun niin toivoisi, että kaikki menisi hyvin. 1/5 on tosiaan aika huima luku, joten ymmärrän, että kuulostaa ja tuntuu pahalta.

Milloin istukkakokeen tulokset on tulossa?

Minulla ei ole vielä np-ultraa tehty, mutta meillä on sama päätös (vaikka kotona vasta 1 lapsi): jos tämä menee pieleen niin enempää emme hanki. Olen ajatellut, että voin vaikka ryhtyä sitten sijaisvanhemmaksi, jotta saan helliä ja hoivata koko sydämeni kyllyydestä.

Toivottavasti kuitenkin asiat menisivät hyvin. Sitä todella toivon sinulle.

Pioni

Vierailija
30/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen taas tunkeilemassa :) Tietenkin luen vastauksetkin :D Mä ainakin olen kovasti mukana sitten, jos syys-lokakuussa olis jotain tapaamista keskustassa! Mulkaan ei tähän hätään ole ehdottaa mitään erityistä paikkaa missä olla, kun ei tiä viä osallistujamäärää jne. Mutta eiköhän me jotain keksitä! Hei mulle voi kirjotella osotteeseen ina_84@jippii.fi, jos jaksaa ja viitsii informoida mua tapahtumista, se olis tosi kivaa :) <3

Niin ja Tikru, mullaon aikomuksena alottaa mammajooga ens kuussa :) En viä tiä misä päin Turkuu se on, enkä tähän hätään muista edes sen systeemin nimee, kun en oo kotona s-postin ääressä, mut voin selvitellä sen, jos sua kiinnostaa :) Lähinnä siis, jos et itse löydä mitään sopivaa... Tai jotain!

Mutta palataan! Voimia kaikille <3

.:Naranja:. & Pikkuinen 21+2

Vierailija
31/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään heti eka terkkaneuvolan jälkeen lääkärineuvolassa, jossa ultralla määritetään l.a. Sen jälkeen sieltä tilataan aika äitipolille niskapoimu-ultraan. Rv.10+ käydään verikokeissa, joissa otetaan seulat (jos siis haluaa), ja vastaukset niistä menee suoraan äitipolille. Äitipolilla ultrataan ja mitataan niskaturvotus, jonka luku syötetään tietokoneeseen, jossa siis on jo odottajan ikä ja veriseulan tulos valmiina, ja odottaessa siinä kone laskee riskiluvun. Jos riski on suurempi kuin 1:250, niin siinä samalla varataan aika jatkotutkimuksiin. Jos riskiä ei ole, niin sitten antavat jo heti ajan rakenneultraan. Minusta aika hyvä systeemi! Ei tarvitse odotella kirjeitä tai puheluita, vaan tuloksen saa heti ja jatkotutkimuksiinkin pääsee tarvittaessa pikimmiten.

Vierailija
32/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin nyt viikonloppuna ensimmäiset mammahousut, kun tuntui sen verran ahdistavilta jo tavalliset. Olo helpottui kummasti kun ei purista enää mistään suunnasta :) Masukin alkaa jo pömpöttää...

Olipas vainkin ikäviä ultra kokemuksia osalla...:( Mayyalle jaksamisia ja toivon että kaikki meneekin hyvin*peukut pystyssä*

Helenelle onnittelut tuplista!:)

Olen tässä hieman katsellut (tiedän, että olen ajoissa) eri vaunu vaihtoehtoja... Innoissani tietenki katsellut vähän kaikkea ja tutustunut eri vaihtoehtoihin ja tietenkin muihi tykötarpeisiin :) Mutta nuo vaunut, kun iso ostos ja malleja ja vaihtoehtoja ihan hirmuisen paljon, ihan liikaa minulle...niin ajattelin sitten kysellä myös teidän kokemuksia eri vaunuista--> Millaisia teillä on, jos valmiina ja oletteko tykänneet? Millaiset olette meinanneet hankkia? Merkkiä yms....?!

AngelEye ja masuasukki 13+3

Vierailija
33/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi myös helmikuussa (-04), niin silloin menimme ihan huvikseen edellis lokakuussa katsomaan vaunuja. Se oli onnekas sattuma, koska silloin niihin aikoihin lastentarvikeliikkeistä poistettiin -03 vuoden kuoseilla olevia vaunuja, koska loppuvuodesta tulee jo seuraavan vuoden mallit! Ostimme myös kaukalon ja sitterin tavallista edullisemmin siinä samassa. Eli kannattaa nyt katsella sopivia malleja ja tehdä hintavertailua, mutta ostaa ne sitten parin kk:n päästä alennuksella!

Vierailija
34/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun tilanteessasi on ihan oikeutettua purkaa tunteitasi ja stressiäsi tänne. Itse olisin varmasti ihan hermoraunio sinun tilanteessasi! Tuo 1:5 riskiluku kuulostaa kyllä pahalta, mutta toisaalta se on vain eri mittaustulosten summa. Sitä varmasti huonontaa tosi paljon se niskaturvotus. Toivotaan, että saat pian tulokset, että piina loppuisi! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja tulokset eivät olisikaan huonointa sorttia. bd

Vierailija
35/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeudun teidän pinoon, mutta lueskelen aina välillä teidänkin kuulumisia, kun minulla la tammikuun lopussa, joten teidän alkukuiset menee suht samoissa kuin minä..

Nyt kiinnitin vain huomioo HELENAN kirjoitukseen alavatsakivuista ja virtsatulehdusoireista. Eli mulla samanmoisia oireita ollut jo alusta asti.. kuin ois virtsatulehdus ollut jo usein (no ei ole ollut!), sitten alavatsakipuja kuin menkat alkaisi ja niitä on edelleen :( Sitten tuli paksua kellertävää valkovuotoa, se sai mut sitten tarttumaan luuriin ja mäkin sitten varasin ylimääräisen neuvolalääkärin, joka teki sisätutkimuksen (siinä sattui todella mahaan!!) ja totesi alavatsakivut! Sen perusteella otettiin tulehdusarvot ettei pahempaa tulehdusta alapäässä (ei ollut), otettiin TAAS vitrsakokeet (negaa taas) ja totesi sitten jonkun tulehduksen olevan kyseessä alapäässä ja sain sitten viikon kuurin siihen. Nyt sitten toivon sen auttavan, että pääsis tästä alavatsakipujen tuomasta huolesta!! (Virtsaoireet kuulemma voi olla myös hormoonien vaikutusta, mutta ymmärsin että sinulla siis oli ollut tulehdus!!??)

Ajattelin vain kertoa kokemusta ja toivottaa tsemppiä sinullekin niistä oireista kärsivänä! Ja sanoa, että huomauta muun tulehduksen mahdollisuus sille neuvolalääkärille, jos ei huomaa sitä (mulla edellinen tarkastus oli pari viikkoa tätä ennen ja se lääkäri ei siihen kiinnittänyt huomioo ollenkaan..). Kuulemma ois yleisiä tommoset alapäätulehdukset näin raskaana ja monet oireettomia..

Mutta toiv kaikki selviää ja onnea loppuraskauteen sinulle!

Emmuli rv 15+6

Vierailija
36/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli

Minulla siis todettiin virtsatietulehdus, ainoa oire oli pyyhkiessä tuntuva arkuus alapäässä. Ensin käytin pari päivää hiivatulehdusvoidetta kun terveydenhoitaja suositteli mutta lopetin sen kun tulehdus todettiin. No nyt taas pari päivää antibioottikuurin jälkeen tuntuu pyyhkiessä arkuutta ja eilen alkoi alavatsan nipistely. Huomenna onneksi on neuvolalääkäri, tietää sitten vähän enemmän! Toivon todella että tää nipistely on jotain kohdun venymistä eikä ennakoi vaikka keskenmenoa =( Mutta kaikkea sitä tulee mieleen... Toivottavasti sinullakin selviää tilanne ja loppuraskaus sujuu hyvin!

Mayya

Kovasti voimia tulosten odotteluun, varmaan tosi raskasta aikaa. Toivotaan että kaikki menee parhain päin!

Helenelle rutkasti onnea!!!!

Eilen alkoi sitten kurkkukipu, tänään nenäkin jo vuotaa. Olo muuttui parissa tunnissa huonoksi. Huonoon aikaan tuli tämä flunssa, meillä on nimittäin maatila ja puimiset on alkamassa, ei nyt joutaisi kenenkään sairastua. Jospa menisi ohi pian!

-helena ja pikkuinen rv. 14+5

Vierailija
37/41 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että oireet olis alkanu pikku hiljaa helpottamaan kun viime viikko meni helposti mutta nyt tuli kaikki tuplana takaisin :( vessassa saa juosta tunnin välein (myös yöllä) pahoinvointia on kokoajan ja ruuat ei maistu, ja sitten tämä väsymys joka tuli ihan uutena! Hitsi kun ei jaksa tehdä mitään eikä lähteä yhtään mihinkään :(

Voi kumpa menis nyt nopeasti ohi :(

Aamue ja tyyppi 13+5

Vierailija
38/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jonttu =)

Tikru, mulle ainakin sopii hyvin tapaaminen joskus syys-lokakuussa! Mun kokemukset Turun keskustan syömäpaikoista rajoittuu raxiin ja hesburgeriin eli en osaa muista paikoista sanoa mitään... Sitten on jo varmaan ihan näkyvät masutkin kaikilla =) Olen kyllä jo myös siirtynyt äitiyshousuihin kun maha pömpöttää niin!

Tilasin aamulla neuvolalääkärin kun ne epämääräiset (arkuutta alapäässä ja alavatsan nipistelyä) virtsatietulehduksen oireet on palanneet =( Voiko se tulehdus uusiutua heti antibioottikuurin loputtua? Toivottavasti ei... On kyllä kiva käydä lääkärinkin katsottavana kun en tässä raskaudessa ole vielä ollut. Ultraan olisi kuulemma neuvolantädin mukaan pitänyt kuulua lääkärintutkimus mutta eipä vaan kuulunut. Olipa muuten aika karmeita ultrakokemuksia jollakin viime viikon keskusteluissa, toivottavasti kenellekään ei enää satu sellaista.

Aika monet oli tuntenut jo liikkeitä, minäkin ainakin luulen että olen parina päivänä tuntenut jotain pulpahtelua =)

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

-helena ja pikkuinen rv. 14+4

Vierailija
39/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on nyt ohi ja paluu arkeen alkamassa. Viime viikolla oli ekat työpäivät ja aika rankaksi meni heti alussa.. toivottavasti kroppa tyytyy pian kohtaloonsa ja antaa vähän parempaa oloa, kaikki pahoinvointi, väsymys ja pääkipu palasi, jota ilman olin jo tovin ehtinyt olla. :(

Liikkeitä olen minäkin jo tuntenut, muutamia aika napakoitakin, joita vähän epäilen, mutta hentoisia, samaan aikaan illasta tulevia rummutuksia en enää muuksi voi uskoa. Hauskasti tuntuvat selkeämmin, kun makailee masullaan. Pitkään ei tosin voi enää masulla olla, kun olo tulee tukalaksi.

Ultrassa käytiin rv 11+3, vauva vastasi kooltaan 12+2, mutta LA ei vaihtunut. Hyvin kaikki oli ja vallan vekkuli ja liikkuvainen kaveri kyydissä oli. Esikko aikanaan vain nukkui koko tutkimuksen.

Mammahousuihin siirryin myös, tuntui normaalit niin pahalta. Ja aika selvä alkaa olla tuo maha.. töissä jo kerroin heti lomalta palattuani, eikä salaisuutena olisi muutenkaan pysynyt.

Olipa osalla hurjan kamalia ultrakokemuksia! Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa, jos omalle kohdalle noin kävisi.. Kuinkahan usein tuollaisia mokia sattuu?

Helenelle onnittelut tuplista! Varmaan aika hurjaa saadakin kuulla tuommoinen uutinen! :)

Mayyalle isosti jaksamista odotteluun, äärimmäisen inhottavaa, että ensin lupailevat tuloksia jollekin päivälle ja sitten peruvat. :( bd että kaikki on kunnossa!

Naanuli ja Helmi 14+3

Vierailija
40/41 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oikein paljon onnea helenelle kaksosista, varmaan huimaa odottaa tuplia, oikein tuplaonni :)

Jotenkin tuntuu, että olen tänne vain valitellut omia olojani ja stressiäni, pahoittelen! Ihana kuitenkin lukea muiden odotuksesta, ihanaa, että jokaisella menee omalla painollaan, toisilla tulee vaan ylläreitä matkalla enemmän!

Odottelin itse kauan sen seulan verikokeen tulosta, kun oli se niskaturvotus huima, tosiaan tänä aamuna sitten se puhelu tuli mitä en halunnut tulevan, tokihan tämä on vain riskiluku,mutta lyttäsi aika pahasti taas fiilikset maihin, alkoi tulla jo luovutusolo, sielt KOKS:ista soitti tylyn oloinen täti, joka ilmoitti riskiluvuksi 1/5, aika pahaltahan tuo luku kuullostaa... Kuullostakoon, kirves lentää sitten kaivoon lopullisesti, jos istukkakokeen tulokset ovat huonointa sorttia, pitäisvät tällä viikolla jo onneksi tulla. Tämä on meidän viimeinen yritys saada meidän perheeseen yksi pienokainen lisää, tämän jälkeen sitä ei enää tule. Tämä oli meidän päätös tällä erää! Tuntuu vaan niin julmetun lopulliselta...

Tällä erää toivotan kaikille oikein hyviä vointeja ja ihanaa odotusta, minä jatkan jännittämistä kuinka käy, on tää kyl yhtä piinaa, muuta en voi sanoa!

Mayya ja nyytti 13+6