Noniin kerros nyt. Miksi sinä käyt kaupassa päivittäin?
Perheellinen on vielä ymmärrettävä, mutta yksin asuva ihminen. Kyllä pitäisi riittää käydä kerran viikossa hakemassa viikon ruuat!?
Kommentit (48)
Kaupallehan se vaan on hyvä jos siellä kaupassa käydään.
Yritän lopettaa oluen juomisen, mutta aina sitä vain tulee haettua joka päivä uudelleen.
Kävellen ei jaksa kantaa isoa kuormaa kerrallaan.
Annan rahanarvoisen vinkin: Eri tuotteet on eri kaupoissa eri hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin.
Niin mäkin. Ja jos se jotain viherpiiperöä harmittaa, se on vain parempi syy käydä joka päivä kaupassa autolla ja kaukana.
En jaksa istua viikkoa neljän seinän sisällä.
Ruoka pilaantuu nykyisin nopeasti. Lihat ja muut herkät tuotteet kannattaa syödä heti pois.
Pikkuherkkuja käyn kävellen hakeen. Isommat krt/vkossa.
Olen opiskelija: aamulla ostan kaupasta juomapullon ja jugurtin, jonka syön junassa matkalla kouluun ja kun juomapullo tyhjenee Juon siitä vettä pitkin päivää. Illalla tulen koulusta kotiin kaupan kautta klo 21 ja katson, mitä punalapputuotteita sattuu sinä iltana olemaan 50-60% alennuksessa. Ostan jotain ja lämmitän mikrossa. Minulla ei ole omaa jääkaappia enkä käy kämpälläni muuta kuin nukkumassa. On kiva yllätys, mitä saan iltapalaksi eli mitä kauppa myy alennuksella. Siksi käyn joka päivä kaupassa aamun illoin.
Musta siel on ihanaa! Ostelen kaikkia herkkusia pöperöitä. Ei huvita miettii mitään etukäteen, oon niinko luonnon lapsi.
Olen käynyt puolentoista vuoden aikana kolme kertaa ruokakaupassa. Vähän hävettää, jos vaikka ap on sattunut näkemään.
Olen mielenterveysongelmainen enkä pysty neuroosieni vuoksi käyttämään keittiötä, edes ruokien säilytykseen. Joten käyn monta kertaa päivässä kaupassa hakemassa ruokaa ja syön ne samantien.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija: aamulla ostan kaupasta juomapullon ja jugurtin, jonka syön junassa matkalla kouluun ja kun juomapullo tyhjenee Juon siitä vettä pitkin päivää. Illalla tulen koulusta kotiin kaupan kautta klo 21 ja katson, mitä punalapputuotteita sattuu sinä iltana olemaan 50-60% alennuksessa. Ostan jotain ja lämmitän mikrossa. Minulla ei ole omaa jääkaappia enkä käy kämpälläni muuta kuin nukkumassa. On kiva yllätys, mitä saan iltapalaksi eli mitä kauppa myy alennuksella. Siksi käyn joka päivä kaupassa aamun illoin.
Miksi ostat joka päivä uuden pullon, kun vanhan voisit täyttää aamulla hanasta? Arvaan, että pullo on vieläpä joku kallis energiajuoma.
En tiedä viikkoni kulkua etukäteen. Esim. joskus kesällä saatan syödä ravintoloissa kaksi viikkoa putkeen, joten ruoka pilaantuisi kaappiin. Lisäksi tykkään kokata fiiliksellä, enkä väkisin vääntää jotain kaappiin ostettua, jos ei juuri silloin tee ko. ruokaa mieli. Ei tule ruokahävikkiä ollenkaan.
Ei ole autoa, joten rahtaamista vähemmän. Tykkään myös tehdä eri ruokaa joka päivälle. No okei, joskus syön 2-3 päivää samaakin jos teen vuokaruokaa tai keittoa. Lisäksi saan liikuntaa kun edes kauppareissut teen päivittäin kävellen. Selkä leikattu, joten liikkuminen on rajallista mutta suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka pilaantuu nykyisin nopeasti. Lihat ja muut herkät tuotteet kannattaa syödä heti pois.
Niinpä. Nämä kerran viikossa tai kahdessa viikossa kaupassa -höyröttäjät syövät periaatteensa takia usein lähes vanhentunutta ruokaa tai joutuvat kaupassakäyntiväliensä loppupuolella tyytymään säilykeruokiin. Onkin tullut mieleen, jotta onko tämä kerran viikossa kaupassa -höyrötys lähtöisin hypermarkettien mainostuksesta? Itse olen huomannut paljon edullisemmaksi käydä usein kaupassa kävellen (kauppamatka alle puoli kilsaa), saan ostettua juuri sen minkä tarvitsen eikä tarvitse ostaa evästä jemmattavaksi eli siis jopa vanhentuvaksi.
Ei tarvitse kerralla raahata kaikkea autottomana. En myöskään jaksa suunnitella viikon ruokia etukäteen vaan menen fiiliksen mukaan.
Mitä se sinua liikuttaa muutenkaan, vaikka kävisin siellä kaupassa tunnin välein?