Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin kerros nyt. Miksi sinä käyt kaupassa päivittäin?

Vierailija
25.08.2021 |

Perheellinen on vielä ymmärrettävä, mutta yksin asuva ihminen. Kyllä pitäisi riittää käydä kerran viikossa hakemassa viikon ruuat!?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni jääkaappi

Vierailija
22/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tarjoukset tarkaan yksin asuvana, vanhana ihmisenä.Koska ei omaa autoa ja en käytä julkista liikenne,säästän siinäkin rahaa! Naisen eläke aina pienempi kuin miehen.Yksin maksan kaikesta itse työ-eläkestäni.Kaksi on aina kaksi. Vaikka olisi pieni tulosia ,jakavat menosa puoliksi.Syy kävellä esim.Prisma noin 5km sivu tai lähellä olevas sittari.Samalla saan raitista ilmaa ja aika kuluu mukavasti.Lisäksi en jaksaisi repussa edes kantaa viikon ostoksiani tai ravinto puoltani.Tosin tarpeen mukaan menen kaupaan.En välttämttä joka päivä,vaikka selässä reppu.Siellä on aina kamera ja vesipullo plus 1 panani.Lisäksi reppu lämitää vanhan selkää.Sillä kävelen mutkien kautta,joten tulee myös ulkoilua riitävästi.Säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen.Tänäänkin vaikka satoi ja tuuli kävelin 10km,Mutta en poikenut kaupaan!En jää kotini vangiksi,säiden tai särkyjen takia.Ulkoilusta saa myös hyvän mielen ja laadukaat yö-unet.En valta kipuja särkyjäni,en polvien nivelrikoja ,en työperäisiä kulumia.Vaikka särkee liike ,liike on niihin lääke.Jos matkalla kävelytiet asvaltia.Kävelen niiden reunalla, maa jalkojen alla.Asvaltilla kävely, rasitaa polviani ja paljon. ( Anteksi jos teksti virheet-luki häirö)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alepa 100 m päässä ja voin helposti käväistä kun huvittaa.

Vierailija
24/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä kaupassa

Vierailija
25/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija: aamulla ostan kaupasta juomapullon ja jugurtin, jonka syön junassa matkalla kouluun ja kun juomapullo tyhjenee Juon siitä vettä pitkin päivää. Illalla tulen koulusta kotiin kaupan kautta klo 21 ja katson, mitä punalapputuotteita sattuu sinä iltana olemaan 50-60% alennuksessa. Ostan jotain ja lämmitän mikrossa. Minulla ei ole omaa jääkaappia enkä käy kämpälläni muuta kuin nukkumassa. On kiva yllätys, mitä saan iltapalaksi eli mitä kauppa myy alennuksella. Siksi käyn joka päivä kaupassa aamun illoin.

Miksi ostat joka päivä uuden pullon, kun vanhan voisit täyttää aamulla hanasta? Arvaan, että pullo on vieläpä joku kallis energiajuoma.

Mitä sitten jos onkin kallis energiajuoma :D

Itse käyn kaupassa huvikseni. Minusta on mukavaa käydä siellä. Parin viikon välein teen isommat ostokset mutta en jaksais kantaa esim viikon ruokia kerralla kotiin.

Vierailija
26/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka pilaantuu nykyisin nopeasti. Lihat ja muut herkät tuotteet kannattaa syödä heti pois.

Niinpä. Nämä kerran viikossa tai kahdessa viikossa kaupassa -höyröttäjät syövät periaatteensa takia usein lähes vanhentunutta ruokaa tai joutuvat kaupassakäyntiväliensä loppupuolella tyytymään säilykeruokiin. Onkin tullut mieleen, jotta onko tämä kerran viikossa kaupassa -höyrötys lähtöisin hypermarkettien mainostuksesta? Itse olen huomannut paljon edullisemmaksi käydä usein kaupassa kävellen (kauppamatka alle puoli kilsaa), saan ostettua juuri sen minkä tarvitsen eikä tarvitse ostaa evästä jemmattavaksi eli siis jopa vanhentuvaksi.

Pakastin ??

Vierailija
27/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-alet pitää käydä tarkistamassa mahdollisimman usein.

Vierailija
28/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tarvittavaa ei jaksa kantaa kerralla, kaupassa käynti kestää alle viisi minuuttia, kun hakee täsmäostokset, toki koko reisuuun saa tuhlattua puolitoistakin tuntia riippuen käykö lähikaupassa vai keskustassa, mutta kun aikaa riittää ja tekemistä on vähemmän, niin miksipä ei.

Vierailija
29/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee edes joskus seksikäspyllyisiä nuoria naisia. Kun ei muuten näe.

M35

Vierailija
30/48 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tehtyä edes pieni kävelylenkki päivässä kaupassa käymällä.

Vierailija
31/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija: aamulla ostan kaupasta juomapullon ja jugurtin, jonka syön junassa matkalla kouluun ja kun juomapullo tyhjenee Juon siitä vettä pitkin päivää. Illalla tulen koulusta kotiin kaupan kautta klo 21 ja katson, mitä punalapputuotteita sattuu sinä iltana olemaan 50-60% alennuksessa. Ostan jotain ja lämmitän mikrossa. Minulla ei ole omaa jääkaappia enkä käy kämpälläni muuta kuin nukkumassa. On kiva yllätys, mitä saan iltapalaksi eli mitä kauppa myy alennuksella. Siksi käyn joka päivä kaupassa aamun illoin.

Miksi ostat joka päivä uuden pullon, kun vanhan voisit täyttää aamulla hanasta? Arvaan, että pullo on vieläpä joku kallis energiajuoma.

Harva pullontäyttäjä tietää, että se pullo pitäisi myös pestä päivittäin.

Vierailija
32/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka pilaantuu nykyisin nopeasti. Lihat ja muut herkät tuotteet kannattaa syödä heti pois.

Niinpä. Nämä kerran viikossa tai kahdessa viikossa kaupassa -höyröttäjät syövät periaatteensa takia usein lähes vanhentunutta ruokaa tai joutuvat kaupassakäyntiväliensä loppupuolella tyytymään säilykeruokiin. Onkin tullut mieleen, jotta onko tämä kerran viikossa kaupassa -höyrötys lähtöisin hypermarkettien mainostuksesta? Itse olen huomannut paljon edullisemmaksi käydä usein kaupassa kävellen (kauppamatka alle puoli kilsaa), saan ostettua juuri sen minkä tarvitsen eikä tarvitse ostaa evästä jemmattavaksi eli siis jopa vanhentuvaksi.

Kun keväällä 2020 oli se lockdown, me käytiin kerran viikossa kaupassa. En kyllä muista, että olisi ollut pilaantuvien ruokien ongelmaa silloin. Ihan hyvin syötiin, toki piti tosi paljon suunnitella. Mä olin silloin työmarkkinatuella, koska en voinut tehdä töitä, kun lapset olivat kotona (ja työtilannekin heikkeni tilapäisesti), ja olin sitten sillä hoteilla, että hoidin esikoisen kouluasiat ja ruuanlaiton (Roope Lipasti kirjoitti Ylen kolumnissaan, että koulujen sulun aikana piti lapsille laittaa spagettia n. 37 kertaa päivässä, ja siltä se mustakin tuntui).

Nyt oon ollut tosi huono suunnittelemaan ruokia. On ollut joku aivojumi, ja toisaalta aina, jos mulla on huono ruokahalu, ruokien suunnittelusta tulee vaikeampaa. Välillä on käyty lähes päivittäin kaupassa.

Vierailija
33/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaanko sinua ap jollain tasolla niin? Haluatko kontrolloida?

Vierailija
34/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu loukkaantuneen ap:n kysymyksestä. Miksi??

Vierailija
35/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pienen lenkin työpäivään kun käyn hakemassa pari juttua kaupasta ruokkiksella. + käyn kerran viikossa isommilla ostoksilla jolloin ostan koko viikon ruuat niin ei tule niin paljoa kantamista sille yhdelle päivälle kun haen joka päivä vähän jotain pientä.

Vierailija
36/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako se sinulle kuuluu.

Vierailija
37/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alepaa vastapäätä. Enkä autottomana jaksa lähteä johonkin prismaan ja kantaa selkä vääränä tavaraa kotiin sieltä.

Vierailija
38/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma, Citymarket ja Lidl kävelymatkan päässä toisistaan. Citymarketista ja lidlistä haen tarjoukset joita tarvitsen ja Prismasta teen sitten loppuostokset. Kuluu mukavasti aikaa näin työttömänä.

Vierailija
39/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana käyn kaupassa kävellen. Repussa ei pysty eikä jaksa raahata viikon ostoksia kerralla.

Vierailija
40/48 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn milloin käyn, koska voin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan