Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois pohjanmaalla lestadiolaisnaiset ovat kateellisia pienen perheen äidille.

Vierailija
24.09.2014 |

Asuin pohjois pohjanmaalla pitäjässä jossa oli paljon lestadiolaisnaisia 7v. Kaupassa nämä äidit juorusivat isoon ääneen keskenään että hyvähän tuonkin on kun ei ole tarvinnut tehdä kuin yksi lapsi. Siellä ei otettu porukoihin mukaan ja tehtiin aina jotain pientä kiusaa ilmeisesti sitten kateuttaan. Eipä ole pois muutettua ollut sinne ikävä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat on outoja

Vierailija
22/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:16"]

Miksi ihmeessä kukaan kadehtisi yhden tai kahden lapsen äitiä? Köyhältä se elämää tuntuu siitä jolla lapsia on enemmän. On vertailupohjaa kun itselläkin on joskus ollut yksi ja sen jälkeen kaksi. Tätä ei saa ääneen sanoa vaan pitää ihailla ja ylistää pieni perheisiä miten kadehdittavia he on vaikka mielessä itse tietää, että paljosta jäävät ilman mitättömän kokoisessa perheessä. Tappavan tylsää on elämä ja tulee olemaan entisestään kun se ainokaien muuttaa kauas. Niin monesti on nähty ja kuultu tämä että vanhempien ihmisten neuvoista otin opin ja tein viisi. Elämä on värikästä ja aina on mukavaa tekemistä. Eikä tartte uskontoa sekottaa tähän, meistä moni tekee lapset vain siksi että rakastaa lapsia ja näkee että kaikki muu elämässä on vähemmän tärkeää kuin perhe.

[/quote]

tämä on totta. kohta joku sanoo että voi paremmin matkustella kun on kaksi lasta ja riittää raha. myös monen lapsen kanssa voi matkustaa ja raha riittää. pienessä perheessä ei ole mitään sellaista mitä isommassa ei. isommassa on lisänä paljon sellaista mitä pienessä ei koskaan.

[/quote] On eri asia tehdä lapsia vapaaehtoisesti, kuin pakosta, että ei joudu helvettiin. Meilläki on 4 lasta, mutta jokainen on ollut toivottu lapsi. Ei sen takia, että niitä on pakko vääntää uskon takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:01"]Lestat on outoja
[/quote]....mutta Onnellisia.

Vierailija
24/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:16"]

Miksi ihmeessä kukaan kadehtisi yhden tai kahden lapsen äitiä? Köyhältä se elämää tuntuu siitä jolla lapsia on enemmän. On vertailupohjaa kun itselläkin on joskus ollut yksi ja sen jälkeen kaksi. Tätä ei saa ääneen sanoa vaan pitää ihailla ja ylistää pieni perheisiä miten kadehdittavia he on vaikka mielessä itse tietää, että paljosta jäävät ilman mitättömän kokoisessa perheessä. Tappavan tylsää on elämä ja tulee olemaan entisestään kun se ainokaien muuttaa kauas. Niin monesti on nähty ja kuultu tämä että vanhempien ihmisten neuvoista otin opin ja tein viisi. Elämä on värikästä ja aina on mukavaa tekemistä. Eikä tartte uskontoa sekottaa tähän, meistä moni tekee lapset vain siksi että rakastaa lapsia ja näkee että kaikki muu elämässä on vähemmän tärkeää kuin perhe.

[/quote]

Varmaan elämä tuntuukin tappavan tylsältä vain yhden lapsen kanssa, jos on sitä mieltä, että ainoastaan äitiys on elämän tarkoitus ja ainoa onnea tuottava asia. Toisilla meistä (esim. minulla) sen sijaan saattaa olla vaikkapa mielenkiintoinen, kiva työ, jonka kokee (lasten ohella) elämäänsä rikastuttavaksi ja ilahduttavaksi asiaksi. Tai voi olla harrastus, esim. taulujen maalaaminen, kuten ystävälläni. Vaikka minulla on "vain" kaksi lasta, elämä ei ole lainkaan tylsää enkä usko sen olevan sellaista sittenkään, kun lapset muuttavat omiin koteihinsa. Kuulostaa oikeastaan hieman surulliselta, että kokee elämänsä ilman lapsia niin tyhjäksi, että pelkästään sen takia pitää hankkia iso liuta lapsia. Eikö se ole liiallista lasten kautta elämistä?

Vierailija
26/26 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei näe oikeana sitä että elää vain lasten kautta ja heitä varten.En olekaan lesta joten ajattelen niin että parisuhde on tärkeä ja äidillä täytyy olla myös omat lapsista riippumattomat unelmansa ja tavoitteensa elämässä.Minulle vauhdikas elämä ei tarkoita vain elämää lasten kanssa.Olen ihminen ja nainen äityiden lisäksi.Uskon että lapselle on myös hyvä nähdä esimerkki siitä että vanhemmat tavoittelevat unelmiaan ja heillä on muitakin kiinnostuksen kohteita ja haaveita kuin lapset.Lspset ovat vain lainassa ja jäljelle jää nainen ja mies.Ja ei en halua takertua lapsenlapsiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi