Gallup: Uskallatko käydä Helsingissä klo 21-23 pururadoilla lenkillä?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:04"]
Uskallan, olen käynyt monta kertaa, enkä muita lenkkeilijöitä kummempaa ole ikinä nähnyt.
[/quote]
Joo, ite kun oon kans käyny pikkulenkin siellä kiertämässä tuohon aikaan, niin eipä ole kamalasti muita näkynyt...
Sitä ei aina sitten oikein tiedä, että onko se hyvä vai huono juttu.
Toki. Ulkoilutan koiraa klo 23-02 välillä joka ilta. Ja on pieni koira josta ei erityisemmin turvaa ole. Asun tosin Viikin Latokartanossa joka on erittäin rauhallinen alue, ei juuri koskaan ketään ihmistä näe missään yöaikaan.
Tietysti voisi ottaa mukaan jotain mahdollisten päällekarkaajien varalta jota en viitsi sen tarkemmin mainita...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:38"]
Tietysti voisi ottaa mukaan jotain mahdollisten päällekarkaajien varalta jota en viitsi sen tarkemmin mainita...
[/quote]
No ei sitä tarvitse mainita, koska ainut mistä on hyötyä on ase eli otat aseen.
Ota raskas pyörän ketjulukko, jossa on jämäkkä "pää".
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:13"]
Joo. Etenkin kesällä. Pimeällä vähän arkailen liikkua yksin metsässä missä vaan.
[/quote]
Mua ei oo silleen ennen aristuttanu.. mutta sillon oonkin asunu maaseudulla. Nyt olen maaseudulta muuttanut sitten Helsinkiin ja kiva kun kuulin juttua, että tässä Ida Aalbergin tiellä olisi joitakin vuosia sitten tapettu joku ihminenkin... Se ei siis tapahtunut siellä metsässä, vaan tässä yleisellä tiellä ja uhri oli 38-vuotias ja tappajat 17-vuotiaita... Aatelkaa... Ne oli jotenkin riitautuneet sen uhrin kanssa. :(
Sitten kun olen myös nuori nainen ja ihan perus nätti ja saan jostain ihmeen kumman syystä tummilta ulkomaalaisilta miehiltä huomiota, sekin on muuten todella ahdistavaa...! kun millon häiritään pankissa, millon kaupassa... Kun tahtosit vaan olla rauhassa hoitamassa asioita. Käykö teille muille Helsinkiläisille naisille näin?
Niin mä en oikeen tiedä että mitä ne oikein haluaa ja miksi käyttäytyvät noin!?
J*malauta, muutaman kerran on ollu muslimi, arabi, somali miehiä vai mitä lienee... Niiden somalialaisten vaimojen kanssa, koska niillä naisilla on ollu sellanen pään peittävä huivi yms... Niillä on ollu pieni lapsi vaunuissa... Niin nämä äijät iskee vaan mulle naisensa seläntakana silmää!!!!!
Sillon mulle tuli oikeesti sellanen olo, että keskityppä nyt vaan siihen lapsees!!!!! SIIS MITEN NE JULKEE OLLA TOLLASIA?
Ja sit mut on peloteltu ainakin ihan täysin, sillä, et täällä kauheesti kaikki neekerit ja ählämit raiskaa naisia... Niin pitääkö tämä pääkaupunkiseudulla oikeasti paikkansa? sit jos mä rupeen murjasemaan aina ilkeän sanan kun ne yrittää iskeä mua ja heitän keskisormea vielä siihen päälle, niin mä oikeesti pelkään, et ne alkaa kyttäämään mua ja sit mut raiskataan... Just niin kun esim. tuolla jossain pimeällä pururadalla.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:13"]
Pimeällä vähän arkailen liikkua yksin metsässä missä vaan.
[/quote]
Tämä on hassua siinä suhteessa, että pimeässä on turvallista liikkua. Syy on siis se, että myöskään mahdollinen vaara ei näe sinua niinkun valoisassa. Pimeä tosin luo pelottavan ympäristön, sehän on selvää.
[/quote]
Mun mielestä taas pimeä on rauhottavaa ja metsä ja luonto, mutta sitten nuo muutamat asiat pyörii vaan mielessä... Valitettavasti.
En uskalla ainakaan syksyllä, siis yksin
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:37"]
Toki. Ulkoilutan koiraa klo 23-02 välillä joka ilta. Ja on pieni koira josta ei erityisemmin turvaa ole. Asun tosin Viikin Latokartanossa joka on erittäin rauhallinen alue, ei juuri koskaan ketään ihmistä näe missään yöaikaan.
[/quote]
No musta on joskus tuntunut että hulluimmat koirat ulkoilutetaan just klo 21-23 täällä Haagan alueella just noilla pururadoilla joilla ei paljon ihmisiä etenkään siihen aikaan liiku, kun ei niitä voi muuhunkaan aikaan käyttää ulkona, eikä oikein tuolla ihmisten ilmoilla, kun tuppaavat hyökkäämään ihmisten jalkoihin kiinni...
Helsingissähän on vissiin aika paljon myös pittbulleja? olen katsellut sellasesta rodusta youtubesta joskus videoitakin... ja lukenut uutisia... niin pelkään että joku tuommoinen hullu koirakin raatelee vielä minut jonain päivänä, kun omistaja ei saa pidettyä sitä hallinnassa...
Ja tietty, suuri kaupunki, niin sitä enemmän tänne myös luonnevikaisia koiria mahtuu... Ihan sama onko se luonnevika tullut sitten jo jalostusvaiheessa vai ihmisen aikaan saama..... Silti pitäisi rauhassa kulkea, eikä pitäisi ihmisen tai eläimen kenenkään toisen ihmisen kimppuun hyökätä.
[/quote]
Mainitse vaan. :) mutta emmä tiedä onko musta laittamaan kellekkään kunnolla vastaan... oon ehkä vähän liian kiltti siihen... tuttavallisimmin sanoen, nössö. :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:40"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole asetta. :( :DD
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:42"]
Ota raskas pyörän ketjulukko, jossa on jämäkkä "pää".
[/quote]
Mahdollinen hyökkääjä on varmasti kokeneempi tappelija, ja ottaa sen hetkessä sulta itselleen
En uskalla, mutta en uskaltaisi maallakaan. Kaupungissa on todennäköisempää, että lenkillä on muitakin ihmisiä ja voi saada apua hätätilanteessa. Pirkkolassa (Helsinkiä) on iltaisin paljon väkeä liikkeellä.
Hassua sinänsä, mutta nuorempana olisin uskaltanut, nyt en enää. Sitä miettii liikaa kaikenlaista, enkä muutenkaan enää liiku ulkosalla juurikaan tuohon aikaan (pienet lapset). Ja riippuuhan se ihan alueesta. Enemmänkin pelottaisi se, ettei muita ihmisiä näkyisi, että olisi aivan autiota!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Naisen on aika vaikea muuten puolustautua kun joku raivopäinen "hörhö" tulee kimppuun. Eihän poliisitkaan saa niitä talttumaan kun sillä taser-etälamauttimella.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:05"]
En uskalla, mutta en uskaltaisi maallakaan. Kaupungissa on todennäköisempää, että lenkillä on muitakin ihmisiä ja voi saada apua hätätilanteessa. Pirkkolassa (Helsinkiä) on iltaisin paljon väkeä liikkeellä.
[/quote]
Mikset uskaltaisi maalla?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:05"]
[/quote]
Mutta eihän helsinkiläiset auta sua, onhan se nähty noista otsikoista. Kävelevät ohi, ottavat ehkä kuvia kännykkäkameralla ja seuraavana päivänä ovat täällä av:llä kertomassa miten ei uskalla ketään (edes lapsia) auttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:09"]
Hassua sinänsä, mutta nuorempana olisin uskaltanut, nyt en enää. Sitä miettii liikaa kaikenlaista, enkä muutenkaan enää liiku ulkosalla juurikaan tuohon aikaan (pienet lapset). Ja riippuuhan se ihan alueesta. Enemmänkin pelottaisi se, ettei muita ihmisiä näkyisi, että olisi aivan autiota!
[/quote]
No mä taas olen aina ollut vähän uhkarohkea ja inhoan tälläistä rajoittavuutta, se ahdistaa minua...
Mutta eriasia on sitten, kannattaako se uhkarohkeus?
Ihan selvä asiahan se on, että kyllä tuolla jokaisen pitäisi saada liikkua, mihin kellon aikaan tahansa, ilman fyysistä luvatonta kosketusta, mutta kun se ei aina mene niin...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Naisen on aika vaikea muuten puolustautua kun joku raivopäinen "hörhö" tulee kimppuun. Eihän poliisitkaan saa niitä talttumaan kun sillä taser-etälamauttimella.
[/quote]
:D.
Mutta pitääkö noi neekerien ja ählämien raiskausjutut täällä Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla paikkaansa? että niitä tapahtuu paljon ja he ovat tekijöinä? miksi!? vai onko tämä kaikki liioteltua...? mistä se liioittelu sitten johtuu?
Ja nyt sitten haluan oikeasti rehellisiä vastauksia tähän asiaan...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:03"]
Riippuu alueesta ja kuinka hyvin tunnen kyseisen reitin. Mikäli kaukana asutuksesta, en lähtisi pimeää vasten.
[/quote]
Pohjois-Haaga ja en tunne reittiä kovin hyvin ja välillä voi olla vähän kauempana asutuksesta, välillä lähempänä..
Ja yksin olisin menossa ja nyt tietysti tähän vuoden aikaan ja tuohon kellon aikaanhan, on sillon jo pimeää.
Mutta tottakai voidaan puhua kesä yms. ajankin lenkkeilystä, millon on vielä valosampaa tuohon aikaan...
[/quote]
Ja valothan siellä pururadallakin yleensä palaa pimeään aikaan, joten kyllä niitä sillon pimeänkin aikaan on tehty ilmeisesti käytettäviksi...