Tunnetko ihmisiä, jotka arvostavat omistusasumista ja väheksyvät vuokralla asumista? Esim. kerrostalossa?
Jaottelevat siis ihmisiä sen mukaan, asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Minusta vuokralla asujilla on helpompaa. He ovat siis tavallaan onnellisempia. On typerää, jos ei osaa tätä myöntää.
Juu, en osaa myöntää. Velaton rivari 120 neliötä ja kuukausittaiset asumiskulut 324 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vuokralla asujilla on helpompaa. He ovat siis tavallaan onnellisempia. On typerää, jos ei osaa tätä myöntää.
Näin on, esim jos jääkaappi romahtaa lopullisesti joudut omistusasunnossa ostaa sen ITSE ym. vastaavat.
Vuokralla on helpompaa. Ja ei siitä omasta
asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.
:D Ja kukahan sen jääkaapin lopulta maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, esim jos jääkaappi romahtaa lopullisesti joudut omistusasunnossa ostaa sen ITSE ym. vastaavat.
asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.:D Ja kukahan sen jääkaapin lopulta maksaa?
Veronmaksajat tukina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa loppuu paljon työpaikkoja 10 vuoden sisällä esim. pitopalveluyrityksiä, kahviloita, autojen merkkihuoltoja, autokauppoja, vaatekauppoja, partureita, ravintoloita, remonttifirmoja. Toivon sydämeni pohjasta ettei noilla ihmisillä ole asuntolainaa.
Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki eikä asuntolaina eikä yhtiölaina/remonttilaina ole lasku, työmarkkinatuki on 518 netto ja 2 lapsen vanhemmalle 660.
Vaikka rikkaimmat boomerit kuolee, niin ei nuo kaikki ammatit/elinkeinot lakkaa olemasta.
Suurin osa loppuu, 1,6 miljoonaa eläkeläistä on iso asiakaskunta ja Suomen rikkain sukupolvi. Ei me nuoremmat oteta 100 euron väriä parturissa, suurin osa asiakkaista eläkeläisiä, moni meinaa luopua autosta eikä me käytetä pitopalvelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin vuokralla, vuokra 1200e/kk. Pk seutu. Omistusasunto kulut 800e/kk. Ja maksan omaani pois enkä vieraille seinille. Eläkepäivinä pelkkä vastike menot 300e/kk.
No mitä ajattelit tehdä sillä asunnollasi eläkkeellä ollessasi?
Siis ennenkuin noutaja sanoo että pitäisi jo lähtä -))?
Tää ei ole vinoilua vaan ajatusta että jos möisit ja antaisit rahaa hyvään tarkoitukseen, matkailua, parempaa ruokaa, annat kummilapselle, ostat naapurikoululle vaikka skeittiradan.....
No saatana siinä asunnossa asutaan, ja kun kuolen perilliset saa myydä asunnon sitten. Anna sinä rahasi hyväntekeväisyyteen turhaan olet muilta vaatimassa.
En ikinä suostuisi vuokralle. En vaan tykkää. Eikä ole lapsetkaan halunneet. Nelikymppisenä on jo velattomat omat talot heillä. Innejsi. Nyt sitten säästävät eläkepäiviksi ja sijoittavat rahat. Toki on mökitkin meillä kaikilla.10 vuoden sisällä irtisanotaan paljon porukkaa, asuntoja ja mökkejä ei saa myytyä, eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja perikuntien asuntoja tulee myyntiin pilvin pimein, työikäisiä on vähemmän eikä kaikki edes saa lainaa ja osa vuokralla asuvista perii myös asuntoja.
Asuntovelkaiset tulevat olemaan ne suurimmat kärsijät.
Osa myös on remontoinut rintamamiestaloja vääriin, niihin tulee hometta, jos rakentaa saunan kellarikerrokseen jälkikäteen, purkaa sivuvintit yläkerrasta, tekee lisäsiiven tai laittaa lasikuitutapetit.
Eikö tullut mieleen, että niillä sivuvinteillä on joku tarkoitus?
Eikö tullut mieleen, että seinä mätänee lasikuitutapettien alla vanhassa puutalossa?
Eikö tullut mieleen, että kun teet saunan jälkikäteen kellarikerrokseen niin maan kosteus haihtuu talon rakenteisiin ja talo homehtuu?
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään ilmaista asumista omassakaan ole, vanhoissa taloissa putkiremontit ovat kalliita.
20 vuoden päästä mulla on noin 130 000€ asunto. Vuokralla jos asuisin tuon ajan niin noi rahat olisi vuokranantajan taskussa. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään ilmaista asumista omassakaan ole, vanhoissa taloissa putkiremontit ovat kalliita.
20 vuoden päästä mulla on noin 130 000€ asunto. Vuokralla jos asuisin tuon ajan niin noi rahat olisi vuokranantajan taskussa. Elämä on valintoja.
Asuntojen hinnat romahtaa, eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa. Etkö ollut matikan tunneilla? Monelle pukkaa perintöasuntoa ja mökkiä. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä. Asunnon elinkaari ei myöskään ole ikuinen, kohta saadaan betonikerrostaloihin vaihtaa raudoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.Kun vuokranntantajana ostan sen jääkaapin niin olet vuokrassa maksanut sen jo monta kertaa. Katsos kun minulle, vastikkeen jälkeen, jää voittoa vuokrasta ja voitosta vähennän sen jääkaapin hinnan, ja vero on pienempi, lisäksi nostan hiukan vuokraa, että sinä maksat sen jääkaapin. Moneen kertaan.
Mitä sinä muuta luulit. Tollo!
Vertasitko sinä juuri vuokra-asumisen kuluja vuokra-asunnon ylläpitokuluihin, kun piti verrata vuokra-asumista omistusasumiseen?
Tiesitkö muuten, että rikkinäisen jääkaapin uusiminen ei ole validi peruste vuokrankorotukselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden päästä on aika pitkä aika.
Valitettavasti tunnen! Minulle ei ole muuta kuin jauhettu varmaan jo 21 vuotta,Kun et edes ole akateemisesti sivistynyt ja asut vuokralla Helsingin kaupugin vuokra asunto,olet roskaa ymm.Syystä sinua ei kutsuta määrätyt juhlat.Nauran!Minulla ei koskaan ollut pääomaa ,voidaakeni otta asunto lainaa."2-lapsen yksinhuoltaja äitinä" .Lapsen tosin jo aikuisia lähetelevät kuitenkin 50v..Akatemisia ja pankin lainoilla asunot.Olen 100% tyytyväinen Heka vuokra asukas.Ylensä että olen saanut aikoinaan Helsingin kaupungin vuokra asunnon,hieno homma se! Olen myös työläni elätänyt lapseni ja itseni.Nautin nyt työstäni saatua eläkettä.Toki naisen eläke aina pienempi kuin miehen, pärjään kun halitsen rahan käytön.Mitä tulee akatemisuuteen. 11v, jäin orvoksi.Töihin kansakoulun jälkeen.Maksaksen ruoka,puhtaus, petipaikka jossain nurkassa.Joten voin selkä suorana vanhana kulkea,Pärjäsin! Pärjään elämäni ilman sosun tukia.Hitto soikoon hienoa on asua vuokralla.Hyvä taloyhtiö,Hyvä kerrostalo,ympäristö,Metsä nurkan takana kuin liikuntapuisto.Meren rannalekin pääsen vajaa 10km. Jaksan sinne viellä kävellä tai pyöräillä.Kun jalat ei kanna, metro vie sinne ja ihan poikittaislinja pussi.( ps,anteksi joitain ärsytää teksi virheet,mutta minkäs voi lukihäiriö)