Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka arvostavat omistusasumista ja väheksyvät vuokralla asumista? Esim. kerrostalossa?

Vierailija
25.08.2021 |

Jaottelevat siis ihmisiä sen mukaan, asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän ihmisiä, jotka suunnilleen madaltavat ääntänsä sanoessaan "vuokralaiset" tai "vuokralla".

Miksi, siitä en ole päässyt ihan selvyyteen.

Vierailija
42/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ketkä naapureistani ovat omistajia ja ketkä vuokralaisia. Paha siis sillä perusteella ketään halveksia. Harmi, sillä kokisin mieluusti olevani bättre folk siksi, että asun vaimoni asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempieni ja isovanhempieni sukupolvi.

Koko omaisuus on heillä laitettu siihen omistusasuntoon kiinni ja se tuntuu olevan ihmisarvon tärkein mittari.

Jokainen voi laskea kuinka hyvä sijoitus tuollainen muuttotappiokunnassa sijaitseva, alkuperäiskuntoinen mörskä on….

Kiitos näistä sanoista! Onneks joku muukin minun lisäkseni tajuaa nää asiat.

Vierailija
44/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen halunnut olla omistavaa luokkaa, tavoite on pääosin toteutunut,  päämäärä oli tavoittaa pääsy omaksi herraksi. -Minä aloin säästäjäksi n. 10 vuotiaana. - Kotioloissa oppi sentään sen, miten rahaa ei pitäisi käyttää.

Vierailija
45/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän ihmisiä, jotka suunnilleen madaltavat ääntänsä sanoessaan "vuokralaiset" tai "vuokralla".

Entä jos mies on lyhyt tai nainen lihava?

Vierailija
46/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä löytyy niin kalliita kerrostaloasuntoja, ettei niihin ihan joka omakotiasujalla olekaan varaa.

Vierailija
47/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei saa olla pidempi kuin mies.

Vierailija
48/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Toisin päin kyllä. Asun talossa jossa on pääasiallisesti asuntosijoittajien asuntoja, ja sitten yksi yksin asuva keski-ikäinen mies omistusasunnossaan. Meillä vuokra-asujilla on lista arvauksista että miksi se asuu täällä ja sitä vähän ihmetellään.

Minkä hän sille mahtoi, että sijoittajat rynnistivät ostohousut jalassa ennen kuin muut edes hoksasivat jotain olevan myynnissä. Poisko pitäisi muuttaa?

En minä sanonut mitään siitä etteikö hän täällä saisi asua, ihmettelemme sitä vain. Tämän hetkinen suurimman kannatuksen arvaus on että hän joutui muuttamaan sijoitusasuntoonsa kun avioliitto kariutui eikä sitten ole jaksanut etsiä parempaa yksin eläessään.

- se jota lainasit

Vierailija
49/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuokralla, vuokra 1200e/kk. Pk seutu. Omistusasunto kulut 800e/kk. Ja maksan omaani pois enkä vieraille seinille. Eläkepäivinä pelkkä vastike menot 300e/kk.

Vierailija
50/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vuokralla asujilla on helpompaa. He ovat siis tavallaan onnellisempia. On typerää, jos ei osaa tätä myöntää.

Näin on, esim jos jääkaappi romahtaa lopullisesti joudut omistusasunnossa ostaa sen ITSE ym. vastaavat.

Vuokralla on helpompaa. Ja ei siitä omasta

asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.

Vuokralaisena joudut tyytymään siihen mitä asunnon OMISTAJA ostaa. Hän voi ostaa jää-viileäkaapin rikkoutuneen tilalle, vaikka sinulla olisi tarve jääkaappi-pakastimelle. Voit ehkä haluta induktiolieden, mutta OMISTAJA ostaa valurautalevyisen lieden jne. jne.

Jos omistusasunnosta ei saa omiaan pois korkojen kera, niin vuokra-asunnosta saat takuulla vielä vähemmän.

Joo, meidän kaupungissa on 600 vuokra-asuntoja tyhjillään, ei sijoittajat niistä mitään saa, maksavat yhtiövastikkeen joka kuukausi.

Vierailija
51/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin vuokralla, vuokra 1200e/kk. Pk seutu. Omistusasunto kulut 800e/kk. Ja maksan omaani pois enkä vieraille seinille. Eläkepäivinä pelkkä vastike menot 300e/kk.

Asunnon siivouksen joutuu eläkkeellä maksamaan ja remontit.

Vierailija
52/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä löytyy niin kalliita kerrostaloasuntoja, ettei niihin ihan joka omakotiasujalla olekaan varaa.

Helsinkiin ei saa hoitajiakaan, asuminen liian kallista.

Vierailija
53/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vanhusten pitäisi myydä talo pois siinä vaiheessa, kun eivät enää jaksa siitä huolta pitää, vaikka "alihintaan" ja muuttaa vuokralle.

Itse ostimme juuri tällaisen talon. Eli juuri eläkeiän saavuttanut pariskunta muutti vuokralle pienempään asuntoon, ja myivät talonsa meille. Pientä laittamista tässä toki on, mutta asumaan päästiin heti.

Tältä samalta kylältä myytiin vasta yksi perikunnan omistama talo 10 000 eurolla. Se on rungoltaan terve, mutta isoa remonttia kaipaava. Toinen, ei vielä perikunnan omistama, mutta jokseenkin saman kuntoinen, syrjäisemmällä sijainnilla, 80 000 €. Taloa myynyt perillinen oli sitä mieltä, että hinta on reippaasti yläkanttiin, mutta äitinsä vaatimuksesta laittoi ilmoitukseen tuon hinnan.

Että mikä niillä vanhuksilla on, kun ei siitä omaisuudesta raaskita luopua, vaikka kuolema kolkuttelee jo ovella?

Vierailija
54/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vastaan. Pidän sellaisia ihmisiä varsin yksinkertaisina yksilöinä. Enkä jaksaisi miettiä asiaa sen enempää koska itse en väheksy vuokralla asumista jos se joko sopii elämäntilanteeseen tai on pakko, niin mitäpä se mulle kuuluu? Jokainen tyylillään.

Vierailija
55/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just katsottiin mieheni kanssa, että Helsingissä joku hikinen its-emur-hayksiö maksaa tuplasti sen, mitä me maksoimme isosta omakotitalostamme.

Vierailija
56/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva saada konkreettista näyttöä tälle väitteelle.                                                                                                                                                                                                           

Vierailija
57/112 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
58/112 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei saa olla pidempi kuin mies.

Noin minäkin luulin ollessani 10v

Vierailija
59/112 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, jos pankin mielestä sulla ei olis varaa maksaa omistusasunnon kuluja 800€/kk, vaikka sulla onkin varaa maksaa 1200€/kk vuokraa?

Vierailija
60/112 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä jotkut asukkaat nyrpistelevät vuokralaisille. Jotkut osakkaat jopa raivoavat heille väärin pysäköidystä autosta piha raikuen ja jota eivät osakkaille tekisi. . Omistan kyllä oman asuntoni, mutta talomme tapa jakaa ihmisiä eri kasteihin on saanut miettimään asunnon myymistä. Ilmapiiri on niin huono. Mukavin naapurini on vuokralla ja muuttaa pian pois. En yhtään ihmettele, jos kyllästyi taloomme ja mummojen käytökseen.