Tunnetko ihmisiä, jotka arvostavat omistusasumista ja väheksyvät vuokralla asumista? Esim. kerrostalossa?
Jaottelevat siis ihmisiä sen mukaan, asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa.
Kommentit (112)
Minusta vuokralla asujilla on helpompaa. He ovat siis tavallaan onnellisempia. On typerää, jos ei osaa tätä myöntää.
Riippuu missä asunto on. Muuttotappiopaikalla voi olla parempi vuokrata, kun ei tarvitse sitoutua asuntoon. Pk-seudulla kannattaa taas omistaa asunto.
Mistä luulet termin vuokrakuoriainen olevan peräisin?
Tunnen yhden.
Mutta en minäkään arvosta sitä, että hän hajoittaa kännipäissään perheensä kotia.
Jotkut saattavat myös haluta 'helpon elämän'; oman kodin/pihan puunaaminen ei kiinnosta ja sopii että voi muuttaa helposti ja nopeasti vaikkapa eri kaupunkiin, esim jotkut lapsettomat ihmiset. On myös ihmisiä, jotka kammoksuvat suuren velan ottamista.
En tunne. En ole koskaan varmaan tällaisesta edes keskustellut kenenkään kanssa.
N53
En. Toisin päin kyllä. Asun talossa jossa on pääasiallisesti asuntosijoittajien asuntoja, ja sitten yksi yksin asuva keski-ikäinen mies omistusasunnossaan. Meillä vuokra-asujilla on lista arvauksista että miksi se asuu täällä ja sitä vähän ihmetellään.
Melkein kaikki ovat sitä mieltä että vuokralla asujissa on jotain vialla... tyhmiä, köyhiä, Holtittomia, epärehellisiä, outoja, huonoja sijoittajia jne. Kyllä te tiiätte ku olette itsekin sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Asuin aina aiemmin vuokralla, mutta sain vihdoin ostettua ensimmäisen omistusasuntoni, ja olen ikionnellinen siitä ettei tarvitse asua vuokralla. Jos mitenkään voin välttää vuokralla asumista, en enää koskaan halua siihen tilanteeseen paitsi väliaikaisesti.
Mutta väheksytkö vuokralla asuvia ja ajattelet heidän olevan huonompia ihmisiä?
Mitäpä siitä loukkaantumaan, onhan myös vuokralla asuvia, jotka pitävät omistusasuvia tyhminä.
Kullakin syynsä.
En tietääkseni, toki voi olla etteivät sitä ääneen sano. Mutta tiedän kyllä, että on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikki eivät voi saada omistusasuntoa, koska pankit eivät myönnä lainaa vaikka olisi vuosia maksellut esimerkillisesti huomattavasti lainanlyhennystä isompaa vuokraa.
Kaikkien ihmisten unelma ei nyt vaan ole se oma torppa.... varsinkin jos tykkää asua isomman kaupungin keskustassa, vuokralla asuminen tosi kätevää ja kaikki palvelut lähellä kun astuu ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
En tunne. En ole koskaan varmaan tällaisesta edes keskustellut kenenkään kanssa.
N53
Arvelen että asut omistusasunnossa. Muuten tuntuu uskomattomalta ettei kukaan ole kommentoinut vuokra-asumistasi negatiiviseen tai ihmettelevään sävyyn.
T.vuokralainen
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ovat sitä mieltä että vuokralla asujissa on jotain vialla... tyhmiä, köyhiä, Holtittomia, epärehellisiä, outoja, huonoja sijoittajia jne. Kyllä te tiiätte ku olette itsekin sitä mieltä.
Mulle taas tulee tällaisesta kommentista mieleen, että mitä tämmöisen kommentin elämässä on mennyt pieleen ettei ole oppinut ymmärtämään asioita muuta kuin mustavalkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vuokralla asujilla on helpompaa. He ovat siis tavallaan onnellisempia. On typerää, jos ei osaa tätä myöntää.
Näin on, esim jos jääkaappi romahtaa lopullisesti joudut omistusasunnossa ostaa sen ITSE ym. vastaavat.
Vuokralla on helpompaa. Ja ei siitä omasta
asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.
Me asutaan miehen kanssa vuokralla, koska halutaan. Ei ikinä osteta taloa, ei vaan ole meidän juttu. Minulle on ihan se ja sama mitä jotkut tästä ajattelee, kertoo mielestäni enemmän heistä kuin meistä. En minä tunne minkäänlaista tarvetta arvostella muiden asumismuotoja.
Ei se mitään ilmaista asumista omassakaan ole, vanhoissa taloissa putkiremontit ovat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas tulee tällaisesta kommentista mieleen, että mitä tämmöisen kommentin elämässä on mennyt pieleen ettei ole oppinut ymmärtämään asioita muuta kuin mustavalkoisesti.
Ihan kokemus vuokralla asumisesta ja siihen suhtautumisesta. Ei omistusasujat paljon sanojaan säästele. Seläntakana jauhamisesta puhumattakaan.
Juu kuulun siihen rupiseen ihmiskastiin joka ei saa lainaa kun vanhemmat Ei tuu takaamaan tai kiinnittämään omaisuuttaan niin kuin useimilla jotka minullekin kantansa tuo ilmi siitä miten säälittävää vuokralla Asuminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, esim jos jääkaappi romahtaa lopullisesti joudut omistusasunnossa ostaa sen ITSE ym. vastaavat.
Vuokralla on helpompaa. Ja ei siitä omasta
asunnosta saa aina rahojaan takaisin korkojen kera.
Vuokralaisena joudut tyytymään siihen mitä asunnon OMISTAJA ostaa. Hän voi ostaa jää-viileäkaapin rikkoutuneen tilalle, vaikka sinulla olisi tarve jääkaappi-pakastimelle. Voit ehkä haluta induktiolieden, mutta OMISTAJA ostaa valurautalevyisen lieden jne. jne.
Jos omistusasunnosta ei saa omiaan pois korkojen kera, niin vuokra-asunnosta saat takuulla vielä vähemmän.
Tunnen, mutta ihan sama, kukin saa ajatella mitä tykkää.