Onko laitonta ajaa ruohonleikkurilla töihin kaupunkiliikenteessä, nopeaa apua!
Mä en yksinkertaisesti jaksa polkea pyörällä töihin huomenna, kun oon just sairastanut vatsaflunssan ja busseja ei siihen suuntaan mene niin et ehtisin töihin ja kävely tai pyöräily olisi ton 3 km ainoa vaihtoehto. Pidätetäänkö mut, jos ajan ruohonleikkurilla töihin? Kai se on kuitenkin sallittua noin periaatteessa? Vai saako sillä ajaa jalkakäytävällä?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 23:10"]ei helvata :D tää oli varmaan ihan tosi kysymys, mut mua vaan alkoi kamalasti naurattaa se mielikuva jostakin ajamassa töihin ruohonleikkurilla :D
[/quote]
Ihan paras aloitus aamulle. Väkisinkin hymyilyttää ajatus, miten kun työntekijä päräyttää työpaikan parkkiin ruohonleikkurilla. Voi siinä joiltain mennä aaukahvit väärään kurkkuun, tai parkkiruudut sekaisin.Mä olen nimittäin miettinyt joskus ihan samaa :)
Mikä on vatsaflunssa - paskatautiko suomeksi ?
Ruohonleikkurissa pitää olla liikennevakuutus jos sillä ajetaan liikenteessä ja arvatenkaan teillä ei ole, joten et saa ajaa.
Osta tai lainaa jostain mopo.
ps. taksi kulkee
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:23"]
37 vastasi vasta oikein. Moottorikäyttöisen ajoneuvon tulee olla rekisteröity, jotta se olisi kelpoinen yleiseen liikenteeseen.
[/quote]
Jalkakäytävällekin?
[/quote]
Mites ne sähkömoottorilla varustetut polkupyörät? En mä muista nähneeni rekisterikilpiä. Pitääkin katsoa tarkkaan, kun jollain postinjakajilla on sellaisia.
Hihii, tää oli ihanin viesti koskaan. Näen jo ap:n ajelemassa ruohonleikkurilla töihin lasten pyöräilykypärä ja huomioliivi päällä.
eihän polkupyörissäkään ole liikennevakuutusta tai rekisterikilpiä ja silti niillä saa yleisessä liikenteessä kulkea....
tai invalidien sähköllä toimivissa pyörätuoleissa
Näen sieluni silmin kauniin, tyylikkäästi pukeutuneen naisen, joka aamulla kipittää kotiovesta jakkupukunpäällä ja louboutinit jalassa, tukka nutturalla puutarhavajaan ja hurruttaa sieltä ulos ruohonleikkurilla, työsalkku jalkovälissä. :'D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:23"] 37 vastasi vasta oikein. Moottorikäyttöisen ajoneuvon tulee olla rekisteröity, jotta se olisi kelpoinen yleiseen liikenteeseen. [/quote] Jalkakäytävällekin? [/quote] Mites ne sähkömoottorilla varustetut polkupyörät? En mä muista nähneeni rekisterikilpiä. Pitääkin katsoa tarkkaan, kun jollain postinjakajilla on sellaisia.
[/quote]
Sähköavusteisessa ei tarvita, mutta täyssähköisessä kyllä. Noi on aika kiemuraisia juttuja.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:23"]
37 vastasi vasta oikein. Moottorikäyttöisen ajoneuvon tulee olla rekisteröity, jotta se olisi kelpoinen yleiseen liikenteeseen.
[/quote]
Jalkakäytävällekin?
[/quote]
Tai jalkakäytävän vieressä, siinä pientareella. Poliisin pysäytettyä voisi sitten sanoa, että kunhan tässä joutaissani näitä piennarpuskia ajelen matalaksi lumen tieltä..