Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 rokotetta ei riitä, pitää olla tuore koronatestitulos

Vierailija
25.08.2021 |

Näin meillä töissä tietyissä tilanteissa eli rokotteet ei enää riitä (vielä kesäkuussa oli OK, jos 2 annosta saatu), mutta koska nyt todettu rokotettujen voivan levittää tautia, niin kaikilta vaaditaan tuore negatiivinen testitulos. Käytännössä siis se ja sama, ottiko rokotteen. Koronapassi ei kuulemma toisi tähän muutosta, se ei todista yhtään mitään terveystilanteesta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on erittäin järkevää.

Rokote suojaa vain rokotettua vakava malta tautimuodolta. Rokotepassi on huuhaata.

Vierailija
2/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisessa tilanteessa ja mihin ei kaksi rokotusta riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisessa tilanteessa ja mihin ei kaksi rokotusta riitä?

Mihinkään, missä pyritään estämään koronan leviämistä.

Vierailija
4/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulle rokotteen hyöty on se, miten työnantajasi suhtautuu rokotuksiin. Selvä.

Vierailija
5/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotuksen pitäisikään riittää.

Delta tarttuu rokotettuihinkin.

Vierailija
6/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietyt työpaikat voivat vaatia vielä tiukempia todisteita terveydentilasta jos se katsotaan aivan välttämättömäksi. Mikään normi kaikilla työpaikoilla tuosta ei tietenkään tule.

Vierailija
7/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nämä k-piikin viralliset haittavaikutukset ihan tuoteselosteesta, sillä se on nyt muutettu kokeellisesta "oikeaksi rokotteeksi".

https://www.fda.gov/media/143557/download Rokotteiden sivuoireet, sivulta 17/27

Luonnos/mahdollisten haittatapahtumien tulosluettelo Guillain-Barrén oireyhtymä / Akuutti levinnyt enkefalomyeliitti / Poikittainen myeliitti / Enkefaliitti / myeliitti / enkefalomyeliitti / meningoencefaliitti / aivokalvontulehdus / enkefolapatia / Kouristukset / kohtaukset Aivohalvaus / Narkolepsia ja katapleksia / Anafylaksia / Akuutti sydäninfarkti / Sydänlihastulehdus / perikardiitti / Autoimmuuni-sairaus / Kuolema / Raskaus ja syntymätulokset Muut akuutit demyelinoivat sairaudet Ei-anafylaktiset allergiset reaktiot Trombosytopenia Levinnyt suonensisäinen hyytyminen / Laskimotromboembolia / Niveltulehdus ja nivelkipu / Nivelkipu / Kawasakin tauti / Monijärjestelmän tulehduksellinen oireyhtymä lapsilla / rokotteen tehostama tauti

Vierailija
8/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mihin?

Jokainen työnantaja määrittelee omat sääntönsä.

Olin töissä työpaikassa johon oli pakko mennä, vaikka kipeä ja testitulosta odoteltiin. Laillisuudesta en enää tiedä.

Kahdella rokotteelle pääsee matkustamaan ilman testi rumbaa suureen osaan euroopan maista, kun kaksi viikkoa viimeisestä rokotteesta kulunut; se riittää minulle.

Jos korona-oireita niin olen kiitollinen jos saan käydä testeissä ennen kun joudun töihin mahdollisesti levittämään.

Vierailija
9/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä mihin?

Olin töissä työpaikassa johon oli pakko mennä, vaikka kipeä ja testitulosta odoteltiin. Laillisuudesta en enää tiedä.

Kahdella rokotteelle pääsee matkustamaan ilman testi rumbaa suureen osaan euroopan maista, kun kaksi viikkoa viimeisestä rokotteesta kulunut; se riittää minulle.

Jos korona-oireita niin olen kiitollinen jos saan käydä testeissä ennen kun joudun töihin mahdollisesti levittämään.

Tee ilmoitus tuollaisesta työnantajasta.

Esim aviin.

Vierailija
10/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sulle rokotteen hyöty on se, miten työnantajasi suhtautuu rokotuksiin. Selvä.

Käytännössä se on noin, jos minua itseäni ajattelen. Molemmat rokotteet on otettu, vaikka en erityisemmin usko niiden estävän koronan leviämistä tai koronaan sairastumista. Koronan muuten sairastin viime vuonna vähän ennen joulua. Nyt tuli uutena tietona tämä "varmuudeksitestaus" kaikille, myös rokotetuille. Se on täysin sen ajatusmaailman mukainen, joka itsellänikin on eli rokote ei suojaa minua eikä toisia. Yleinen mielipide tuntuu olevan toisenlainen, koska koronapassia kovasti vaaditaan.

Vierailija
11/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se testitulos takaa ettei sulla ole korona jo seuraavana päivänä.

Mutta ap. ihan hyvä trollausyritys.

Vierailija
12/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä mihin?

Tee ilmoitus tuollaisesta työnantajasta.

Esim aviin.

Tämä siis ei ollut ap:lle, vaan sille, jonka työnantaja vaati menemään töihin testitulosta odotellessa.

Vierailija
13/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä mihin?

Ei riitä tiettyihin työtehtäviin, joissa on mukana asiakkaita. Testeihin on mentävä, vaikka olisi jo sairastanut koronan tai saanut 2 rokoteannosta ja olisi oireeton. Minulle ihan OK, koska tämä on ainoa tapa minimoida tartuntariski, rokotukset eivät nykytiedon valossa näytä suojaavan ketään.

Vierailija
14/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nämä k-piikin viralliset haittavaikutukset ihan tuoteselosteesta, sillä se on nyt muutettu kokeellisesta "oikeaksi rokotteeksi".

https://www.fda.gov/media/143557/download Rokotteiden sivuoireet, sivulta 17/27

Luonnos/mahdollisten haittatapahtumien tulosluettelo Guillain-Barrén oireyhtymä / Akuutti levinnyt enkefalomyeliitti / Poikittainen myeliitti / Enkefaliitti / myeliitti / enkefalomyeliitti / meningoencefaliitti / aivokalvontulehdus / enkefolapatia / Kouristukset / kohtaukset Aivohalvaus / Narkolepsia ja katapleksia / Anafylaksia / Akuutti sydäninfarkti / Sydänlihastulehdus / perikardiitti / Autoimmuuni-sairaus / Kuolema / Raskaus ja syntymätulokset Muut akuutit demyelinoivat sairaudet Ei-anafylaktiset allergiset reaktiot Trombosytopenia Levinnyt suonensisäinen hyytyminen / Laskimotromboembolia / Niveltulehdus ja nivelkipu / Nivelkipu / Kawasakin tauti / Monijärjestelmän tulehduksellinen oireyhtymä lapsilla / rokotteen tehostama tauti

Ei ole. Mitä jos joskus lukisit linkit etkö spämmäisi muiden paskaa.

DRAFT Working list of possible adverse event outcomes ***Subject to change***

Vierailija
15/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se testitulos takaa ettei sulla ole korona jo seuraavana päivänä.

Mutta ap. ihan hyvä trollausyritys.

Se ei takaa sitä kenelläkään. Kaksi rokoteannostakaan ei takaa sitä, mutta silti meille halutaan rokotepassi, joka negatiivisen testituloksen tai kahden rokoteannoksen pohjalta katsoo henkilön "vaarattomaksi". Kaikki työnantajat eivät siihen luota.

Vierailija
16/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin trollitehtaassa näin. 

Vierailija
17/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväkö ajattelitte niissä testeissä rampata? 🤔

Vierailija
18/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväkö ajattelitte niissä testeissä rampata? 🤔

Kun tilanne niin edellyttää.

Vierailija
19/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarin trollitehtaassa näin. 

Miksi tämä olisi trollitehtaasta? Jos joku on jo rokotettu, niin kai sitä saa edelleen epäillä rokotteen tehoa. Onhan tuossa kansalainen toiminut ohjeiden mukaisesti ja huomannut, että kas, saatan olla pahempi tautipesäke kuin tiedänkään.

Vierailija
20/25 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä työtehtävät ovat, joihin tarvitsee aina erikseen testauksen?