Onko työkkäri alkanut ahdistelemaan teitäkin? Ei kai ne töihin koita laittaa?
Jotain viestiä on tullut. Itse olen ollut siinä uskossa, että tämän hallitus kauden loppuun saa ainakin loikoilla.
Kommentit (45)
Itse otin erään osa-aikahomman, jossa ansaitsee vähän alle työmarkkinatuen suojaosuuden verran. Ei ole soitelleet nyt. Silloinkin kun soittelivat, niin ei siitä oikein ollut mitään apua, koska en yksinkertaisesti osaa mitään ja olen hirveän epäsosiaalinen enkä jaksa olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt kiusata työttömiä tuolla aktiivimalli kakkkosella? Pitää osoittaa että on hakenut hommia tietyllä aikavälillä. Tai mennä kuntoutukseen.
Tuo kuntoutus kiinnostaa, millaiset tuet siitä saa?
Työmarkkinatuen lisäksi niiltä päiviltä jolloin olet kuntouttavassa, saat vajaan kympin ja matkakulut korvataan. Joissain paikoissa saat lounaan. Paikasta riippuen voi olla hyväkin, tai sitten ihan luokatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viiskymppinen. Ei ole kukaan perään huudellut.
Sama homma. Muutamaan hakemukseen on sentään vastattu ei. Usein ei vastata mitään. Näin viiskymppisenä on väliinputooja. Ei kelpaa töihin eikä eläkkeelle.
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Muutamaan hakemukseen on sentään vastattu ei. Usein ei vastata mitään. Näin viiskymppisenä on väliinputooja. Ei kelpaa töihin eikä eläkkeelle.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö noihin viesteihin vastata jotain?
Ei tarvitse. Haistata tantoille piiitkä paska vaan...
Ei ole pelkoa töihin joutumisesta ainakaan mun asuinpaikkakunnalla. Täällä on vaan hoitsujen paikkoja auki eikä niihin palkata muita kuin alan tutkinnon suorittaneita. En onneks kuulu siihen porukkaan ja työkkärin testeissä osaan feikata niin että ei ole puhettakaan että tyrkyttäisivät mua hoitoalan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelkoa töihin joutumisesta ainakaan mun asuinpaikkakunnalla. Täällä on vaan hoitsujen paikkoja auki eikä niihin palkata muita kuin alan tutkinnon suorittaneita. En onneks kuulu siihen porukkaan ja työkkärin testeissä osaan feikata niin että ei ole puhettakaan että tyrkyttäisivät mua hoitoalan hommiin.
Juuri siksi nyt on ryhdytty laittamaan työtarjouksia vähän muuallekin kuin työttömän asuinpaikkakunnalle. Jos 80km päässä on töitä, niin sinnekin voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on huutava työvoimapula. Iso joukko työnantajia tahtoisi sinutkin kantamaan kortesi yhteiseen kekoon.
Jos ei halua?
mutta tuet kyllä kelpaavat?
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan paikkoja lienee avoinna joka paikassa, kun moni on niin huonossa kunnossa jo pelkästään elintapojensa vuoksi eikä siihen hommaan tarvitse koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on huutava työvoimapula. Iso joukko työnantajia tahtoisi sinutkin kantamaan kortesi yhteiseen kekoon.
Jos ei halua?
Ei siellä työkkärin listoilla ole pakko olla. Ei se ole edellytys muulle kun tukien saamiselle, että olet valmis vastaanottamaan tarjottua työtä.
Ihan hyvin voit luopua tuista, silloin ei työkkärikään enää huutele perään.
Toimeentulotukea saa vaikkei olisi työkkärin listoilla. Ei juustohöylällä vaan pihviveitsellä leikattuna tai sitten leikkaamattomana. Kunhan olet varaton.
Vierailija kirjoitti:
varmaan helppoa olla työtön raitiovaunun kuljettaja Kiteellä?
"joo ei oo töitä vaikka kuinka yritän"
Tarttee valittaa Haataiselle, jos töillä hätyytttelevät. Onhan se tavatonta, että tarttis nousta sohvalta hiilijalanjälkeä suurentamaan. Kyllä tyhmät ja ahkerat elättää. Lisää veroja niille vain.
Se tunne mahanpohjassa kun saat kirjeen työkkäristä. Pelonsekaisin fiiliksin aina avaan niitä, onko nyt tullut työtarjous vai joku muu ilmoitusasia. Oikeasti aina pelottaa.
t. Onnellinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan paikkoja lienee avoinna joka paikassa, kun moni on niin huonossa kunnossa jo pelkästään elintapojensa vuoksi eikä siihen hommaan tarvitse koulutusta.
Jos tämmöseen tulisi "komennus" niin voin taata, että saisin potkut alle 10 minuutin. Tietoihin tulisi maininta, että täysin sopimaton kyseisiin hommiin. Ja niin olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, vaaditaan mm ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt kiusata työttömiä tuolla aktiivimalli kakkkosella? Pitää osoittaa että on hakenut hommia tietyllä aikavälillä. Tai mennä kuntoutukseen.
Työmarkkinatuen lisäksi niiltä päiviltä jolloin olet kuntouttavassa, saat vajaan kympin ja matkakulut korvataan. Joissain paikoissa saat lounaan. Paikasta riippuen voi olla hyväkin, tai sitten ihan luokatonta.
Ei kun se 9 euroa päivässä on niihin matkakuluihin ja syömisiin. Ei niiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi nyt on ryhdytty laittamaan työtarjouksia vähän muuallekin kuin työttömän asuinpaikkakunnalle. Jos 80km päässä on töitä, niin sinnekin voi mennä.
Milläs sinne 80 km päähän mennään kun ei ole autoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään aktiivimalli kakkosta, vaan pohjoismaisen työnhaun malli, jota EK on haukkunut löperöksi. Ja se mitä EK haukkuu, ei voi olla aivan huono tavallisten ihmisten kannalta.
Muutenkin tämä ketju näyttää oleva täynnä kokoomustrollien provoja lukuunottamatta asiallisia kommentteja ikäsyrjinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se 9 euroa päivässä on niihin matkakuluihin ja syömisiin. Ei niiden lisäksi.
Riippunee paikasta. Itse käyn kuntouttavassa kerran viikkoon, ruokaryhmä. Tehdään porukalla lounaskokonaisuus, syödään, tiskataan jne. Jos ruokaa jää, jaetaan haluavien kesken mukaan kotiin. Ryhmässä myös käsitellään aina jotain kodinhoitoon tai rahankäyttöön tms liittyviä asioita. Tästä saa siis työmarkkinatuen ja osallistumispäivältä sen 9€ ylläpitokorvauksen ja kuukauden bussikortin, meillä tämä walttilippu maksaa 66€. Minusta hyvä etu, voi sitten muutenkin ajella bussilla asioillaan ilmaiseksi. Olin myös aiemmin liikuntaryhmässä, jossa sai mennessään aamupalaa, kahvia, teetä, mehua, leipää päällisineen, hedelmää. Sitten yhteisliikuntaa ja ilmainen lounas kuului päivään.